//muoks. 24. kesäkuuta: eli peliin on tervetullut Louis Caldwell ja se sijottuu torstai-iltaan 30.6., unohdin laittaa tän//
Tuijotin hämmentyneenä makuusalin kattoa nappikuulokkeet korvillani. Kuuntelin jälleen jästimusiikkia, tällä kertaa entistä suosikkibändiäni, One Directionia. Se oli vähän outoa, koska en todellakaan ollut kuunnellut tältä brittiläis-irlantilaiselta bändiltä mitään musiikkia taatusti ainakaan kahteen vuoteen ja nyt sen ehkä vuoden vanha kappale Drag Me Down tosiaankin iski minuun.
"Nobody nobody, nobody can drag me down!" lauloin kertosäkeen mukana, vierien samalla pylvässängyltä lattialle, jolloin onnistuin lyömään varpaani kivuliaasti sängyn kulmaan. Siinä tuskaillessani kuulokkeet irtosivat korvistani, minkä jälkeen vain jupisin itsekseni jotain mistä ei oikein saanut tolkkua.
Nousin istumaan pedilleni ja hymyilin. Oloni tuntui poikkeuksellisen vapaalta, mutta samalla tyhjältä. Mietin niitä päiviä, jotka viettäisin omakotitalomme pihamailla kiiveten sen suurimman tammen latvaan lukemaan aina vain mielenkiintoisempia kirjoja tai niitä, jolloin menisin kalastamaan Brianin kanssa läheiselle joen uomalle tai kävisin katsomassa jännittäviä huispausmatseja Bordeuxin huispausstadionilla. Odotin niitä hetkiä suuresti, mutta minua todella ärsytti, etteivät alaikäiset saaneet taikoa. Se oli niin epäreilua. Voisin tehdä vaikka mitä hurjaa ja hauskaa, jos minulla olisi lupa – mutta ei. Joutuisin elää kokonaiset kaksi kuukautta niin kuin jästit.
Yritin unohtaa kesän haittapuolet ja olin jo laittamassa kuulokkeita korviin jatkaakseni lauleskelua, kun aiemmin tyhjän makuusalin oven avasi kaksi kikattavaa makuusalilaistani. "Ups, täällä onkin joku", pidempi heistä sanoi, kun tytöt äkkäsivät minut. Lyhyempi heistä supatti jotain aiemmin puhuneen korvaan, jolloin pidempi jatkoi "Me tästä olimmekin juuri lähdössä" posket hieman punehtuneina. "Niin minäkin olin", sanoin, nappasin kuulokkeet ja puhelimen, josta olin kuunnellut musiikkia, mukaani ja kävelin reipasta tahtia ulos ovesta. Kulkiessani tyttöjen ohi, he hymyilivät minulle yllättyneen oloisina.
Gryffondorin oleskeluhuone oli tyhjähkö, muttei täysin tyhjä ja aina kun lauloin, halusin laulaa täysin yksin ja ilman pelkoa muiden vihamielisistä kommenteista. Tietysti kotona uskalsin laulaa melko vapaasti, koska siellähän oli vain perheeni, mutta muiden ei-niin-läheisten ihmisten seurassa, kuten jopa sukulaisten tai kavereiden – ei ikinä.
Kapusin Gryffondorien oleskeluhuoneesta ulos käytävälle ja lähdin kävelemään ja miettien hyvää paikkaa laulaa. Uskoin jossain päin linnaa olevan jonkinmoinen tyhjä luokkahuone. Ehkä siellä olisi jopa ihan hyvä akustiikkakin?
Sellainen luokkahuone löytyi nopeasti linnan tyrmistä. Niinpä vain kävelin lukitsemattomasta ovesta sisälle ja istahdin opettajan tuolille selailemaan hyvänä pitämieni kappaleiden soittolistaa, mutta koska tänään minuun nappasi vain Drag Me Down, aloin laulaa ihan täysillä, kuulokkeet korvilla sen ensimmäisiä sanoja. "I've got fire for a heart, I'm not scared of the dark... You've never seen it look so easy..."