//Peli on varattu Heather Roselle ja hahmolleni Sirena Roverille. Eikös ajaksi sovittu noin klo. 18.00 ja vaikka 22.12 päiväksi?? Anteeksi erittäin tylsä otsikko, ei tullut muuta mieleen.//J
Oleskeluhuoneen melu häiritsi erittäin paljon läksyjen tekemistä. Onneksi sentään olin tullut huoneeseen aikaisin, koska muuten en olisi varmasti saanut varattua lempinojatuoliani, jokä oli takan edessä, mutta kuitenkin poissa uteliaiden katseilta. Olin nimittäin huomannut, että todella monia kiinnosti nähdä, kun kirjoitin läksyjäni tai luin pistekirjoitusta. Pari ensiluokkalaista oli tullut kerran kysymään miten pystyin kirjoittamaan iman, että näin mitä kirjoitin. Eivätkö muka näkevät ihmiset pystyneet kirjoittamaan ilman, että tuijottivat koko ajan sitä mitä tekivät? Koska jos ei, näkökyky kyllä sokensi aika paljon ihmistä.
Kävelin yhdessä koulun lukuisita hiljaisita käytävistä. Katosta satavavat tekolumihiutaleet tarttuivat hiuksiini. Rakastin joulua. Kaikkialla oli hiljaista ja rauhallista. Käytävissä tuoksui kaneli ja neilikka. Kaikki olivat iloisia ja ystävällisia, ehkä mielestäni hiukan liikaakin. Tänäänkin neljäsluokkalainen Gryffondor-tyttö oli yrittänyt väkipakolla kantaa laukkuni oleskeluhuoneeseen. Olin sanonut hienovaraisesti hänelle, että osaisin kantaa itse oman laukkuni. Tyttö oli roikkunut perässäni oleskeluhuoneeseen asti ja varoitellut joka ikisestä käännöksestä. Niin nykyään tuntui, että koko koulu tunnisti minut ja tiesi, että olen sokea.
Edestäni käytävältä kuului kolinaa. Pysähdyin ja kuuntelin. Se kuulosti aivan kolistelevalta haarniskalta, mutten ollut aivan varma. Kolina vaihtui yhtäkkiä paukahteluksi. Ei, ei se voinut olla haarniska. Tiesin, että käytävän keskivälissä on salakäytävä karvaisen taulun takana. Kuljin seinän vieressä ääntä kohti. Kolahtelu kuului nyt aivan vasemmalta puoleltani, kun löysin karvaisen taulun. Pujahdin salakäytävään.
"Aih!" ähkäisin, kun törmäsin johonkin aivan sen jälkeen, kun olin astunut salakäytävään. Nousin hitaasti ylös. "Ööh..", sanoin epävarmasti. Oliko se joku muu oppilas vai salakäytävään piilotettu jokin iso esine?