Kirjoittaja Vanessa Kingston » 15 Marras 2015, 22:59
Ventovieras tyttö oli mitä ilmeisimmin aloittamassa jälleen uutta anteeksipyyntöään, mutta keskeytin hänet saman tien. Puhuin melkeinpä itsekseni eikä minua tosiaankaan kiinnostanut, että mitä muut ajattelisivat tästä. En vain voinut sietää muiden ihmisten sähläyksiä.
Suklaasammakkojen viuhahdettua ohitsemme, napattuani ne molemmat kiinni ja tyrkättyäni toisen niistä tytölle, aloitimme vihdoin ja viimein asianmukaisen (jälkeenpäin totesin, että minähän tässä asiaton olin) keskustelun.
"Olen Heather – Heather Rose. Entä sinä?" tyttö esitteli itsensä vastaten esittämääni kysymykseen vasta sitten, kun olin ehtinyt katsoa saamani suklaasammakkokortin, joka tällä kertaa oli Dumbledore.
"Olen Vanessa Kingston, Serdaiglen tupa, neljäs luokka", tokaisin laiskasti.
Hieraisin vaalean hiussuortuvan kasvoiltani ja mittailin tyttöä katseellaani. Epäilin, ettei hän kuitenkaan ollut toisella luokalla ja hänen seuraavaksi esittämänsä kysymys vahvisti sen. Se myös sai minut olettamaan, että hän oli jästisyntyinen, kun sellaista asiaa kysyi.
"Kuka on Dumbledore? Olen kuullut hänestä kaikkialla, mutta en ole vielä ehtinyt oottaa selkoa asiasta. Onko hän kotitonttu? Vai mikä? On se ihmeellistä että joku voi olla tietämättä jotain mitä kaikki tietävät. Eikö vain?" kuulin Heatherin kysyvän. Hän nousi ylös lattialta kyhjöttämästä ja siirtyi Pouffsoufflen pöytään istumaan minua vastapäätä.
Tutkailin tytön käytöstä vielä hetken, kunnes aloitin luennoimaan Dumbledoresta kuin suoraan jostain oppikirjasta. "Albus Dumbledore – syntynyt vuonna 1881 ja kuollut 1997 – oli Tylypahkan noitien ja velhojen koulun – eli yhden Isossa-Britanniassa sijaitsevan taikakoulun, jos et sitä tiennyt – rehtori vuosina 1981-1997. Sitä ennen hän opetti siellä muodonmuutoksia. Häntä pidetään aikansa mahtavimpaan velhona, koska hän esimerkiksi kukisti Grindelwaldin 1945 ja hän oli kai ainoa velho, jota tiedät-kai-kuka pelkäsi. Tässä, voit pitää kortin. Dumbledoren kuva on kääntöpuolella", selostin ja ojensin kortin Heatherille.
"Oletko muuten jästisyntyinen? Mietin vaan, kun et ole kuullut Dumbledoresta. Hän oli todella merkittävä velho koko velhoyhteiskunnalle, vähän niin kuin Harry Potter. Dumbledorelle tarjottiin jopa virkaa taikaministerinä, mutta hän kieltäytyi. Ihme tyyppi", jatkoin vieläkin selitystäni. Haukkasin taas yhden ison palan suklaasammakkoa, minkä jälkeen hörppäsin päälle kulauksen maitoa.
//Pahoittelen, kun on kestänyt niin toivottoman kauan vastata!//
Epäaktiivinen kiireiden takia. En ota nyt uusia roolipelejä, mutta vanhat ja sovitut pelataan, mikä on tietysti olennaista.Vanessa Kingston (14): Huispaukseen ja lentämiseen ihastunut metamorfimaagityttö Serdaiglesta.
Muut hahmoni: Sienna Bloodworth (13) & Brian Eldridge (15) & Dalia Delacroix