//tämä alue on varattu Damian Moonille ja Iah Kaderille//
Se oli ohi. Vihdoin. Minun ei edes ollut tarkoitus osallistua näihin kisoihin, rakas äitini kuitenkin ilmoitti kaksi viikkoa sitten ilmoittaneensa minut. Olin silloin tietysti hieman häkeltyneenä, enkä kuunnellut sen enempää. Ajattelin että kisat olisivat jossain lähitallilla. Kunnes sitten eilen iltapäivällä äitini ilmoitti huolensa siitä selviääköhän Lumos varmasti matkan koko maan poikki. Pian minulle selvisi että olemme lähdössä Pariisiin johonkin valtakunnallisiin ratsastuskisoihin. Olin tietysti aivan paniikissa koko eilisen matkan ja vielä tänään aamulla, en ollut harjoitellut kunnolla. Nyt kuitenkin radan suoritettuna tuumin, että se meni yllättävän hyvin. Äitini on yksi tuomareista. Monet luulisivat sen olevan hyvä asia. Mutta ei. Hän on erityisen tarkka ratsastuksessani. Hän vaatii minulta aina parasta. Noh saan kuulla ikuisuuden pituisen jälkiselostuksen mikä asia meni hyvin ja missä minun olisi parannettava.
En ollut juuri keskittynyt ympäristööni ajatuksieni takia, ja hätkähdin kun Lumos yhtäkkiä pysähtyi. Olimme tallin avoimien etuovien edessä. Katsahdin talliin. Siellä oli paljon tallityttöjä ja muutama hevonen oli käytävällä valmistautumassa vuoroonsa. Harjapakkeja ja heinäkasoja oli joka puolella. Tuhahdin. Tallien julkisilta puolilta ei koskaan voinut odottaa paljoa. Laskeuduin hevoseni selästä. Olen tottunut kotona nurmikkoon, ja hätkähdin kovan hiekkapihan iskeydyttyä jalkapohjiani vasten. Otan Lumosta suitsista ja lähden taluttamaan sitä tallin vierustaa kohti yksityistäpuolta. Äitini vaatii aina parasta minulta, mutta en valita koska hän antaa vain parasta. Hymähdän. Uudet kilpabootsini kiiltää joka suuntaan, kävellessäni.
Saavun yksityisenpuolen avonaiselle ovelle. Tämä puoli tallia on enemmän mieleeni. Kaikki on niin puhdasta kuin tallissa vain voi olla. Karsinoiden kalterit ja kahvat kiiltävät. Kaikki on järjestyksessä ja irtoheinät on lakaistu pois. Talutan Lumosin siihen karsinaan jonka tallimestarin tytär meille eilen illalla näytti. Tyttö oli suunnilleen minun ikäiseni ja hän tuijotteli minua, oman hevosensa karsinasta koko sen ajan kun harjasin Lumosta. Se oli todella ärsyttävää. En voinut käyttää ollenkaan taikoja. Nyt tallissa ei kuitenkaan ollut kuin hevosia ja tiesin että kaikki olisivat vielä ainakin tunnin kisakentällä.
Riisun kypäräni ja kisatakkini ja laitan ne naulakkoon karsinan vieressä. Riisun Lumosin satulan, satulahuovan ja suitset. Vien ne pesupaikalle samalla kun nappaan taikasauvani harjapakistani, mihin sen nopeasti tökkäsin kun lähdin kentälle. Äitini ei pidä siitä että käytän sauvaa hevosten hoitoon. Hän valittaa muutenkin kokoajan siitä että minun ei tulisi käyttää sauvaa kesällä. Miksi ei? Hän itse hankki minulle siihen luvan. Hän tietysti on vain katkera, koska ei itse sanut käyttää sauvaa kesäisin. Ja sitä paitsi tämä vain edistää osaamistani sanattomien taikojen kanssa joita olen opetellut koko kesän.
Kuuraannu, ajattelen samalla kun osoitan sauvallani hevosen kuolaisia suitsia. Mitään ei tapahdu. Yritän vielä muutaman kerran. Ei vaikutusta. Luvutan. "Kuuraannu" mutisen. Suitset puhdistuvat heti. Mulkoilen niitä hetken ja palaan Lumosin karsinaan. Alan harjaamaan hevostani vieläkin ajatukset suitsissa, ikään kuin se olisi niiden vika ettei loitsuni toiminut.