Evelyn kertoi että hän jännitti pimeyden voimilta suojautumista. Hänkään ei näemmä ollut pitänyt siitä käytännöllisestä tehtävästä, jossa piti irrottaa kirskuristaja loitsun avulla. Loitsiminen ja samalla sukeltaminen oli aivan mahdoton yhtälö, parastahan olisi jos osaisi loitsia ja sukeltaa hyvin, mutta jos loitsiminen onkin jo niin heikohkoa kuin minulla niin eivät uimataidot kaikkea osaamista korvaa.
Tyttö jatkoi myös ääneen pohtimista tähtitieteen ensimmäisestä teoriakysymyksestä, muistaen vielä hämmästyttävän hyvin mistä siitä olikaan kyse. En oikein ollut jaksanut keskittyä kaikkiin kysymyksiin kuin ne olisivat vaatineet, kun kerran kaikki termitkään eivät olleet minulle tuttuja. Nyökkäsin tosin Evelynin puhuessa ja kuuntelin mitä mieltä muut olivat kokeista.
Kesken jutustelun tummatukkainen serpentard kysyi pahoitellen saisiko meidän seuraan liittyä. ”Tietenkin saa”, ennätin vastaamaan iloisesti, sillä ajattelin muidenkin pitävän siitä jos yksi vielä liittyisi keskusteluun. ”Vai mitä mieltä te muut olette?” kysyin kuitenkin reiluuden nimissä muilta käännyttyäni takaisin heidän puoleen.
Itseäni lyhempi uusi tuttavuus kysyi myös mistä keskustelin, mutta annoin muille kohteliaisuuden nimissä aikaa vastata samalla kun siirsin tuoliani hiukan kauemmas, jotta vapaa tuoli mahtuisi paremmin pöydän ympärille. Uusi tyttö kertoi hakevansa ensin kenkänsä noutopöydän alta ja hänen kävellessään sinne havaitsin vasta, että hänellä oli tosiaan vain yksi kenkä jalassa. Miten toinen kenkä oli sinne päätynyt, jäi minulle arvoitukseksi.
”Olen Rosella, Rosella McDevon. Hauska tavata”, tyttö esittäytyi istahdettuaan vapaaseen tuoliin. ”Lloyd Frankowski”, esittäydyin ja nousin ojentaen käteni kättelemistä varten Rosellan suuntaan. Minkä jälkeen lysähdin takaisin tuoliini, joka oli ulkonäöstään huolimatta aika mukava.