// Peli varattu Katherine Westwoodille ja Cèlina Tourettelle, aika & paikka: 16.6, Linnan käytävä. (Tämän pelin mukaan kokeet ovat 20. päivä) //
Kolme päivää kokonaista päivää, neljä yötä. Ei! EI! Liian vähän, aivan liian vähän. En ollut valmis, en todellakaan ollut valmis! Olin aloittanut lukemisen vasta muutama viikko sitten! En millään lukisi ja oppisi kaikkea siinä ajassa! Entä jos pyytäisin lisää lukuaikaa? Ei kukaan voinut pyytää sellaista! Kokeet, ne olivat aivan liian lähellä!
Koko viime yön olin valvonut, tai ainakin yön, olin nukahtanut aamuyöstä. Enkä sitten tyhmänä ollut edes käyttänyt yöllä valvomaani aikaa lukemiseen! Olin vain stressannut ja pyörinyt sängyssä. Ja nyt sitten olin aivan liian väsynyt lukemiseen.
Oleskeluhuone oli aivan liian kovaääninen. Kirjastossakaan en saanut täydellistä rauhaa. Olin käyttänyt koko koulun jälkeisen ajan - eli kaksi tuntia - hyvän lukupaikan etsimiseen. Eikä sellaista löytynyt mistään! Tai no, olin löytänyt hyvän ja hiljaisen paikan eräiltä rappusilta, mutta siellä minut oli yllättänyt hämähäkki, jota lähdin äkkiä pakoon, vaikken niitä muistaakseni aiemmin ollut pelännyt.
Kävelin tuskastuneesti linnan käytäviä pitkin, etsien edelleen lukupaikkaa. Mikä tahansa käytävähän olisi käynyt, mutta joko jostain kantautui ääniä, tai sitten siellä oli valon puutetta. Olin väsynyt, niin väsynyt, että olisin aivan hyvin voinut nukahtaa melkein minne vain.
Hidastin vauhtiani, pysähdyin. Käänsin selkäni seinää vasten, nojaten siihen. Suljin silmäni, kai ne voisivat hetken levätä. Suustani pääsi haukotus. Tiesin olevani aivan liian stressaantunut kokeista. Kyseessähän ei edes ollut V.I.P. tai S.U.P.E.R..
Aloin pikku hiljaa valumaan seinää pitkin maahan. Muutaman sekunnin päästä olinkin jo istumassa lattialla. Koukistin polveni, ja laskin pääni niitä vasten. Silmistäni alkoi vuotamaan vettä, ensin jopa niin, etten edes huomannut. Huomattuani sen, aloin itkemään ihan kunnolla, mutta hiljaa. Tyhmät kokeet!