La meilleure manière de se venger est de...
Osallistujat: Luol Crunel, Ronja Blomroos
Juoni: Luol pyytää Ronjan solmimaan rikkumattoman valan.
Nimi, tupa ja pelitunnit: Luol Crunel, Cerfeur, 1h 45 min; Ronja Blomroos, Cerfeur, 1h 45 min
[13:52] <@LuolCrunel> *Luol Crunel, kolmatta jatko-opiskeluvuottaan suorittava Cerfeur, istui takan edessä Cerfeurin tuvan oleskeluhuoneessa ja odotteli ystäväänsä Ronja Blomroosia. Tällä oli yllään musta viitta, musta huppari, tummanharmaat farkut ja mustat nahkakengät.*
[13:54] <ronja_blomroos> *Ronja asteli cerfeurtyttöjen makuusalin kierreportaita alaspäin ja saapui tuvan oleskeluhuoneeseen. Hän oli pukeutunut ruskeaan polviin yltävään mekkoon sekä vihreään viittaan*
[13:54] <ronja_blomroos> *Ronjalla ei ollut aavistustakaan siitä, mitä Luolilla oli mielessä ja mikä oli se asia, johon hän tarvitsi tytön apua*
[13:55] <@LuolCrunel> *Kohottaa katseensa kuulllessaan askelia tyttöjen makuusaliin vievistä portaista. Heilauttaa kättään tunnistessaan tulijan Ronjaksi* Salut.
[13:56] <ronja_blomroos> *Ronja huomaa nopeasti oleskeluhuoneessa istuutuvan pojan kasvot* Moi Luol! *tyttö huikkaa tervehdykseksi ja astelee tuon luokse* Minä en ymmärrä, mikset pyydä apua joltain Serdaiglelta, tiedäthän, etten ole mikään hikari
[13:56] <ronja_blomroos> *Ronja edelleenkin olettaa, että poika tarvitsee apua koulutehtävissään*
[13:59] <@LuolCrunel> *Luol hymähtää* Koulussa ei ole ketään joka voisi auttaa minua paremmin kuin sinä. Olet luotettava, taitava... *Luol kehui ja nousi sitten seisomaan* Mennään jonnekin missä voi keskustella rauhassa.
[14:01] <ronja_blomroos> *Hymy nousee Ronjan kasvoille, kun hän kuulee pojan kehut. Kehuja oli aina mukava saada* Siinä tapauksessa luulen, että olen oikea henkilö auttamaan sinua *kommentoi ja lähtee seuraamaan poikaa* Olet hyvin salaperäinen, mutta olen kyllä tottunut siihen
[14:03] <@LuolCrunel> Olet hyvinkin. *Luol sanoi ja johdatti Ronjan ensin ulos tuvasta ja sitten syvemmälle tyrmien uumeniin. Heidän tuli löytää paikka, johon kukaan ei vahingossakaan eksyisi kuuntelemaan.* Kuulitko muuten jo huhut Londonista ja Rainista? *Kysyy ohimennen*
[14:05] <ronja_blomroos> *Astelee pojan kanssa käytävää eteenpäin, eikä tytöllä ole tietoakaan, minne he päätyisivät* En! *Ronja huudahtaa vastauksen pojan kysymyksen* Noh, mitä on tapahtunut? Kerro jo! *On erittäin innokas, koska juorut ovat aina mielenkiintoisia*
[14:07] <@LuolCrunel> Huhujen mukaan Rainilla ja Londonilla oli eilen joku välikohtaus... London oli saanut Rainilta ihan kunnolla turpaan ja Rain oli syyttänyt Londonia raiskaamisesta ja alaikäisiin sekaantumisesta. *Luol aloitti hykerrellen. Hänestä oli mukavaa, että London oli saanut köniinsä. London oli täysi idiootti.*
[14:10] <ronja_blomroos> MITÄ *tyttö huudahtaa ja pysäyttää hetkeksi kävelynsä* Tiedän, että London on idiootti, mutta en olisi ikinä kuvitellut että hän raiskaa jonkun, vieläpä Rainin *On oikeasti hyvin hämmentynyt* Onneksi olen pysynyt kaukana tuosta pojasta, en haluaisi samanlaista kohtaloa itselleni
[14:11] <@LuolCrunel> *Luol heilautti kättään* En kyllä ihmettelisi, vaikka hän olisikin tehnyt jotain sellaista *Luol sanoi* Mutta ilmeisesti se oli vale, taulut olivat nähneet tapahtumat ja kertoneet kaiken.
[14:13] <ronja_blomroos> Ai *Kuulostaa vähän pettyneeltä* Toivon kuitenkin, että London sai turpaansa niin kovasti, että viettää seuraavat kuukautensa sairaalasiivessä. En jaksaisi nähdä hänen naamaansa oppitunneilla tai oleskeluhuoneessa *valittaa ja astelee Luolin rinnalla eteenpäin*
[14:16] <@LuolCrunel> Jep *Luol tokaisi* Ja nyt Rain on pulassa, koska hän hakkasi Londonin, valehteli professorille ja syytti Londonia perättömästi raiskauksesta. En ihmettelisi, vaikka hänet erotettaisiin. *Luol selitti* Pitää kyllä lähettää Rainille kukkia ja suklaata, hän teki Merlinin työn. *Luol sai ja virnisti*
[14:17] <ronja_blomroos> En erityisesti pidä kummastakaan, mutta jos jomman kumman puolia pitäisi pitää, niin se olisi Rain *pohdiskelee ääneen* Harmi, etten ollut paikalla näkemässä, minulla nimittäin olisi ollut sananen sanottavanani
[14:21] <@LuolCrunel> *Luol päätti vain nyökätä. Hänellä ei ollut varsinaisesti mitään Rainia vastaan. Päinvastoin, tyttö oli kuuma ja vieläpä aika kova likka. Luol ei kuitenkaan halunnut alkaa kiistelemään Ronjan kanssa.*
[14:21] <@LuolCrunel> Eiköhän tämä kelpaa *Luol sanoi, pysähtyi ja avasi yhden tyhjän, hylätyn luokkahuoneen oven.* Teidän jälkeenne *Luol sanoi muka herrasmiesmäisesti ja päästi tytön sisään luokkaan ensin.
[14:23] <ronja_blomroos> *Katselee hetken sisälle huoneeseen, ennen kuin astuu sisään* Täällä ei ole käynyt kukaan varmaan sataan vuoteen *Päättelee pölykerroksista ja rikkinäisistä huonekaluista* Sinulla on kyllä outo maku paikkojen suhteen, toivottavasti viet Opheliaa treffeille parempiin paikkoihin
[14:25] <@LuolCrunel> *Luol pyöräytti silmiään* En tietenkään. Ja me emme ole treffeillä, joten tämä kelvannee erinomaisesti. *Sanoo ja sulkee luokan oven perässään, tehden siihen erinäisiä suojataikoja, jotta kukaan ei vahingossakaan eksyisi lähimaillekaan, kuulisi mitään oven ulkopuolelta, tai saisi sitä auki.*
[14:27] <ronja_blomroos> *Sillä aikaa kun Luol puuhailee loitsujensa parissa, Ronja tutkiskelee luokkahuonetta* Voisin antaa hieman palautetta kotitontuille *Sipaisee pulpetin kantta ja sormenpää jää harmaaksi pölystä. Kääntää sitten katseensa pojan suuntaan*
[14:28] <@LuolCrunel> Mitäpä sitä turhaan siivoamaan paikkoja, joita kukaan ei tarvitse *Luol tuumi, kääntyi ympäri ja heilautti taas kättään, jolloin pölyt lensivät pulpeteilta luokan perässä olevaan takkaan ja roihahtivat tuleen* Toivottavasti nyt on siistimpää ja kotoisampaa.
[14:30] <ronja_blomroos> *Ronja on melkoisen vakuuttunut tuon pojan loitsintataioista. Tuo oli todella hyvä sanattomissataioissa ja teki ne vieläpä ilman taikasauvaa* Mutta kyllähän mekin nyt tarvitsemme tätä paikkaa *Inttää vastaan, ja on lopulta ihan tyytyväinen siihen, että Luol päätyi lopulta pikasiivoamaan huoneen*
[14:34] <@LuolCrunel> *Luol ei vastannut Ronjalle vaan istahti yhdelle huoneen pulpeteista, joka natisi vähän miehen painon alla. Oli aika lopettaa turhanpäiväinen saivartelu ja siirtyä itse asiaan.* Olen siis päättänyt pyytää apuasi, koska olet ainoa, joka voi autta minua. Ainoa, joka on tarpeeksi luotettava ja taitava. Ja mikä parasta - myös sinä hyödyt minun auttamisestani.
[14:35] <ronja_blomroos> No, kerro jo! *On jälleen kerran vähän malttamaton. Jos asiasta hyötyisi myös Ronja, olisi se tärkeä kuulla heti*
[14:36] <ronja_blomroos> *Istahtaa itse yhden pulpetin ääreen ja ryhtyy keinuttamaan tuolia edestakaisin*
[14:38] <@LuolCrunel> Tarvitsen jonkun solmimaan rikkumattoman valan minun ja erään toisen oppilaan välille. *Luol ilmoitti, katsellen tarkkaavaisesti yst
[14:38] <@LuolCrunel> ävänsä kasvoja, tämän reaktiota odottaen*
[14:38] <@LuolCrunel> Sinut, siis. *Hän lisäsi*
[14:40] <ronja_blomroos> *On hämmentynyt ja kauhistunut, mutta toisaalta myös hyvin ylpeä itsestään, koska Luol ehdotti tätä juuri hänelle* Oletko tosissasi? Tiedäthän, Luol, että tuo on melkoisen... suuri juttu *hämmennys paistaa kasvoilta*
[14:42] <@LuolCrunel> En vitsailisi tällaisella asialla *Luol sanoi tyynesti* Ja juuri siksi, koska se on niin iso juttu, tarvitsen juuri sinun apuasi. Kuka tahansa muu pissaisi housunsa ja lähtisi kirkuen karkuun. Mutta sinä... sinä olet rohkea ja tarpeeksi kova ja taitava. *Luol sanoi katsoen ystäväänsä silmiin vetoavasti*
[14:46] <ronja_blomroos> *Kasvoille leviää pieni puna. Kaikki nuo upeat kommentit saivat kyllä tämän tytön itsetunnon kohoamaan korkeammalle* Olet kyllä oikeassa, olen melko rohkea. Jos en olisi, olisin poistunut tuosta ovesta ulos ja kymmenen sekuntia sitten. Viimeeksi taikaolentojen hoidon tunnillakin uskalsin ratsastaa hevoskotkalla ja kuukausi sitten annoin lohikäärmeen syödä suoraan kädestäni *ryhtyy kehuskelemaan*
[14:49] <@LuolCrunel> Niinpä, niinpä *Luol myöntäili ja nyökytteli päätään* Harva on yhtä rohkea kuin sinä. Ja kova. Sinä et pienistä hätkähdä. *Luol jatkoi kehujaan*
[14:51] <ronja_blomroos> *Nyökytteli myös päätään ja tunsi olonsa hyvin tärkeäksi* Miksi edes haluat tehdä rikkumattoman valan? *Kysyy* Jos et pysty luottamaan johonkin ihmiseen ilman rikkumatonta valaa, minä jättäisin kyseisen ihmisen omaan arvoonsa
[14:51] <ronja_blomroos> *Ei taida oikein ymmärtää, mistä asiassa on kysymys*
[14:54] <@LuolCrunel> Ah, katsos kun tämä toinen henkilö pyytää minulta palvelusta ja minun on taattava, ettei tämä kyseinen henkilö vain käytä minua hyväkseen ja sitten puukota minua selkään. *Luol selitti* Kyseinen henkilö on vähän sellainen... epäluotettava... röyhkeä... lapsellinen...
[14:56] <@LuolCrunel> Täysin sinun vastakohtasi. *Luol lisäsi*
[14:56] <ronja_blomroos> Minä en sinuna suostuisi *Sanoo ytimekkäästi katsoen poikaa silmiin* Kieltäydy siitä palvelusta, niin päästään kaikki helpommalla. Opiskeleeko hän täällä koulussa? Minä pidän huolen, ettei hän ikinä puukota sinua selkään *On hyvin yksinkertainen*
[14:58] <@LuolCrunel> *Luol pidätti huokauksen. Ronjan oivaltamiskyky ei ollut aina ihan parhaimmillaan, mutta nyt oli oltava kärsivällinen. Ronja oli ainoa, joka pystyi auttamaan, ja Luolin oli saatava Ronja suostumaan tavalla millä hyvänsä.*
[14:58] <@LuolCrunel> Suostun vain siksi, että minäkin hyödyn siitä. Saan vastapalveluksia. Ne auttavat minua opinnoissani, ymmärräthän. *Luol selitti* Ja kuten aiemmin sanoin, sinäkin hyötyisit siitä.
[14:59] <ronja_blomroos> Millä tavalla minä siitä hyötyisin? *Tarttuu siihen tärkeimpään kommenttiin*
[14:59] <ronja_blomroos> *Tuolilla kiikkuminen on nyt loppunut ja tyttö tuijottaa poikaa silmiin*
[15:00] <@LuolCrunel> *Luol kumartui lähemmäs Ronjaa ja hymyili salaperäisesti* Saisit yliotteen eräästä vihollisestasi. Tulisit aina olemaan hänen yläpuolellaan. Pystyisit pompottelemaan häntä mielesi mukaan.
[15:02] <ronja_blomroos> London! *Ronja oivaltaa* Miten saisin hänestä yliotteen? Hänenkö kanssa haluat tehdä rikkumattoman valan? Mitä vastapalveluksia sinä saat häneltä? *Luettelee kysymyksiä*
[15:06] <@LuolCrunel> Ei, ei London. Vaikka se olisi kyllä helppo ja nopea tapa päästä kyseisestä ääliöstä eroon. Hän kuitenkin rikkoisi valan ja kuolisi viisi minuuttia sen solmimisen jälkeen. *Luol kuvitteli*
[15:06] <@LuolCrunel> Mutta siis ei, ei London. Eräs toinen. Eräs, joka luulee olevansa sinua parempi, vaikka oikeasti on vain säälittävä pieni torakka, eikä koskaan tule olemaan niin hyvä ja taitava ja mahtava kuin sinä, vaikka yrittääkin kaikin tavoin ärsyttää sinua ja pilata kaiken, mitä teet... *Luol johdatteli*
[15:08] <ronja_blomroos> *Ronjan tekee mieli nauraa Luolin kommentille Londonista, mutta kykenee tällä hetkellä vain keskittymään tuon seuraaviin kommentteihin* Et kai tarkoita... ei voi olla... mistä sinä hänet tunnet? Et ole tosissasi! Luol! Mitä sinä olet mennyt tekemään! Älä sotkeudu siihen putainiin! *huudahtaa pojalle*
[15:09] <ronja_blomroos> *On kyllä silti erittäin hyvillään, kun kuuli noin kivoja kommentteja Luolin suusta. Tuo poika oli täysin oikeassa. Heather oli mitätön torakka Ronjaan verrattuna*
[15:12] <@LuolCrunel> *Luol hymähti* Kuten sanoin, hän pyytää minulta palvelusta. Haluaa, että opetan hänelle pimeää taikuutta. Typerä kakara. Luulee osaavansa jo kaiken ja pystyvänsä hallitsemaan niitä. Ylimielinen, typerä, typerä lapsi. Mutta se tulee koitumaan hänen kohtalokseen, saatpa nähdä...
[15:12] <@LuolCrunel> Ja suostuin siis siksi, että saan häneltä vastapalveluksia. Ne eivät tule olemaan hänelle mukavia tai helppoja. Ja kuten sanoin, sinä saat hänestä yliotteen, pääset hänen niskansa päälle, voit pompotella häntä mielin määrin. Me emme häviä mitään, Ronja. Hän on ainoa häviäjä.
[15:13] <@LuolCrunel> Hän ei muuten uskonut, että suostuisit. *Luol sanoi sitten* Ajatteli, että et uskaltaisi. Olisit liian nössö. Heikkohermoinen.
[15:14] <ronja_blomroos> Minä en ole nössö! Näytän sen hänelle! *Ronja huudahtaa määrätietoisena*
[15:15] <@LuolCrunel> Sinä siis suostut? *Luol kysyi hymyillen toisella suupielellään*
[15:15] <ronja_blomroos> Jos vakuutat, ettei tästä ole minulle mitään haittaa, niin suostun. Tiedät kyllä, etten tule sotkeutumaan mihinkään sinun pimeydenvoimajuttuihisi *Sanoo pojalle suoraan*
[15:16] <ronja_blomroos> Haluan, että laitat sen putainin kärsimään! *Korottaa vielä vähän ääntään*
[15:16] <@LuolCrunel> Ei tietenkään tule. *Luol vakuutti* Sinä et saa tästä mitään muuta kuin voittoa. Eikä kukaan saa koskaan tietää, että olit osallisena.
[15:17] <@LuolCrunel> Ja minä lupaan, että hän ei tule nauttimaan sekuntiakaan minun oppilaanani. *Luol sanoi käsi teatraalisesti sydämensä päällä*
[15:18] <ronja_blomroos> *Ronja ei ole varmaan ikinä elämässään tehnyt mitään näin jännittävää. Lohikäärmeen syöttäminen oli kyllä pientä tällaiseen verrattuna, sillä tällaiset vala-asiat eivät olleet tämän tytön vahvuusalueella*
[15:19] <ronja_blomroos> Tiedän sen! *huudahtaa pojalle* Ja myös minulla on vaatimuksia tämän asian suhteen. Et ole hänelle hetkeäkään mukava, et usko hänen valheitaan ja tärkeimpänä, et tee _minulle_ mitään pahaa *Ronja latasi pöytään omat ehtonsa*
[15:20] <@LuolCrunel> *Luol nyökkäsi* Pidän huolen, että kaikki nämä ehtosi täyttyvät.
[15:21] <ronja_blomroos> *Kauhistus tytön naamalla vaihtuu suureksi hymyksi. Ihanaa, että hänellä oli Luolin kanssa sama vihamies, tai vihatyttö tässä tapauksessa*
[15:21] <ronja_blomroos> Noh, milloin teemme sen? *Tivaa*
[15:21] <@LuolCrunel> Tiesin, että sinuun voi luottaa. *Luol sanoi lopulta ja taputti ystävänsä olkapäätä* Saat viikon aikaa valmistautua, mutta jos olet valmis aiemmin, niin ilmoita minulle.
[15:22] <ronja_blomroos> Miten minun täytyy valmistautua? *Ronja oli jo kuvitellut, että paperit olisivat jo valmiita, ja ainoastaan allekirjoitusta vailla*
[15:25] <@LuolCrunel> No, tiedäthän, ei riitä, että olet todistajana, vaan sinun on suoritettava itse loitsu. Annan sinulle tuvassa kirjan, jossa kaikki selitetään yksityiskohtaisesti. Sinun pitää vähän opiskella. Mutta älä huoli, minulla on sinulle opiskelusnacksit valmiina. *Luol virnisti. Hän oli kirjaimellisesti mennyt herkkukauppaan ja ostanut monella kymmenellä kaljuunalla herkkuja Ronjalle.*
[15:27] <ronja_blomroos> *On nyt kyllä aika vakuuttunut tästä kaikesta* Kiinni veti! Kunhan se kirja ei ole kovinkaan paksu, sillä minun pitäisi tällä viikolla vielä tehdä taikaolentojen hoidon essee sekä käydä hoitamassa mantikoria *kertoo*
[15:31] <@LuolCrunel> No, sinun ei tarvitse lukea kirjaa kannesta kanteen, vaan vain ne osuudet, jossa kerrotaan loitsun teoriasta ja ohjeet sen tekemiseen. *Luol sanoi* Ja kuten sanoin, sinulla on viikko aikaa, joten sen ei pitäisi olla liikaa vaadittu.
[15:33] <ronja_blomroos> Joo, kyllä minä suoriudun tästä *On hyvin itsevarmana nyt*
[15:33] <ronja_blomroos> *Nousee ylös, sillä haluaa pois tästä ahdistavan sotkuisesta ja pahanhajuisesta luokkahuoneesta*
[15:33] <@LuolCrunel> Siitä ei ole epäilystä *Hymyilee Ronjalle* Mennään sitten. *Sanoo ja nousee itsekin seisomaan*
[15:34] <ronja_blomroos> *Lähtee kävelemään Luolin mukana* En tue ikinä antamaan sille putainille anteeksi, että se pilasi minun juhlani *On nyrpeänä*
[15:35] <@LuolCrunel> Tätä parempaa tapaa kostaa ei olekaan. *Luol sanoi, taputti taas ystävänsä olkapäätä, avasi luokkahuoneen oven ja päästi tämän edeltään ulos.*
[15:37] <ronja_blomroos> *Lähtee astelemaan kohti tupaansa ollen erittäin tyytyväinen kaikkeen tapahtuneeseen. Ihanaa, että hänellä oli tuollainen ystävä kuin Luol!*