Emmène moi du côté sombre
Osallistujat: Luol Crunel, Heather O'Hara
Juoni: Luol ja Heather sattuvat samaan aikaan kirjastoon opiskelemaan. Heather suostuttelee Luolin alkamaan mentorikseen.
Nimi, tupa ja pelitunnit: Luol Crunel, Cerfeur, 4 h; Heather O'Hara, Serpentard, 4 h
[17:59] <LuolCrunel> *Luol Crunel, kolmatta vuottaan jatko-opintoja suorittava Cerfeur, saapui kirjastoon. Hänellä oli yllään musta viitta, musta kauluspaita, mustat farkut ja mustat nahkakengät. Hän kantoi olallaan tummanruskeaa nahkaolkalaukkua.*
[18:01] <@Heather> *Heather istui kirjastossa "opiskelemassa" eli toisin sanoen kirjat oli kyllä edessä auki ja näytti tehokkaalta. Todellisuus, Heather harjotteli muutamaa yksinkertaista kirousta*
[18:02] <@Heather> *istuu nurkkapöydässä, päällä vielä koulupuku, vähän rennommin tosin. Kauluspaidan pari ylintä nappia auki, kravaatti löysennetty. Hameen helma on myös nostettu ja kenkinä kivat mustat nilkkurit. Hiukset auki ja meikannut nätisti*
[18:03] <@Heather> *tarkkaileva katse*
[18:04] <LuolCrunel> *Kirjastossa oli ukkosen jyrinää ja sateen ropinaa ikkunaruutuja vasten lukuunottamatta sangen hiljaista. Vain muutamia oppilaita siellä täällä oli opiskelemassa, kirjoittamassa esseitään tai muuten vaan lukemassa jotain. Luol käveli peremmälle kirjastoon ja istuutui yhdelle vapaista pöydistä.*
[18:06] <@Heather> *huomaa tuon käytävän toisella puolella, jääden katsoon tuota vähän tarkkaavaisemmin*
[18:06] <LuolCrunel> *Istuuduttuaan Luol kaivoi olkalaukustaan esiin pergamenttia, korpinsulkakynän, pullon mustaa mustetta sekä kirjan "Lähi-idän pimeimmät kiroukset", asetteli ne eteensä pöydälle, venytteli hieman hartioitaan ja käsivarsiaan ja alkoi sitten opiskella.*
[18:10] <@Heather> *tietää tuon siis nimeltä, varmaan sen takia kun on pyörinyt Londonin seurassa*
[18:12] <@Heather> *jää katseleen tuota lähinnä miettivänä, oma kirja on nyysitty jostain salaisten kirjojen osastolta*
[18:13] <@Heather> *keski-euroopan kirousten kehitys tms*
[18:13] <LuolCrunel> *Luolilla oli kumma tunne, että joku tarkkaili häntä. Hän nosti katseensa ja katseli ympärilleen. Silmät iskostuivat pitkään tyttöön, jolla oli pitkät platinanvaaleat hiukset, kapeat, huolellisesti meikatut kasvot, vihreät silmät ja yllään koulupuku.*
[18:13] <LuolCrunel> *Luol oli nähnyt tytön ennenkin. Tämä kuului Serpentardiin, Luolin entiseen tupaan, ja oli vielä Serpentardin tuvan etsijä - Luol oli nähnyt tytön huispauskentällä. Tytön sukunimi taisi olla O'Hara. Etunimeä Luol ei muistanut.*
[18:14] <@Heather> *huispaa btw hyvin*
[18:14] <@Heather> *on myös saanut mystisen yliotteen Molinasta*
[18:15] <@Heather> *katsoo Luolia varmaankin silmiin, tajuten että tuo tajusi että tuijottaa*
[18:15] <LuolCrunel> *Luol kohotti tytölle kulmiaan ja kääntyi sitten takaisin kirjansa pariin. Luol oli kuullut tytöstä Ronjalta, yhdeltä pitkäaikaisimmista ystävistään. Ronjan mukaan tyttö oli lapsellinen, ärsyttävä ja röyhkeä, ja jos Ronja sanoi niin, niin olkoon asia sitten niin. Luolia ei kiinnostanut ottaa tytön puheiden todenmukaisuudesta selvää.*
[18:17] <@Heather> *nousee ylös, pakaten tavaransa ja kävelee kohti Luolia* Hei, saako tähän istua?
[18:17] <@Heather> *puhuu ranskaa vähän irlantilaisella aksentilla*
[18:18] <LuolCrunel> *Lisäksi Luol muisti nähneensä tytön kiehnäämässä London Morelin ja Nicolas Cartierin ympärillä. Cartier oli ihan okei, mutta Morelia Luol ei voinut sietää. Ja jos tyttö sieti Morelia ja piti tuosta niin paljon, että halusi tuon huomion... no, tytön täytyi olla itsekin sietämätön.*
[18:19] <@Heather> *Cartier on vain tukiopettaja!! julkisesti...*
[18:19] <@Heather> *hymyilee Luolille vähän kysyvänä*
[18:20] <LuolCrunel> *Luol kohotti katseensa uudestaan tyttöön, kun tuo käveli hänen luokseen ja kysyi lupaa istua seuraan.* Siitä vaan. *Luol sanoi välinpitämättömän kuuloisesti ja käänsi katseensa takaisin kirjaansa. Mitä ihmettä tyttö oikein häneltä halusi.*
[18:21] <@Heather> Sä olet Luol... eikö? *istahtaa alas, kohteliaan etäisyyden päähän*
[18:22] <LuolCrunel> "Mm-m." *Mumisee tytölle vastaukseksi. Vai tiesi tämä Luolin oikein etunimeltä.*
[18:22] <@Heather> Ja haluaisit olla kirouksenmurtaja?
[18:23] <LuolCrunel> *Luol huokaisi ja nosti katseensa kirjasta tyttöön.* Pitää paikkansa. Mitä sinä haluat minulta, O'Hara?
[18:24] <@Heather> *näyttää yllättyneeltä, kun tietää sukunimen*
[18:24] <@Heather> Heather.
[18:24] <@Heather> Mua kiinnostaa kirousten murtaminen *tai oikeastaan niiden tekeminen*
[18:25] <@Heather> Tarvitsisin jonkinlaista... mentoria *mitäpä sitä kiertelemään*
[18:26] <LuolCrunel> *Luol kohotti kulmiaan* Mentoria? *Hän toisti* Ja ajattelit tulla pyytämään minua mentoriksisi? *Luol hymähti huvittuneena.*
[18:27] <@Heather> No vaikkapa niin. Tai sitten lähinnä vinkkejä siitä, kuka mua pystyisi auttaan *pieni pilke silmäkulmassa*
[18:27] <@Heather> Cartier ei oikein pysty
[18:29] <LuolCrunel> *Luol hymähti taas* No, suosittelen että käyt ensiksi perusopetuksen läpi ja haet sitten vaikka Pariisin taikaopistoon, siellä on kirouksenmurtamisen linja, jota minäkin käyn etänä täältä Châteausta.
[18:30] <@Heather> Olisi kätevämpää, jos pystyisit neuvomaan mua jo nyt *huomauttaa ja katsoo Luolia*
[18:30] <@Heather> Edes jotain
[18:32] <LuolCrunel> *Luol nojautui taaksepäin ja katsoi Heatheria tarkkaavaisesti* Châteaun professorit ovat tarpeeksi päteviä opettamaan ja neuvomaan sinua perusasioissa. Ne pitää olla hallinnassa ennen kuin voi syventää tietotaitojaan kirousten maailmassa.
[18:33] <@Heather> Luuletko että kysyisin muuten, jos ne ei olis hallinnassa? *katsoo tuota huvittuneena*
[18:34] <LuolCrunel> *Luol hymähti. Tytöltä ei itseluottamusta puuttunut.* Ja milläköhän luokalla sinä mahdat olla?
[18:36] <@Heather> Viidennellä *ei kyllä näytä siltä, vaan iän voisi veikata muutaman vuoden vanhemmaksi*
[18:36] <@Heather> *totesi asian kuin se olisi vain yhdentekevä*
[18:36] <@Heather> Mutta, Nicolas opetti mua kesällä vähän enemmän
[18:37] <LuolCrunel> *Luol huokaisi ja hymyili vinosti toisella suupielellään.* Sinulla on siis tänä vuonna V.I.P.-kokeet edessä. Keskity niihin. Ne ovat tärkeitä. Ilman hyviä V.I.P.-arvosanoja et tule koskaan pääsemään kirouksenmurtajaksi. *Tämän todettuaan Luol käänsi katseensa taas kirjansa puoleen*
[18:38] <@Heather> Harvemmin ne taidot kokeita katsoo
[18:38] <LuolCrunel> *Vai että antoi Cartier kesälläkin tukiopetusta nuoremmille tyttöoppilaille... melkoinen pleijeri...*
[18:39] <LuolCrunel> Se on totta, mutta V.I.P.-kokeissa kysytään asioita, jotka on oltava erinomaisesti hallinnassa, jotta pystyy opiskelemaan jotain niinkin haastavaa ja vaarallista kuin kirouksia ja niiden murtamista. *Luol vastasi, nostamatta katsetta kirjasta*
[18:40] <@Heather> *katsoo tuota pitkään* No, miten vain. Onneksi kirjastosta löytyy paljon lähdeaineistoa
[18:40] <@Heather> *lue: kokeilen sitten itse*
[18:41] <LuolCrunel> Löytää toki. Mutta pidä mielessä mitä sanoin: perusasiat on oltava hallinnassa. Ja aina on varaa oppia ja kehittää taitojaan lisää. On ylimielistä ja typerää luulla, että "osaa jo kaiken".
[18:43] <@Heather> *pyöräyttää silmiään* En ole typerä, luuletko etten olisi kyselemässä ellen tietäisi jo perusasioita? Nicolas jauhoi tuota koko kesän.
[18:46] <LuolCrunel> Hän oli oikeassa. *Luol sanoi ja kaivoi sitten laukustaan levyn tummaa suklaata. Kirjastossa syöminen oli oikeastaan kielletty, mutta eipä Luolia koulun säännöt juuri kiinnostaneet. Jos kirjastonhoitaja tulisi valittamaan, menisi hän opiskelemaan jonnekin muualle.*
[18:47] <@Heather> No, miten vain. *katsoo tuon suklaata*
[18:48] <@Heather> *kohauttaen sitten olkiaan, kaivaen jo aiemmin selaamansa kirjansa*
[18:49] <@Heather> *tosin, on muodonmuuttanut kannet sen näköiseksi, ettei siitä voi päätellä vielä mitään*
[18:50] <LuolCrunel> *Luol mursi suklaalevystä itselleen palan ja laski sen sitten pöydälle, tarjoamatta sitä Heatherille. Tyttö näytti viimein luovuttaneen ja kaivoi nyt esille jotain kirjaa. Luol ei kiinnittänyt tähän sen enempää huomiota vaan jatkoi oman kirjansa lukemista.*
[18:53] <@Heather> *ei ole, keksii vain toista lähestymistapaa*
[18:53] <@Heather> Oletko montaki vuotta opiskellut kirousten murtamista?
[18:53] <@Heather> *kysäisee samalla kun etsii oikeaa kohtaa kirjasta*
[18:55] <LuolCrunel> Virallisesti kolme vuotta, epävirallisesti noin kuusi vuotta *Vastaa lyhyesti*
[18:55] <@Heather> Miksi kiinnostuit?
[18:57] <LuolCrunel> Pimeyden voimat ovat mielenkiintoisia, varsinkin kiroukset. *Luol vastasi* Ota suklaata. *Luol sanoi ja tönäisi suklaalevyn lähemmäs Heatheria. Ehkä tyttö olisi edes hetken hiljaa jos hänellä olisi suu täynnä suklaata.*
[18:58] <@Heather> *katsoo suklaata vähän tarkemmin ja lohkaisee pari palaa* Kiitti
[18:58] <@Heather> Niitä vain opetetaan täällä tosi vähän. *toteaa*
[18:58] <@Heather> Tai ylipäätänsä teoriaa niistä
[19:00] <@Heather> Oot varmaan itse opetellut suurimman osan?
[19:01] <LuolCrunel> Mm-m *Luol mumahti* Niin kuin sanoin, se on vaarallista. Eikä niitä tule opettaa keskenkasvuisille, vaikutusalttiille lapsille. Maailmassa on ihan tarpeeksi pimeitä noitia ja velhoja muutenkin.
[19:02] <@Heather> *.....*
[19:05] <@Heather> Nopeasti laskettuna olet ollut mua vain pari vuotta vanhempi, kun olet aloittanut *toteava* Samanlainen "keskenkasvuinen ja vaikutusaltis" kakara *virne*
[19:06] <LuolCrunel> Olin 18 *Luol sanoi lyhyesti* Eli kolme vuotta vanhempi kuin sinä nyt. Ja niissä kolmessa vuodessa ehdin oppia valtavasti asioita, jotka olivat ehdottoman tärkeitä tietää ja osata ennen kuin aloin tutustua kirouksiin tarkemmin.
[19:07] <@Heather> Olen itseasiassa täyttämässä 16, jos heittäydytään tarkoiksi
[19:07] <LuolCrunel> *Ronja oli ollut oikeassa. Tyttö oli ärsyttävä. Ja jääräpäinen.*
[19:09] <@Heather> *katsoo Luolia* Okei *jatkaa suklaan syömistä ja jatkaa lukemista*
[19:09] <@Heather> *sen mitä lukihäiriöltään pystyy*
[19:10] <LuolCrunel> Sillä ei ole väliä. Minä olin käynyt perusopetuksen läpi. Sinulla on vielä tämä ja kaksi vuotta käymättä. Ja ne ovat tärkeitä vuosia. Opit niiden aikana paljon vastaloitsuja ja muuta hyödyllistä tulevaisuuta varten. *Luol huomautti*
[19:12] <@Heather> Ja väität ettet itse edes koskenut asiaan nuorempana?
[19:14] <LuolCrunel> ... olin ennen pimeyden voimiin syventymistä enemmän kiinnostunut huispauksesta. *Luol vastasi, muttei varsinaisesti kieltänyt Heatherin väitteen olevan totta*
[19:15] <@Heather> *vino hymy*
[19:15] <@Heather> ...niinpä
[19:17] <@Heather> Opettelitko itse kaiken vai?
[19:18] <LuolCrunel> *Luol tuijotti Heatheria ärsyyntyneenä ja punnitsi mielessään muutamaa eri lievää kirousta, jotka voisi tyttöön langettaa. Saisipahan sitten harjoitella kirouksenmurtamista, kun niin kovasti kerran halusi.*
[19:19] <LuolCrunel> Itse *Luol sanoi* Ja olin töissä yhdessä pimeyden voimiin erikoistuneessa putiikissa. Sielläkin oppi kaikenlaista. *Luol kertoi madaltaen hieman ääntään. Hän ei halunnut koko kirjaston kuulevan työhistoriastaan.*
[19:20] <@Heather> *oikeastaan voisi jättää sen murtamisen tuolle, mutta parit kiroukset olisi kivat*
[19:21] <LuolCrunel> Miksi itse olet kiinnostunut kirouksista? *Luol esitti lopulta kysymyksen Heatherille* Vastaa rehellisesti. *Hän sanoi painokkaasti ja katsoi tyttöä suoraan silmiin.*
[19:22] <@Heather> Mun mielestä pimeyden voimia on demonisoitu liikaa, en ymmärrä miksi en voisi hallita molempia tasapuolisesti *katsoo Luolia takaisin suoraan silmiin*
[19:23] <LuolCrunel> *Luol kallisti päätään ja mietti tytön vastausta* Fair enough. Mutta pimeyden voimia kutsutaan syystäkin pimeiksi voimiksi. Ne eivät tee mitään hyvää. Ne aiheuttavat vahinkoa ja satuttavat. Ymmärrätkö? Niitä ei voi kääntää hyväksi. Niitä voi vain käyttää, hallita, tai vastustaa. *Luol sanoi hiljaa*
[19:25] <@Heather> Nimenomaan, hallita. *vastaa yhtä hiljaa* Miten mä voin hallita jotakin, josta en tiedä mitään?
[19:25] <@Heather> *mitään oli ehkä vähän liioteltua*
[19:26] <LuolCrunel> *Luol oli hetken hiljaa ja punnitsi eri vaihtoehtoja.*
[19:27] <LuolCrunel> Sinä siis haluat vain tietää pimeistä voimista ja kyetä hallitsemaan niitä? Et käyttää niitä muita ihmisiä vastaan tai haalia sen avulla valtaa? *Luol kysyi, rikkomatta tiivistä katsekontaktia*
[19:28] <@Heather> *yllättyy täystä tiiviistä katsekontaktista, kerrankin. Katse on tarkkaavainen tämän osalta*
[19:29] <@Heather> Just niin. Se vain on suurimmalle osalle ihan hirveän järkyttävä asia
[19:31] <LuolCrunel> *Luol katsoi Heatheria tovin arvioivasti, mutta rikkoi sitten katsekontaktin ja mursi itselleen uuden palan suklaata* Olemme sitten samalla aaltopituudella. *Luol totesi*
[19:33] <@Heather> Harvat ovat. *toteaa ja ottaa itse vielä yhden palan suklaata*
[19:35] <@Heather> Suurin osa säikkyy varjoaan, jos mainitsee pimeät voimat
[19:36] <LuolCrunel> Ihan syystä. *Luol tuumasi* En tuomitse ihmisiä, jotka eivät hyväksy tai halua olla missään tekemisissä pimeyden voimien kanssa. Ne aiheuttavat vain pahaa ja pahuus aiheuttaa pelkoa.
[19:38] <@Heather> Niin kai, ja tietämättömyys aiheuttaa myös pelkoa. Mun mielestä on aina parempi tietää mitä vihollinen ajattelee, kuin kulkea silmät sidottuna
[19:39] <LuolCrunel> Mm-m *Luol mumahti merkiksi siitä että oli samaa mieltä ja kääntyi taas kirjansa puoleen*
[19:42] <@Heather> *syö sen suklaapalan ja katsoo Luolia hetken, kääntäen katseen takaisin kirjaansa*
[19:43] <@Heather> *tuo oli aivan liian vaikeasti tulkittava*
[19:44] <@Heather> *London oli kuin 4 palan palapeli, Nicissä oli sentään useampi mutta Luolissa... vaikutti olevan niitä liikaa*
[19:47] <LuolCrunel> *Heather näytti vihdoin lopettaneen utelun, joten Luol pystyi taas syventymään kirjaansa.*
[19:47] <@Heather> *eheii, keksii lisää udeltavaa*
[19:50] <@Heather> *ei vaan enää tiedä mitä kysyisi xD*
[19:51] <LuolCrunel> *Ukkosmyrsky kuulosti yltyvän ulkona. Sadepisarat hakkasivat ikkunaruutuja raivolla, tuuli vinkui ja ukkonen jyrisi uhkaavasti. Salaman välähdys sai jonkun nuoremman tytön kiljaisemaan säikähdyksestä. Luol hymähti.*
[19:51] <@Heather> ...Suostutko? *katsoo Luolia*
[19:52] <@Heather> *ei näytä hätkähtävän ukkosta*
[19:53] <@Heather> Mentoriksi siis
[19:54] <LuolCrunel> *Luol huokaisi ja nosti taas katseensa kirjasta tyttöön.* Ja mistä muusta syystä minun pitäisi suostua kuin siitä, että olet raivostuttavan jääräpäinen? *Luol kysyi* Miksi sinä olet mentoroinnin arvoinen?
[19:56] <@Heather> Ainakin olen sinnikäs *toteaa huvittuneena* Ja siksi koska tulin sentään puhumaan sulle suoraan
[19:57] <LuolCrunel> *Luol kohautti olkiaan* Totta *Hän myönsi* Mutta entä minä? Miten minä hyötyisin sinun mentoroimisestasi?
[19:59] <@Heather> Saisit jonkun jonka kanssa voit puhua asiasta....
[19:59] <@Heather> Sitä paitsi, eikö ole parempi että opettelisin asiaa jonkun kanssa, kuin se että teen tämän yksin?
[20:01] <LuolCrunel> En minä tarvitse juttukaveria. Eikä se minua liikuta, vaikka yrittäisit itse ja satuttaisit itseäsi, tai jopa kuolisit. *Luol sanoi tylysti*
[20:02] <@Heather> Raaka peli, mutta mitä haluat? Lahjontaa? Lobbausta ministeriöön?
[20:03] <@Heather> *ei ihme että olet Ronjan kaveri*
[20:03] <@Heather> *teillä on selkeästi samat mielenkiinnon kohteet*
[20:05] <LuolCrunel> Sinulla ei ole mitään, millä voisit minut lahjoa. Enkä minä tarvitse sinun apuasi päästäkseni vallan kahvaan, jos sitä haluaisin. *Luol sanoi*
[20:06] <LuolCrunel> Mutta *Luol kiirehti sanomaan ennen kuin Heather ehti avaamaan suutaan*
[20:06] <@Heather> *katsoo tuota kysyvänä*
[20:08] <LuolCrunel> Olen varma, että keksin sinulle jotain käyttöä. Saatan pyytää palvelusta. Mutta kyseiset palvelukset saattavat olla vaikeita, jopa tuskallisia. Ymmärrätkö? *Luol katsoi taas Heatheria silmiin*
[20:09] <@Heather> *kallistaa päätään ja kulmat kohoaa*
[20:09] <@Heather> *yleensä tilanne menee toisin päin, käyttää itse muita hyödyksi*
[20:10] <@Heather> *toisaalta, Luol olisi ainoa joka voisi auttaa*
[20:10] <@Heather> ...Selvä
[20:12] <LuolCrunel> Pimeyden voimat eivät ole mikään leikin asia. Haluan, että ymmärrät sen. Sinä pistät itsesi vaaraan. *Luol sanoi painokkaasti*
[20:14] <@Heather> Tiedän sen. *katsoo Luolia*
[20:14] <LuolCrunel> Myös minulle on valtava riski suostua mentoroimaan sinua. Maineeni, urani ja tulevaisuuteni ovat vaakalaudalla. Ymmärrätkö? Siksi vaadin sinulta ehdotonta uskollisuutta minua kohtaan ja että teet minulle vastapalveluksia niin pyytäessäni.
[20:16] <@Heather> Luuletko että lähden huutelemaan tästä? *katsoo tuota kysyvänä*
[20:17] <@Heather> Ja mitä vastapalveluksia ajattelit mulla teettää?
[20:18] <@Heather> *loitsii vaimennousloitsun ympärille ettei tarvitse koko aikaa supattaa*
[20:21] <LuolCrunel> Äläpäs hoppuile niiden vastapalvelusten kanssa. Yksi asia kerrallaan. *Luol sanoi ja mursi taas suklaalevystä itselleen palan suklaata.*
[20:21] <LuolCrunel> Minä en luota sinuun, O'Hara. *Luol sanoi suoraan* En ihmettelisi, vaikka pelästyisit tai päättäisit muuten vain yhtäkkiä, ettet tarvitsisikaan apuani enää, kääntäisit minulle selkäsi ja paljastaisit kaiken.
[20:23] <@Heather> Pystyt itse paljastamaan minut samalla tavalla *toteaa*
[20:23] <@Heather> Ja todennäköisemmin sua uskottaisiin enemmän kuin mua
[20:25] <LuolCrunel> Ehkä. Mutta sinun etusi on nuori ikäsi. Ihmiset uskoisivat minun käyttäneen sinua hyväkseni. Olethan vasta 15-vuotias, keskenkasvuinen, naiivi, vaikutusaltis pikkutyttö. Minä taas olen aikuinen velho, jolla on auktoriteettiasema. *Luol sanoi*
[20:28] <LuolCrunel> Oli miten oli... *Luol aloitti ja mursi taas itselleen palan suklaata*
[20:28] <@Heather> *se oli sitten rehellistä*
[20:28] <@Heather> *syöt muuten aivan liikaa suklaata*
[20:28] <@Heather> *saat finnejä*
[20:29] <LuolCrunel> ... oletko koskaan kuullut termiä "rikkumaton vala"? *Luol kysyi hiljaa*
[20:29] <@Heather> *katsoo tuota ja kädet puuskaan*
[20:29] <@Heather> Olen
[20:29] <@Heather> Tietenkin
[20:29] <@Heather> *kuka EI olis?*
[20:30] <@Heather> *omassa suvussa on tehty muutama rikkumaton vala pienistä... salaisuuksista aikoinaan*
[20:30] <LuolCrunel> Tiedät sitten varmaan, miten se toimii? *Luol esitti jatkokysymyksen*
[20:30] <@Heather> Tiedän
[20:30] <@Heather> *silmät laajenee*
[20:31] <@Heather> *Rikkumaton vala sitoisi molemmat*
[20:32] <LuolCrunel> Hyvä. Oikein hyvä. *Luol sanoi tyytyväisenä ja pisti suklaapalan suuhunsa.* Jos todella haluat että mentoroin sinua, teet kanssani rikkumattoman valan.
[20:33] <@Heather> Okei, jos se vala sitoo sut samalla tavalla, eikä mitään porsaanreikiä
[20:34] <LuolCrunel> *Luol kohotti kulmiaan* Tietenkin.
[20:35] <@Heather> *näiden puheiden jälkeen ei tiedä luottaisko tuohon vai ei*
[20:36] <@Heather> *nyökkää ja katsoo Luolia*
[20:37] <LuolCrunel> *Tarkkailee Heatherin ilmettä ja hymähtää* Rikkumattomassa valassa on se hyvä puoli, ettei sitten tarvitse miettiä, luottaako toiseen vai ei.
[20:40] <@Heather> Unohdat vain yhden asian. *katsoo tuota*
[20:40] <@Heather> Me tarvitaan kolmas, joka sen voi sitoa
[20:40] <@Heather> Ja se kolmas on vain uhka
[20:42] <LuolCrunel> Tiedän kyllä. *Luol sanoi viileästi* Ja päätin jo, kuka tämä kolmas henkilö on, ennen kuin edes ehdotin sinulle koko asiaa.
[20:42] <@Heather> *kohottaa kulmiaan kysyvänä* Kuka?
[20:43] <LuolCrunel> Ronja Blomroos. *Luol sanoi tyynesti* Tiedän, että oletkin jo tavannut hänet.
[20:44] <@Heather> *....O.O*
[20:44] <@Heather> ...Ronja?
[20:44] <@Heather> *epäuskoisen kuuloinen*
[20:45] <LuolCrunel> Ronja. Kettutyttö. Vai mikä se olikaan miksi sinä häntä kuulemma kutsuit. *Luol sanoi, paljastaen, että oli kuullut kaikki yksityiskohdat tyttöjen aikaisemmista tapaamisista.*
[20:47] <@Heather> Kutakuinkin. *vähän epämääräisen kuuloinen*
[20:48] <@Heather> Sä väität että Ronja on luotettava?
[20:49] <LuolCrunel> Hän on yksi minun pitkäaikaisimmista ja parhaimmista ystävistäni. *Luol sanoi ykskantaan*
[20:50] <@Heather> *ja ääliö*
[20:50] <@Heather> Ronjalla ei olisi mikään ongelma paljastaa mua kaikille, ellei häntä saada sidotuksi tähän samaan valaan
[20:51] <LuolCrunel> Ei olisikaan. *Luol myönsi* Mutta jos hän paljastaisi sinut, hän paljastaisi minutkin, eikä hän tekisi sitä.
[20:52] <@Heather> Olet yllättävän varma *huomauttaa*
[20:55] <LuolCrunel> Minä luotan häneen. *Luol toisti* Mutta jos kävisi ilmi, ettei hän olekaan luottamuksen arvoinen, en epäröisi pyyhkiä hänen muistiaan.
[20:56] <@Heather> *epäilee tätä*
[20:56] <@Heather> *ihmistunteet on estänyt ennenkin kaikenlaista*
[20:56] <@Heather> *mutta itse... voisi pyyhkiä Ronjan muistista enemmänkin*
[20:57] <@Heather> *vetää syvään henkeä*
[20:57] <LuolCrunel> *Luol kääri suklaalevyn takaisin käärepaperiin ja työnsi sen takaisin laukkuunsa.*
[20:57] <@Heather> Selvä, jos luulet että hän suostuu
[20:58] <@Heather> Mä en sitten lupaa pitää hänestä, ja hän luultavammin murhaa mut katseellaan mutta ehkä kestän sen
[21:01] <LuolCrunel> Jos ei suostu, niin pyyhin hänen muistinsa. *Luol sanoi kepeästi kuin olisi puhunut säästä*
[21:01] <LuolCrunel> Enkä odotakaan teistä tulevan ylempiä ystäviä. Mutta jos epäilet, ettet kestä hänen katsettaan, suosittelen, että peräännyt nyt. Kiroukset, joista tulen sinulle kertomaan, ovat paljon vaarallisempia kuin kaikkein murhaavin katse Ronjalta.
[21:02] <@Heather> Enköhän mä kestä. *katsoo Luolia*
[21:03] <@Heather> Etköhän sä Ronjan hoida
[21:04] <LuolCrunel> Parempi olisi *Luol sanoi tiukasti* Ja luotan siihen, ettei minun tarvitse "hoidella" Ronjaa.
[21:06] <@Heather> *hyvä että edes toinen luottaa*
[21:06] <@Heather> Selvä...
[21:06] <@Heather> *voi kirota Ronjan sitten joskus kun Luolin silmä välttää*
[21:08] <LuolCrunel> *Luol hymähti* Havaitsen, ettet luota Ronjaan. Mutta oikeasti se, johon sinun ei kannattaisi luottaa, olen minä. *Luol sanoi ja heilautti kättään, jolloin tavarat pöydällä nousivat ilmaan ja lensivät siistissä järjestyksessä avonaiseen olkalaukkuun.*
[21:09] <@Heather> Eiköhän se hoidu sillä rikkumattomalla valalla
[21:10] <LuolCrunel> Oletko varma? *Luol kysyi kulmiaan kohottaen, nousi seisomaan ja heitti laukun olalleen.*
[21:13] <@Heather> En. *toteaa suoraan*
[21:13] <@Heather> Mutta, sillä päästään pitkälle
[21:15] <LuolCrunel> Mm-m. Kun kyse on pimeistä voimista, keneenkään ei voi luottaa. *Luol sanoi hiljaa*
[21:22] <LuolCrunel> Ilmoitan sinulle, kun kaikki on valmista. *Luol sanoi sitten* Sitä odotellessa... suosittelen että keskityt opintoihisi ja V.I.P.-kokeisiin valmistautumiseen.
[21:23] <@Heather> *ei pidä tästä "olet kakara" -asenteesta*
[21:23] <@Heather> *mutta suodattaa sen yllättävän hyvin*
[21:23] <@Heather> Onnea Ronjan kans *huvittunut*
[21:27] <LuolCrunel> *Luol hymähti, kiersi pöydän ympäri ja kumartui hetken mielijohteesta kuiskaamaan tytön korvaan* Onnea itsellesi... tulet tarvitsemaan sitä.
[21:28] <@Heather> *katsahtaa tuota* No kiitos... *joku hymyntapainen*
[21:30] <LuolCrunel> *Ei hymyile takaisin vaan suoristaa selkänsä ja katsoo tyttöä alaspäin.* Me emme sitten ole mitään ystäviä, O'Hara. Älä lähesty minua ennen kuin otan sinuun yhteyttä.
[21:31] <@Heather> ...ei tulis mieleenikään
[21:31] <@Heather> *toteaa ennenkuin ehtii estää itseään*
[21:33] <LuolCrunel> Hyvä. *Luol sanoi ja oli jo lähteä, kun tämän mieleen tuli jotain* Anna pergamenttia ja sulkakynä. *Luol käski*
[21:36] <@Heather> *kohottaa kulmiaan ja antaa tuolle pätkän pergamenttia ja sulkakynän*
[21:36] <LuolCrunel> *Kohottaa kulmiaan* Ja mustetta...?
[21:38] <@Heather> *laskee mustepurkin pöydälle*
[21:41] <LuolCrunel> *Kastaa sulkakynän musteeseen ja kirjoittaa pergamenttipalaselle: "Minä, Luol Crunel, Cerfeur, annan Mlle Heather O'Haralle, Serpentard, luvan lainata kirjaston kiellettyjen kirjojen osastolta kirjan 'Pimeimpien voimien salaisuudet'."*
[21:42] <@Heather> *katsoo tuon kirjoittamista*
[21:44] <LuolCrunel> Anna tämä kirjastonhoitajalle. *Luol sanoi ja laski sulkakynän pöydälle* Tässä kirjassa käsitellään pimeimpiä, sairaimpia pimeyden voimia erittäin yksityiskohtaisesti. *Luol kertoi*
[21:46] <@Heather> *tunkee kirjoitusvälineet takaisin laukkuun ja katsoo Luolia*
[21:46] <@Heather> Selvä
[21:47] <@Heather> *voi kokeilla Ronjaan xD*
[21:48] <LuolCrunel> Hyvä. Lähetän sinulle siis pöllön, kun kaikki on valmista. *Luol sanoi, pörrötti ihan vain piruillakseen tytön platinanvaaleaa tukkaa ja marssi sitten ulos kirjastosta.*
[21:50] <@Heather> *!!!!*
[21:50] <@Heather> *mun HIUKSET*
[21:50] <@Heather> Just joo *tuhahtaa tuon perään ja oikoo hiuksiaan*