//Adrienne Enderille ja Hekates McByerlylle, sopisiko ajankohdaksi vaikka 10.5. vähän ennen puolta päivää?//
Ei ollut parhaita päiviäni. Ensimmäisellä tunnilla opettamani luokka oli ollut hyvin villillä tuulella ja olin saanut käyttää paljon energiaa lapsilauman kaitsemiseen. Se saa miettimään, miksi alun perin oikein päätin tulla opettamaan kouluun. Toisella tunnilla taas sattui pieni onnettomuus ja luokka oli loppujen lopuksi täynnä lehmän kokoisia vaaleanpunaisia sammakoita. Niiden kanssa riehuessa tuli aivan kamalan kuuma ja jotenkin tuntui, että aina, kun olin saanut yhden muutettua tavallisen kokoiseksi ja muutenkin normaaliksi sammakoksi, jostain loikkasi kaksi lisää. Oppilaat olivat hieman paniikissa rynnänneet seinien vierustoille, etteivät olisi joutuneet sammakkojen tallomiksi, joten sain selvittää tilanteen itsekseni.
Kun olin muuttanut viimeisenkin häirikön tavalliseksi viitasammakoksi ja vienyt terraarioon huoneen perälle, oppitunti olikin jo lopussa.
Oppilaat rynnivät riemuissaan käytävään hermostuneesti rupatellen ja selvästi odottaen innoissaan, että he pääsisivät kertomaan ystävilleen tapahtumasta. Minäkin lähdin luokasta varmistettuani, että terraarion kansi oli kiinni, sillä kaipasin vähän raitista ilmaa ennen seuraavaa tuntia.
Pihalle saavuttuani saatoin viimein rentoutua. Toukokuinen sää oli juuri sopivan lämmin, mutta pieni tuulenvire viilensi minua ihanasti. Lähdin kävelemään linnaa ympäri, sillä juuri sen verran ehtisin, ennen kuin pitäisi lähteä valmistelemaan seuraavaa tuntia. Vedin keuhkoihini raitista ilm - raitista? Tunsin ilmassa sinne täysin kuulumattoman hajun, jonka lähteen päätin etsiä käsiini heti paikalla. Tupakointi oli koulualueella ehdottomasti kiellettyä!