Kadonnut kirja ja puolikaima

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Kadonnut kirja ja puolikaima

ViestiKirjoittaja Gabriel Leblanc » 12 Heinä 2016, 23:12

//15.9. linnan pihamaille, peliin odotetaan Gabrielle Blueta//

Tömäytin tähtitiedon kirjani kiinni tyytyväisenä. Viimeinkin valmista! Silmäilin tähtikarttaa, johon olin nimennyt ja numeroinut 20 aurinkokuntaamme lähimpanän olevaa tähteä. Tietojen etsiminen oli vienyt melko pitkään, mutta ainakin olin kerrankin tehnyt läksyt huolella.

Venyttelin käsiäni ja nousin sitten tuolilta ja poimin koululaukkuni olalleni. Olin tullut heti tuntien jälkeen kirjastoon tekemään läksyjäni, joten minulla oli yhä koulupuku päällä, nyt voisin suunnata makuusaliin vaihtamaan sen ja sitten mennä vaikka pihalle potkiskelemaan jalkapalloa…

Kävelin pöydän luota viereiselle kirjahyllylle, mistä olin lainannut tähdistä kertovaa kirjaa. Sujautin sen takaisin paikoilleen, ja samassa huomioni kiinnitti muiden kirjojen päällä poikittain lepäävä kirja, joka näytti olevan ihan väärässä hyllyssä. Poimin sen käteeni, Loitsujen käsikirja III, oli painettu sen kanteen. Se ei kuulunut tähtitiedon kirjojen hyllyyn sitten lainkaan. Kirja varmaan kuului jollekin oppilaalle, sillä minulla ainakin oli omana loitsujen oppikirja, miksi kukaan sitä kirjastosta lainaisi?

Avasin kannen ja kansilehtisessä huomasinkin omistajan nimen: Gabrielle Blue. Hymähdin itsekseni, puolikaima. Gabrielle Blue oli muistaakseni pouffsoufflelainen. En ollut ikinä puhunut tälle, mutta saman luokka-asteen takia olin kyllä istunut samassa luokassa joillakin tunneilla. Enköhän tunnistaisi hänet, jos näkisin. Pitäisi varmaan etsiä hänet ja palauttaa kirja, jos hänellä vaikka olisi huomenna loitsuja ja hän kaipailisi kirjaansa.

Poimin kirjan mukaani ja lähdin kirjastosta. Pitäisiköhän käydä kuitenkin ensin vaihtamassa vaatteet? Lähdin kävelemään käytävää pitkin oleskeluhuonetta kohti, ja katselin kävellessäni ikkunoista ulos. Yhtäkkiä huomasin ruskeahiuksisen hahmon, jonka tunnistin juurikin etsimäkseni henkilöksi. Sehän kävi helposti!

Käännyin kannoillani ja kävelin linnan läpi eteisaulaan ja sieltä ulos lähtien kävelemään hahmoa kohti.
Kuka minä olen? Kertokaa toki minullekin, sillä minussa on piilossa salaisuus, jota en itsekään tiedä.

Gabriel Leblanc (12), avoin ja iloinen uskovainen, liikuntaa harrastava Serpentardoppilas.
Gabriel Leblanc
Oppilas

Tupa: Serpentard

Re: Kadonnut kirja ja puolikaima

ViestiKirjoittaja Gabrielle Blue » 15 Heinä 2016, 19:06

Viimeinen tunti oli jo loppunut joten olin pihalla harjoittelemassa takaperinvolttia ilman vauhtia. Hyppäsin ja menin kerälle nopeasti, mutta vauhtia ei ollut tarpeeksi ympäri menemiseeen joten tipuin maahan selälleen. Minua harmitti koska en ollut vieläkään oppinut sitä seitsemännellätoista kerralla. Louvutin ja menin laukkuni luo hakemaan kirjat, jotta
voisin tehdä läksyni

Aloin etsiä loitsukirjaani. Kaivoin kassista yrttitiedonkirjan, muodonmuutoskirjan ja tähtitiedonkirjan. Kurkistin vielä laukkuni pohjalle. Siellä oli vain mustepullo, viisi sulkakynää, kirje jonka hän siskoltaan oli saanut ja pergamenttia. Loitsukirjaa ei siis ollut laukussa. Laitoin kaikki kirjat takaisin laukkuuni ja nostin sen olalleni.

Katselin ympärilleni. Moni oppilas lähti sisälle, koska alkoi sataa. Tähyilin ulko-ovelle päin. Näin siellä minun kanssa samalla vuosikurssilla olevan Gabriel Leblancin. Hän näyttää mustissa vaatteissaan vähän pelottavalle. Sitten huomaan, että Gabriel kävelee minua kohti.
Iloinen ja innokas tyttö puuskupuhista. Tykkää voimistelusta ja taikaolennoista.
Gabrielle Blue
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Gabriel Leblanc » 10 Elo 2016, 17:10

Blue tähyili ympärilleen, kun lähestyin häntä, mutta kohdisti sitten ruskeiden silmiensä katseen minuun. Hymyilin hänelle ja nostin oikeaa kättäni tervehdykseksi hivuttaen samalla Bluen loitsukirjan selkäni taa.

“Päivää, Blue”, tervehdin tyttöä pirteästi, kun saavuin jutteluetäisyydelle. Seisahduin parin metrin päähän ja pitelin kirjaa vielä selkäni takana Bluelta piilossa. Katseeni lipui Bluen olkalaukkuun, kuin skannaten, puuttuisiko sieltä jotain. “Et olisi sattumoisin hukannut tänään kirjaa?”

Astuin pari askelta eteenpäin ja ojensin kirjaa Bluelle. “Tämä löytyi kirjastosta”, kerroin virnistäen. “Taisit lähteä vähän hajamielisenä, vai kuinka?”
Kuka minä olen? Kertokaa toki minullekin, sillä minussa on piilossa salaisuus, jota en itsekään tiedä.

Gabriel Leblanc (12), avoin ja iloinen uskovainen, liikuntaa harrastava Serpentardoppilas.
Gabriel Leblanc
Oppilas

Tupa: Serpentard

ViestiKirjoittaja Gabrielle Blue » 10 Elo 2016, 19:12

Gabriel hymyili minulle ja nosti kättään tervehdykseksi. Hymyilin takaisin ja helautin kättäni. Olin vähän ymmällään Gabrielin ystävällisyydestä. Hän näytti mielestäni aika synkältä. Mitäköhän asiaa hänellä oli. Näin hänen piilottelevan jotain. Uteliaisuuteni heräsi ja yritin lapsellisesti kurkkia mitä hänen kädessään oli. Yritin lopettaa sen ja pitää itseni alollaan. "Päivää, Blue", Gabriel tervehti minua pirteästi. "Moi, Leblanc?" Tervehdin Gabrielia. Olin kyllä aika varma sukunimestä. Halusin vain tarkistaa varmuuden vuoksi. "Et olisi sattumoisin unohtanut mitään kirjaa?" Gabriel kysyi. Katsoin häntä järkyttyneellä ilmeellä. Mistä hän tiesi? Meinaan juuri kysyä kun Gabriel astuu lähemmäs ja ojensi kirjaa. "Tämä löytyi kirjastosta", Gabriel kertoi virnistäen minulle. "Taisit lähteä vähän hajamielisenä, vai kuinka?" Suupieleni nousevat leveään hymyyn.
"Juuri niin! Kiitos!" Sanoin Gabrielille. Olin niin iloinen, että olisin voinut heittäytyä Gabrielin kaulaan, mutta se olisi ollut todella outoa. "Kiitos vielä tosi tosi tosi paljon! Huomenna on loitsutunti joten pelastit minut!" Melkeinpä huudahdin Gabrielille. Huomasin, että Gabriel piti vieläkin kirjaa. Otin sen ja laitoin sen nolona laukkuuni. "Missä tuvassa sä oot?" Kysyin Gabrielilta. Ajattelin, että Gryffondorissa.
Gabrielle Blue
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 03 Helmi 2017, 00:14

Gabriel Leblanc, Serpentard: 4 p
Gabrielle Blue, Pouffsouffle: 4 p

Lukitaan keskeneräisenä, kiitos!
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2016-17