Kirjoittaja Katherine Westwood » 09 Heinä 2016, 16:11
Välillämme oli hetken hiljaista, ja ehdin jo pelästyä, että Cassia loukkaantui sanoistani eikä aikonut vastata. "Kävin pienenä uimakoulussa", hän aloitti. "Olen kai saanut siitä jonkinlaisen trauman vettä kohtaan", Cassia kertoi. Käänsin katseeni veteen, miettien tytön sanoja. Pelkäsikö Cassia vettä? Mutta eihän se voinut olla mahdollista! Uiminenhan on parasta!
"Ja... no, ehkä nyt olisi aika yrittää päästä sen yli", Gryffondor sanahti hymyillen. Ainakin hän halusi päästä pelostaan yli, eikä jäädä pelkäämään, niinkuin useat tekivät. Niin no, olinhan minä aina pelännyt hämähäkkejä, mutta eihän niitä voi verrata veteen? Ne elävät ja liikkuvat, ja niillä on monta jalkaa! Jo ajatus hämähäkeistä sai minut suunnilleen kiljumaan.
Olimme jo laiturilla, ja tiesin tarkalleen, mitä olin aikeissa tehdä. Tai, en nyt niin varmasti, koska tämän jälkeen Cassia joko nauraisi, tai sitten luultavasti itkisi ja alkaisi vihaamaan minua, eikä se ollut mukava vaihtoehto. Mutta riskejähän pitää ottaa? Katsoin vettä laiturin vieressä, muistin kuinka siinä olin joskus uinut. Ei se kovin syvää ollut, pystyisin nytkin seistä siinä luultavasti.
"Olen varma, että niin on", vastasin lopulta, katsahdin nopeasti Cassiaa virnistäen. Tyttö tuskin huomasikaan, kuinka nappasin hänen kädestä kiinni ja hyppäsin veteen, vetäen tietenkin Cassian mukanani. Tunsin kuinka ympärilläni kylmeni, kun olin vedessä. Pääni upposi veteen kokonaan, ja tajusin, etten ollut ollut näin pitkällä laiturilla, en nimittäin ylettynyt pohjaan. Nousin silti pintaan helposti, pitäen edelleen Cassian kädestä kiinni, koska en todellakaan halunnut hänen hukkuvan. EN tietenkään! Vedessä oleminen oli paljon raskaampaa vaatteet päällä, kuin vain uimapuku päällä. Kyllähän minä sen olin tiennyt, ja pitihän se joka kesä kokea! Ja tällä kertaa vesikammoinen ystävä seurana?
Jos ei ole varjoja, ei erota mikä on valoa, ja jos ei koskaan itke, ei voi ymmärtää, miten ihanaa on hymyillä.Katherine Westwood, neljännen luokan opiskelija Serpentardista, joka hymyilee niin paljon kuin kerkeää, ja siinä sivussa muistaa tehdä paljon tyhmyyksiä.