Kömmähdyksien aamupala

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Kömmähdyksien aamupala

ViestiKirjoittaja Gabrielle Blue » 21 Heinä 2016, 13:19

//Peliin odotellaan Opal Calypsoa ja peli sijoittuu 1.9 aamupalalle//

Herään klo 07.03. Minua väsyttää vielä joten jään hetkeksi aikaa sänkyyn. Säpsähdän hereille, kun kuulen kikatusta vierestäni. Vilkaisen kelloa. Se näyttää jo kahdeksaa joten nousen ylös. Teen pikaisesti venyttely liikkeitä. Laitan koulupuvun päälle ja alan harjaamaan todella takkuista hiuspehkoa. Kiljaisen kivusta, koska harjaani tarttuu iso määrä hiuksia. Sitten kun saan harjattua hiukseni pakkaan keltaiseen koululaukkuuni kirjani, jotta voin lähteä aamupalalta suoraan tunneille.

Kävelen oleskeluhuoneeseen. Oleskeluhuoneessa oli iso tungos. Jouduin pahoittelemaan montaa ihmistä, koska astuin monen tyypin kannoille. Työnnyn pois Pouffsoufflen oleskeluhuoneesta helpottuneena. Vihaan tungosta ja ruuhkaa. Mutta sitten unohdan kaiken muun, kun haistoin vastapaistetun leivän tuoksun. Jäin haistelemaan taivaallista tuoksua. Säpsähdän kun joku kävelee minua päin ja huutaa "Varoisit vähän". Silloin tajusin, että olisi järkevämpää jatkaa matkaa aamupalalle.

Kävelen reippaasti melkein juosten. Minulla oli nimittäin kiljuva nälkä. Hidastan vauhtia ja kävelen saliin sisälle. Menen Pouffsouffle pöytään, mutta kaadun tuolin jalkaan. Kaikkialle sattuu ja tuntuu kuin minulta tulisi verta nenästä. Tunnustelen nenääni. Ei siitä verta tullut. Istun pöytään mielestäni todella kauniin tytön viereen. Katson häntä tarkemmin. Muistaakseni hänen nimi oli Opal.
Viimeksi muokannut Gabrielle Blue päivämäärä 24 Heinä 2016, 22:00, muokattu yhteensä 2 kertaa
Iloinen ja innokas tyttö puuskupuhista. Tykkää voimistelusta ja taikaolennoista.
Gabrielle Blue
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

Re: Kömmähdyksien aamupala

ViestiKirjoittaja Opal Calypso » 21 Heinä 2016, 14:30

En saanut yöllä oikein nukuttua, joten olin herännyt jo muita aikaisemmin aamupalalle. Puin aamulla päälleni minun koulupukuni, josta en sen koommin välittänyt. Asetuin peilini eteen harjaamaan pitkiä punaisia hiuksiani. Kun sain ne selviksi, kiinnitin ne pääni päälle löysälle nutturalle. Huono hiuspäivä tänään, minä ajattelin laittaessani ripsiväriä ja muita tarpeellisia meikkejä.

Laittaessani Coco Creamin väristä huulipunaa huuliini, smaragdinväriset silmäni vilkkuivat minulle peilistä. Taputtelin vielä hieman huulirasvaa huulipunan päälle ja astelin sitten ruokalaa kohti rauhaisin askelin. Moni oli jo herännyt siinä välissä, kun olin meikannut joten en varmasti olisi ruokalassa yksin.

(tässä välissä ehti tapahtua vaikka mitä M.Tricen kanssa.)

Astelin ruokalaan ja istuin pöytään. Otin itselleni leipää, sihen päällisiä, omenamehua ja vesimelonia. Kun olen ottamassa ensimmäistä suupalaani, kuulen viereltäni rysähdyksen. Katsahdan tyttöön lattialla ja olen jo kysymässä sattuiko toista, mutta tämä nousee nopeasti ylös ja istuuntuu viereeni.

"Hyvää huomenta." Sanon toiselle hymyillen ja haukkaan palasen leivästäni, minkä päällä on ripaus voita, kinkkua, juustoa ja tomaatinpaloja. Tyttö vaikutti tutulta, mutta tämä ei oikein erottunut joukosta, joten en muistanut tämän nimeä.
Viimeksi muokannut Opal Calypso päivämäärä 28 Heinä 2016, 09:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Mystinen ja hyväsydäminen, 15vuotias Opal Pouffsoufflesta
Opal Calypso
Oppilas

ViestiKirjoittaja Gabrielle Blue » 21 Heinä 2016, 17:19

Katsoin ympärilleni kenelle Opal mahtoi sen tarkoittaa. Lähellä ei ollut muita kuin minä ja Opal.
"Huomenta" sanon epävarmasti, mutta kuitenkin iloisesti. Kahmin lautaselleni croissantteja ja hedelmiä. Viereeni istahtaa kaksi tyttöä. Hymyilen heille iloisesti. Niin ei varmaan olisi pitänyt tehdä, koska tytöt vain mulkoilevat ja siirtyvät yhden penkin poispäin minusta. Hymyni valahtaa kasvoiltani ja jatkan syömistä.

Ryystän appelsiinimehua ja kuuntelen toisen tytöistä vitsiä kukosta ja kanasta. Tuli vitsin kohokohta joka oli todella hauska. Alan nauraa. Samalla tietenkin appelsiini purskahta hänen suustaan Opalin päälle. Hätäännyn ja alan siivoamaan sotkua. "Anteeksi" "Sori tosi paljon" "Voinko hyvittää tämän jotenkin?" Sopertelin järkyttyneenä. Kun sotku oli lähes siivottu kasvoillani oli samalla pahoitteleva ja varovainen hymy. Pelkään, että Opal on hyvin vihainen. Pistän silmät kiinni ja vedän hitaasti henkeä. Katson Opaalin ilmettä joka oli...
Iloinen ja innokas tyttö puuskupuhista. Tykkää voimistelusta ja taikaolennoista.
Gabrielle Blue
Oppilas

ViestiKirjoittaja Opal Calypso » 21 Heinä 2016, 19:29

Tyttö vastasi aamuntervehdykseeni vaisusti, mutta kuitenkin iloisen oloisesti. Jatkoin leipäni syömistä ja huomasin tytön ottavan croisantteja ja joitain hedelmiä. Kaksi tyttöä istuutuivat viereen, mutta lähtivät kuitenkin sitten hieman kauemmaksi istumaan. En välittänyt siitä vaan jatkoin syömistä ja juomista.

Hetkenkuluttua kuulin naurua viereltäni ja seuraavana tunsinkin nestettä ylläni. Appelssiinimehua, ajattelen ja käännyn katsomaan vihreät silmäni suurina toiseen. Tyttö alkoi puhumaan vimmatun tahtiin, joten nostin vain käteni ylös, jotta toinen hiljenisi. "Rauhoitu.. En saanut sanoistasi mitään selvää."

Vilkaisen alas rinnuksilleni, jotka ovat litimärät mehusta. Ravistan paitaa hieman ja katson sitten toiseen valkoinen hammasrivistöni kiiluen. "Ei tämä haittaa, todella. Nyt minulla on ainakin hyvä syy pukea ylleni jotain muuta, kuin koulupuku."

Purin huultani hennosti ja painoin paperin rinnuksilleni, että ainakin suurin osa nesteestä imeytyisi siihen ja ojensin sitten kättäni tytölle. "En usko että olemme esittäytyneet ikinä kunnolla. Olen Opal."
Opal Calypso
Oppilas

ViestiKirjoittaja Gabrielle Blue » 23 Heinä 2016, 16:40

"Kiva tutustua Opal! Mä olen Gabrielle." Sanon ehkä vähän liiankin innokkaasti.

Alan syödä omenaa. Näykin vain pieniä paloja. Omena lipeää kädestäni lattialle. Huokaan ja alan kontatata omenaa lattialta, koska haluan vähentää kotitonttujen työtä. Tiedän, että ne tykkää siivoamisesta, vaikka se uskomattomalta tuntuukin. Kyllä minäkin siivoan, mutta vain, koska en tykkää sotkusta. Joudun konttaamaan paljon, koska aina joku potkaisee sen uuteen vauhtiin. Kurotan kättäni ja vihdoin saan omenan käsiini. Tulen pöydän alta hengästyneenä ja hiukset huonosti. Olen enemmän huvittuneen kuin ärtyisän näköinen.

Istahdan pöytään takaisin. Siloittelen hiuksiani ja haukkaan palan mandariinista. Jatkoin syömistä normaalisti. Katselen Opalin kasvon piirteitä. Isot vihreät silmät, korkeat poskipäät ja tuuheat ripset huomaan heti kun katsahdan häneen. Kasvoja rajaa punertavat hiukset. "Sinä olet kaunis" Huokaan ihailevalla äänellä.
Gabrielle Blue
Oppilas

ViestiKirjoittaja Opal Calypso » 23 Heinä 2016, 18:37

Hymyilen Gabriellelle ja jatkan syömistäni. Tämä vaikutti erittäin innolliselta tavatessaan minuta. Kai hänestä on mukava tehdä uusia tuttavuuksia, ajattelin itsekseni. Otan vielä aamupalaksi yhden päärynän, sillä nälkäni ei ollut hävinnyt leivästä kokonaan. Huomaan tytön syövän omenaa, mikä tippuu kuitenkin lattialle toisen otteesta.

Tämä vaikutti todella kömpelöltä. Saliin tullessaan tämä kaatui, sitten tämä purskautti appelssiinimehut päälleni ja nyt vielä omena on pudonnut. Olen jo kysymässä tytöltä asiasta, mutta tämä sukeltaa pöydän alle. Huomaan joidenkin paikallaolijoiden kummastuneen katseen, kun he tuntevat jaloissaan jonkun möyrintää.

Kun tyttö nousee pöydän alta, tämän hiukset ovat sotkussa ja ilme on huvittunut. Naurahdan pienesti tälle ja hymy jää säkenöimään kasvoilleni. Tunnen toisen silmien käyvän läpi kasvojani ja kuulenkin tuon hennon kehun. Käännähdän Gabriellea kohti hämmästyneenä.

"Kiitos, mikä saa sinut sanomaan noin?" Vedin käden sydämelleni, sillä olin todella otettu. Halusin toki tietää, mikä sai minut näyttämään toisen silmissä kauniille.
Opal Calypso
Oppilas

ViestiKirjoittaja Gabrielle Blue » 24 Heinä 2016, 10:22

"Kiitos, mikä saa sinut sanomaan noin?" Opal kysyy.
"Ehkä sinun silmäsi" Vastaan Opalin kysymykseen. Huomaan Opalin olevan hyvin otettu sanoistani. Se tuntui hyvältä saada toiselle hyvä mieli.
"Millä luokalla sä oot?" Kysyn Opalilta. Oma arvioni on seitsemännellä luokalla. Voi hän nuorempikin olla.

//Inspistä ei tähän viestiin hirveesti ollu//
Gabrielle Blue
Oppilas

ViestiKirjoittaja Opal Calypso » 24 Heinä 2016, 17:17

Gabrielle sanoi, että piti silmiäni kauniina. Olivathan silmäni kauniin vihreät, mutta en uskonut niiden erottuvan joukosta noin kovin. "Kiitos", Sanoin Gabriellelle hymyillen. Oli ihanaa, miten jotkut kehuivat toisia ihmisiä.

"Olen nyt vitosluokalla. Todella jännittävää aloittaa taas uusi vuosi. En malta päästä oppitunneille. Minulla on niin ihanat valinnaisaineet, joista pidän kovasti." Sipaisin punaisen hiuskiehkuran kasvoiltani ja hymyilin taas Gabriellelle

"Mitä valinnaisaineita sinulla on?"
Opal Calypso
Oppilas

ViestiKirjoittaja Gabrielle Blue » 24 Heinä 2016, 21:59

Opal vastaa olevansa viidennellä luokalla ja kertoo, että hänellä on ihanat valinnaisaineet joista hän piti kovasti. Mietin mitäköhän hänellä mahtaa valinnaisaineina olla. Vilkaisen Opalia. Hän hymyilee minulle joten minäkin hymyilen hänelle. Naputtelen pöydän kulmaa kunnes havahdun puheeseen.

"Mitä valinnaisaineita sinulla on?" Opal kysyy minulta.
"Jästitieto, Taikaolentojenhoito ja Ennustus" Vastaan iloisena.
"Entä sinulla? Onko meillä jotain samoja?" Kysyn Opalilta ja näytän entä-sinulla-ilmettä.
Otan kassistani harjan ja harjaan hiuksiani samalla kun kuuntelen Opalin vastausta.
Gabrielle Blue
Oppilas

ViestiKirjoittaja Opal Calypso » 25 Heinä 2016, 10:00

Kysyin Gabriellelta tämän valinnaisaineista. Tyttö vaikutti todella iloiselta vastatessaan, että oli valinnut Jästitietoa, Taikaolentojenhoitoa ja Ennustusta. Hän kysyi myös, mitkä olivat minun valinnaisaineeni ja mietiskeli, jospa meillä olisi joitain samoja.

"Minulla on Taikaolentojen hoito, Ennustus ja Muinaiset riimut", sanoin väläyttäen valkoista hammasrivistöäni.
"Saanko kysyä.. Että miksi valitsit juuri nuo? Onko sinulla jotain tiettyä selitystä noiden valitsemiseen?" Kysyin sitten vielä.

Meillähän oli kaksi samaa valinnaisainetta, mutta minulla ei ollut Jästitietoa, eikä hänellä Muinaisia riimuja.
Olisi mukava saada heiman tietää, mitä Jästitiedossa oikein opiskellaan, ajattelin itsekseni. Jästeistä varmasti kyllä joo, mutta mitä kaikkea? Itselläni kun vanhempani olivat molemmat täysiverisiä, en oikein ole ollut tekemisessä jästien kanssa.
Opal Calypso
Oppilas

Seuraava

Paluu Lukuvuosi 2016-17