Kirjoittaja Katrine Isabell Wall » 30 Tammi 2016, 18:18
”Joo, olen Sophie”, Sophie varmisti. Hyvä, olisi ollut noloa ehdottaa väärää nimeä. ”Ei ole minen tapaistani puhua lähes oudoille”, tyttö selitti ja minä hymyilin.
”Ei minunkaan”, vastasin.
”Anteeksi kun utelen”, Sophie sanoi, ”mutta mikä verisäätysi on? Minä olen puoliverinen. Äiti on jästisyntyinen ja isä puhdasverinen.” Arvelin tytön kysyneen verestä, jotta hän tietäisi, millaiset lähtökohdat minulla oli loitsimiseen, mutta en ollut ihan varma. Joka tapauksessa kysymys kummastutti minua hieman. Yleensä ei ollut tapana kysellä verisäätyä.
”Olen myös puoliverinen. Äiti on puhdasverinen ja isä jästi”, kuittasin. Tämä oli hieman kiusallista. Vähän niinkuin naapurit, joista et tiennyt mitään, vaikka ehkä pitäisi, joiden kanssa yhtäkkiä joutuikin puhumaan. En tiennyt, mitä yhteistä minulla ja Sophiella oli, mutta minulla oli tunne, että minun olisi ehkä pitänyt aiemmin tutustua häneen. Mietin, tunsiko Sophie samoin.
Otin epävarmasiti askeleen järveä kohti. Seisoskelu teki tilanteesta oudon. Minusta olisi ehkä ollut mukavampaa kävellä jutellessa. En ollut kuitenkaan varma, halusiko tyttö kävelylle. Jos ei, saatoi ehkä näyttää siltä, että yritin paeta. Päätin varmuuden vuoksi osoittaa aikeeni kysymyksellä: ”Mennäänkö kävelylle?”
Don't get too close,
It's dark inside
It's where my demons hide,
It's where my demons hide.
Imagine Dragons - DemonsKatrine Wall, hiljainen, ujo ja älykäs tokaluokkalainen Serdaiglesta