Kirjoittaja Heather Rose » 29 Helmi 2016, 17:13
29.9.2015
Rakas päiväkirja!♡
Unet ovat ihmeellinen asia, hyvä päiväkirja. Näetkö sinä unia? Minä olen nähnyt elämäni aikana monia eri unia - kauniita unenpalasia, sekä veren hyydyttäviä painajaisia. On kamalaa herätä painajaiseen ja pelätä koko loppu yön kaapin takaa hyppääviä mörköjä :'(. On myös surullista herätä kesken ihanan unen, kun voisi elää unimaailmassa koko loppu ikänsä, vai mitä? Olen nähnyt paljon mielenkiintoisia unia ja painajaisia;
~Viime yönä näin unta jäätelömaasta. Kaikki oli jäätelöä sun muuta harkkua. Puunrungot olivat suklaalastuja ja puunlehdet marmeladia. Lumi oli jäätelöä, samoin ruohikko ja järven vesi. Unessa hyppelehdin tuossa makean täyteisessä maailmassa ja otin haukkuja puista ja pensaista. Kumpa se olisi ollut totta. Heräsin kuitenkin siihen, kun tupatoverini herätti minut ettemme myöhästyisi. Nyyh :'(~
~Näin myös kamalaa painajaista; olin kotona (tosin kotini oli suuri kivinen linna) ja taivalsin suuren juhlasalin poikki. Salin laidoilla oli hyvin paljon vahapatsaita, jotka katselivat minua pistävästi pelottavilla silmillään. Olin ilmeisesti prinsessa, joka oli asunut koko ikänsä kolkossa palatsissa. Yhtäkkiä kuulin takaani jättimäisiä tömiseviä askelia. Käännyin hitaasti ympäri. Siinä minun takanani seisoi jättimäinen Nallukka-hirviö, jolla oli pitkät torahampaat. Minä juoksin kirkuen pakoon. Kun pääsin salin toiseen päähän, ovi olikin lukossa ja jäin loukkuun. Heräsin juuri silloin kun hirviö oli saamassa minut kiinni.~
Voi, hyvä päiväkirja, unet voivat olla hyviä - unet voivat olla huonoja, mutta ne ovat kaikki unia #^^#
Se oli kaunista - kaunis unenpalanen,
niin suloinen ja hento,
kuin valkean kyyhkysen lento,
mutta sen särkyä anna mä en.
Pilvilinnoja monen moisia,
unelmia jäätelömaasta, unelmia unelmista,
unia revontulien haasta ja kukkaiskeosta,
haluan päästä pois painajaisten pelosta,
uskostani maailmanloppuun.
~Heather
Heather Rose: Eloisa, mukava, runollinen neiti Pouffsoufflesta.