// Peli varattu Katherine Westwoodille (minulle) ja Melody Woodille. Aika & paikka 11.6, Poudlardine //
Suustani karkasi haukotus pitkän, mutta lämpöisen ja kesäisen koulupäivän päätteeksi. Noin kilometrin pituinen matka kävi melkein kuin iltalenkistä, paitsi, että kello oli vasta puoli kuusi. Olin hieman joustanut aikataulusta, nimittäin olin riisunut koukupuvun jo varttia ennen kuin olisi saanut. Noh, tuskin kukaan muu kuin Molina antaisi siitä jälki-istuntoa, ja hän tuskin asiaa huomasi.
Kävelin hiekkatietä pitkin Poudlerdineen. Matka oli kaunis ja rauhallinen, ei liian pitkä, täydellinen. Kuinkakohan pitkä aika oli siitä kun viimeksi olin käynyt kylässä? Varmaan jopa viikko!
Välillä saatoin pukea urheilullisemmat vaatteet, tarkoituksena juosta matka. Mutta tällä kertaa yltäni löytyi tumman siniset farkut, musta toppi sekä musta huppari. Hupparissa, noin sydämen kohdalle oltiin kiinnitetty pieni Serpentardpinssi.
Sää oli leppoinen. Aurinko oli jo laskemassa, ja ilma viilentymässä. Luultavasti palatessani kouluun, saisin kokea oikeasti pimeyttä ja kylmää. Ranskassa oli kuitenkin lämpöisempi kuin Englannista, josta olin kotoisin. Siellä vain satoi, tai ei satanut, mutta oli kylmää.
Olin saanut läksyni tehtyä yllättävän nopeasti, läksyjen teko tuntui helpommalta kuin yleensä. Läksyä ei kylläkään ollut tullut kovinkaan paljoa. Vain kahdesta aineesta, niin, että ne olin saanut tehtyä alle tunnissa. Vaikka yleensä yhdessä kirjoitelmassa kestikin se tunti.
Loput ajasta olin käyttänyt lukemiseen. Lohikäärmefantasiakirjasarjan toiseen osaan. Se oli kaunis ja mielenkiintoinen. Suosittelisin kenelle tahansa.
Näin kylän valot jo edessäni. Otin pieniä juoksuaskelia loppumatkassa. Päästyäni kylän mukulakivikadulle hidastin. En itseasiassa ollut suunnitellut sitä, mitä tekisin. Voisin käydä ainakin karkkikaupassa. Juu, juuri sinne voisin mennä. Lähdin suuntaamaan askeleeni vähän matkan päässä olevaan kauppaan.