Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 08 Marras 2019, 21:13

Kuukauden haaste on jokaisen kuukauden alussa julkaistava tehtävä, jonka suorittamalla saa tupapisteitä. Tehtäviä on laidasta laitaan, mutta useimmiten ne liittyvät roolipelaamiseen tai taikamaailmaan. Jokainen tehtävä tulee suorittaa kyseisen kuukauden aikana saadakseen tupapisteet.

Lokakuun haasteessa pohdiskeltiin, millainen arkirytmi hahmoilla on. Marraskuun haasteena sen sijaan on pohtia, mitä hahmo tekee vapaa-ajallaan, eli arkisin koulun jälkeen sekä viikonloppuisin. Koska tämä haaste julkaistiin hieman myöhässä, poikkeuksellisesti osallistumisaikaa on 7.12.2019 asti.

Jokaisella meistä sekä jokaisella koulun hahmolla on varmasti joitain harrastuksia. Harrastuksien ei tarvitse olla aina ohjattua toimintaa tiettynä ajankohtana viikossa, vaan se voi olla myös jotain satunnaista, omatoimisesti toteutettua asiaa. Vapaa-ajalla voi harrastaa esimerkiksi cheerleadingia ja velhoshakin pelaamista yhdessä, tai lukemista ja neulomista aivan yksin. Harrastukset voivat olla jokapäiviäisiä, kuten runojen kirjoittaminen, kausiluontoista, kuten talviurheilu, tai vain satunnaisesti - esimerkiksi kerran kuukaudessa - tapahtuvaa, kuten kahvilassa käynti.

Millaisia harrastuksia sinun hahmollasi on? Voit tehdä luettelon harrastuksista tai kirjoittaa pidemmän kertomuksen hahmon vapaa-ajan vietosta. Halutessasi voit myös esimerkiksi piirtää hahmon harrastuksineen. Toteutus on vapaa!

Osallistumisaika: 8.11.-7.12.2019
Pisteytys: 10 p
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen

Re: Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 08 Marras 2019, 21:49

Aloitan tämän haasteen omalla hahmollani, eli tässä rehtori Molinan vapaa-ajan aktiviteetteja listattuna.

Jooga
Yksi Milan lempiharrastuksista. Joogalla on virkistävää aloittaa jokainen aamu, oli kyseessä sitten arkipäivä tai viikonloppu. Välillä iltajoogakin on kohdallaan.

Teenjuonti
Kai tämäkin voi olla harrastus? Teetä menee tällä naisella useita kuppeja päivässä. Aamuisin, päivisin, iltapäivisin ja iltaisin. Lisäksi nainen käy välillä itse keräämässä raaka-aineita teehensä ja kuivattaa ne.

Ennustaminen
Ennustaminen ei ole tälle naiselle vain työtä, vaan myös harrastus. Teenjuonnin ohella tasseografia eli teenlehdistä ennustaminen on päivittäinen harrastus. Lisäksi hän käyttää silloin tällöin kristallipalloa, Tarot-kortteja sekä muita menetelmiä ennustaessaan.

Astrologia
Astrologia liittyy tietyllä tapaa ennustamiseen, sillä myös taivaankappaleiden avulla pystyy ennustamaan. Lisäksi Mila lukee astrologiaan liittyviä kirjoja ja on kaikella tapaa kiinnostunut kyseisestä aiheesta.

Kahviloissa ja ravintoloissa käynti
Silloin tällöin, pääasiassa viikonloppuisin, tämä nainen innostuu ruokailemaan tai pitämään teehetken jossakin kahvilassa tai ravintolassa. Teehuoneet sekä kasvisravintolat ovat hänen suosiossaan, ja monesti hän valitsee sen saman tutun paikan vierailulleen.

Viininjuonti
Tämä ei onneksi ole jokapäiväinen harrastus, vaan ennemminkin kerran kuukaudessa toteutettava rentoutus. Nainen pitää punaviineistä ja juo niitä silloin tällöin viikonloppuisin yksin työhuoneessaan tai koulun sairaanhoitajan kanssa.
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen

Re: Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja Rain Savage » 09 Marras 2019, 13:05

Noah
”No siis eihän Noah tietenkään ole mikään harrastus vaan paljon enemmän, mutta jos nyt miettii, mihin mä haluan vapaa-aikaani käyttää niin Noahin kanssa olemiseen. Siis tietty muuhunkin kuin silleen olemiseen. Noahin kanssa mä suostuisin varmaan nuplaamaan pitsiäkin, jos hän haluaisi. Mitä se sitten ikinä onkaan. Mutta olisin varmaan hyvä siinä, koska alan kehittyä jästijutuissa.”

Podcast
”Jästijutuista puheenollen pidän nykyään podcastia erittäin tärkeästä aiheesta nimittäin nuorten auttamisesta kaikenlaisten ongelmien kanssa. Yritin jotain sellaista aiemminkin koulun lehdessä, mutta se ei tainnutkaan olla kovin hyvin teinejä tavoittava kanava, joten jospa tällainen moderni jästiviestintä toimisi paremmin. Ja kukaan ei siis tietenkään tiennyt, tai tiedä nytkään, että se olen minä.”

Huispaus
”Kyllä, olen kuin olenkin aloittanut huispauksen pelaamisen Serpentardin joukkueen jahtaajana. Ai mitenkö se on lähtenyt käyntiin? No jaa... Kuulemma lyöjiä ei kohta enää tarvita kumpaankaan pelaavaan joukkueeseen, kun mä olen kentällä. Mutta miksi ihmeessä muka pitäisi lentää hitaammin vain siksi, ettei törmäisi mihinkään tai kehenkään? Eikös se juuri ole pelin henki, että jännitystä riittää, ja joku aina tippuu luudalta, että sairaalasiipikin saa jotakin tekemistä.”

Puhelin
”Olen varast- hankkinut itselleni jästipuhelimen. Karkaan joskus Poudlardineen tai jonnekin koulun rajojen taakse vain päästäkseni käyttämään sitä. Ette usko, mitä kaikkea sillä voi tehdä, silloin kun se toimii! Tosi ärsyttävä kapine, mutta samalla ihan mahtava. Mun mielestä voisivat jo sallia nämä kouluunkin. On se kumma, ettei saa edes puhua tyttöystävälleen eri puolilta koulua, kun sellainen kerran olisi mahdollista.”

Kuntoilu
”Menen öisin metsään lenkille ja teen lihaskuntoa. Ei kai siinä mitään sen kummempaa. Vähän toi itsestään huolehtiminen oli viime vuonna jäänyt, mutta nyt mussa riittää virtaa kuin lohikäärmelaumassa.”

Nukkuminen
”No jonkun valopään mielestä sekin on harrastus, kun teen sitä keskellä päivää. Mutta en mä sen enempää nuku kuin muutkaan, pikemminkin päinvastoin. Natrix, se vasta harrastaakin nukkumista. Liittyy joskus mukaan mun tuvanulkopuolisille päiväunille, vaikka itse nukkuu yölläkin.”

Vodka ja kahvi
”Tiedä sitten pitäisikö tätäkään harrastukseksi laskea, mutta niitä mä juon. Kirkkaana ja mustana, yhdessä ja erikseen, arkena ja juhlana... Mutta en mitenkään koko ajan vaan sillon kun tarvii niinku fyysistä tai psyykkistä piristystä, haluaa pysyy hereillä tai päänsä kevyeks. Kyllä te nyt tiedätte, miksi näitä juodaan.”
Viimeksi muokannut Rain Savage päivämäärä 10 Marras 2019, 17:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Rain Savage
 

Re: Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja Christopher J. Shadowfield » 09 Marras 2019, 14:28

Aikido
Christopher Jeremiah on harrastanut aikidoa kuusivuotiaasta lähtien. Kyseistä lajia poika harjoittelee useampaan otteeseen viikosta joidenkin muiden saman harrastuksen omaavien kanssa jossakin harrastukselle sopivassa sijainnissa, josta pelaajalla ei ole hajuakaan missä se sijaitsee.

Jousiammunta
Jousiammuntaa Christopher Jeremiahille on opetettu käytännössä jo ennen kuin tämä otti ensimmäisiä askelia. Hänet voikin koulun pihamaalta lähes jokaisena päivänä viikosta löytää harjoittelemasta jossain vaiheessa vuorokautta.

Metsästys
Metsästys on yksi Shadowfieldin perheen tavoista hankkia ruokaa pöytäänsä ja toki Christopher Jeremiah on osa metsästyaporukkaa. Ihan luvan kanssa poika ei sitä taida tehdä, mutta välillä hän saattaa hiipparoida koulun läheiseen metsäänkin toivoen, ettei jää toimestaan kiinni.

Viulunsoitto
Myös viulunsoitto on harrastus, jota on käytännössä koko ikä harrastettu. Christopher Jeremiahille palkattiin viuluopettaja pojan ollessa kolmen vanha, eikä tuo oikeastaan edes tiedä millaista elämä ilman viulua olisi. Voisi sanoa, että Christopher Jeremiah on ihan hyvä viulunsa kanssa.

Kuvataide
Tämä on oikeastaan pojan harvoja omia päätöksiä. Piirtäen, maalaten sekä valokuvaten poika toteuttaa itseään muiden mielipiteistä välittämättä.

(Hämärähommat
Näiden virallisten harrastusten lisäksi Christopher Jeremiah puuhailee hämärähommia ihan vain harrastusluontoisesti. Kun on tylsää, niin saattaapa poika lähteä toisen pyynnöstä varastamaan taikuuden historian koekysymyksiä, yms.)
“Without a soul, my spirit
Sleeping somewhere cold
Until you find it there and
Lead it back home”

Bring Me to Life - Evanescence
Avatar
Christopher J. Shadowfield
Oppilas
 
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Loka 2019, 20:32
Paikkakunta: Nantes
Tupa: Serdaigle

Re: Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja London Morel » 10 Marras 2019, 00:47

Huispaus

Tämä on Londonin lempiharrastus, ja hän toivoisi että siitä tulisi ammatti joskus tulevaisuudessa. Poika huispaa lähes päivittäin koulun huispauskentällä, ja vaikka hän vihaa kirjojen lukemista, opiskelee hän silloin tällöin huispausta myös kirjallisuuden avulla. Lisäksi hän pitää koululla huispauskerhoa.

Kavereiden kanssa hengailu

Kavereiden kanssa tulee hengailtua päivittäin koululla sekä muualla, eli ehkä tämän voisi harrastukseksi laskea. Suurin osa Londonin kavereista on hänen kanssaan samassa tuvassaan, mutta hänellä on myös pari hieman nuorempaa kaveria koululla. Kouluelämän ulkopuolella kavereita on myös muualla Ranskassa.

Auringonotto

Kesäisin tämä on Londonin lempipuuhaa. Päivät menevät nopeasti auringossa loikoillessa. Samalla voi vaikka kuunnella musiikkia tai jutella kavereiden kanssa. Hyvä rusketus on tärkeä saada talvea varten.

Alkoholin juonti

Tämäkin on Londonin yksi lempiharrastuksista, jota hän harrastaa etenkin viikonloppuisin. Rankan (tai myös ei-niin-rankan) kouluviikon jälkeen on mukavaa nollata muiden kanssa omassa oleskeluhuoneessa, Poudlardinessa tai jossain aivan muualla.
London Morel (23): Huolettoman elämäntyylin omaava, itsevarma ja menevä naistenmies. Rakastaa huispausta.
Muut hahmoni: Mila Molina, Ronja Blomroos & Michelangelo Pele
Avatar
London Morel
Jatko-opiskelija
 
Viestit: 447
Liittynyt: 16 Joulu 2011, 19:51
Tupa: Cerfeur

Re: Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja Natrix Goldenrod » 10 Marras 2019, 13:02

Lepäily
”No onhan koulunkäynti oikeasti aika väsyttävää. Täytyy aina välillä levätä vaikkapa makoilemalla sohvalla, että jaksaa tehdä läksyt tai vaikka kävellä portaita seuraavalle tunnille. Rainin kanssa on aika rauhallista levätä, sillä hän nukkuu päivisin vähän kuin jokin petoeläin, jota harva uskaltaa tulla tökkimään hereille. Saan sitten itsekin olla rauhassa siinä samalla kun vetoan siihen, että kaveri herää, jos joku yrittää mua johonkin patistella.”

Tyttöbongaus
”Koulussa on paljon nättejä tyttöjä, joita on mukava katsella ja jutella heidän kanssaan. Ehkäpä se joskus etenee vähän pidemmällekin.”

Oppilaskunnan hallitus
”Sielläkin on nättejä tyttöjä, ja on kai tavallaan ihan coolia kuulua hallitukseen? Ainakin sellaisten mukavien ja kilttien tyttöjen mielestä se yleensä on. Jotain siellä pitää tehdäkin toki, mutta mitään ylimääräisiä nakkeja en mielelläni itselleni ota. Vähän kyllä yritän ajaakin jotain asiaa kuten sitä, miten opiskelu voisi olla vielä mukavampaa tai Cerfeurin tuvassa pehmeämmät kalusteet ja aamupala suoraan tupaan.”

Tuutorointi
”Cerfeuriinkin saattaa tulla uusia kaunokaisia vaikka kesken vuoden. Täytyyhän jonkun olla ottamassa heidät vastaan.”
There are two sides to every pancake

Natrix Goldenrod, Cerfeur
+ Rain Savage
Natrix Goldenrod
Jatko-opiskelija
 
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Maalis 2017, 16:16
Tupa: Cerfeur

Re: Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja Nancy Laurent » 10 Marras 2019, 14:37

Lukeminen
Nancy lukee ihan koko ajan. Varsinkin romaaneja. Jos sellainen oikein kiinnostava romaani löytyy kirjahyllystä, niin hän saattaa lukea sitä sitten vielä keskiyölläkin sängyssä.

Ratsastus
Nancysta jästi harrastus ratsastus on oikein mukavaa. Hän käy aina koti kaupungissaan ratsastus koululla ratsastamassa. Nancyn lempi eläin on muutenkin yksisarvinen.

Kuvataide ja käsityöt
Nancy rakastaa kaikenlaisia taiteita. Vapaa ajalla Nancy maalaa ja piirtää tosi paljon. Hän joskus myös neuloo kaikenlaista kaulahuiveista villasukkiin. Nancy myös kirjoittaa kaikenlaisia tekstejä. Yleensä tieto tekstejä ja tarinoita.

Urheilu
Nancy urheilee ja liikkuu aina kun vain jaksaa. Hänestä juokseminen ja muu kuntoilu on jollain tavalla rentouttavaa. Varsinkin liikunnan jälkeen tuntuu todella rennolta.

Laskettelu
Nancy on mieltynyt myös toiseen jästi harrastukseen: lasketteluun. Nancy kokeili laskettelua ensimmäisen kerran, kun matkasi joululomalla Norjaan perheensä kanssa. Kun Nancy ensimmäisen kerran laski mäestä (vaikka hän laskikin vahingossa puskaan), häntä ei meinannut saada lopettamaan laskemista.
Nancy Laurent
 

Re: Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja Andraste Lesauvage » 10 Marras 2019, 17:27

Musiikki
”Soitan aika hyvin klarinettia, pianoa ja poikkihuilua. Joitain muitakin soittimia osaan soittaa hieman, mutta eniten olen pitänyt noista kolmesta. Harrastan soittamisen lisäksi myös musiikin kuuntelemista ja pidän kovasti musiikin kauneudesta sekä tunteiden ilmaisemisesta ja käsittelemisestä sen avulla. Olen kokeillut myös oman kappaleen säveltämistä, mutta en ainakaan toistaiseksi ole saanut aikaan mitään, mihin olisin tyytyväinen.”

Lukeminen
”Luen mielelläni kirjoja, mutta minulla on muutamia laatukriteerejä niille. En pidä niinkään mistään nuorille suunnatusta hömpästä, vaan luen mieluiten klassikkoromaaneja ja muuta tasokkaampaa kirjallisuutta. Innostun helposti myös tietokirjoista ja tavallaan opiskelen vapaa-ajalla kouluaineiden lisäksi muutakin mikä sattuu milloinkin kiinnostamaan. Näissäkin tosin maallikoille suunnatut ”hauska tietää” -oppaat jäävät kyllä minun kohdallani hyllylle.”

Maalaaminen
”Musiikin lisäksi minusta on joskus hauskaa ilmaista itseäni myös maalaamalla. En maalaa niinkään esittävää taidetta tai halua kopioida mitään silmillä näkemääni, vaan pyrin tuomaan paperille pääni sisäisiä asioita, värejä, tunteita, tunnelmia, visioita. En pidä kirkkaiden värien sekoittumisesta keskenään, vaan yleensä maalauksissani on yhtenäinen harmoninen värimaailma, vaikka muodoltaan ne muistuttavat lähinnä jonkinlaista myrskyä, vähän kuin tuulta, aaltoja, pyörteitä ja ehkä salamoita.”

Kävelylenkit
”En oikein nauti liikunnasta yleisesti, sillä mielestäni se on tylsää ja vaikeaa. Kävelylenkit ovat kuitenkin mukavia ja rentouttavia. Tykkään katsella maisemia ja näköaloja niin luonnossa kuin kaupungissakin kävellessäni ja ajatella kaikenlaista. Ulkoa saan myös paljon inspiraatiota taideharrastuksiin.”

Vaikuttaminen
”En tiedä onko vaikuttaminen paras sana kuvaamaan sitä, mutta haluan muuttaa asioita, jotka eivät minusta ole niin kuin niiden pitäisi. Puutun siihen jos kohtaan jonkinlaisia vääryyksiä missä kuljenkin, ja osallistun tapahtumiin ja projekteihin, joissa voin tukea jotakin hyvää. Jotkut voisivat kutsua tätä myös ajan haaskaamiseksi tai sotkeutumiseksi asioihin, jotka eivät minulle kuulu. Itse pidän silti hyvin tärkeänä sitä, että edes joku yrittää tehdä jotakin. En tahdo vain keskittyä omaan elämääni ja antaa olla vaan taistella vastaan, kun se on tarpeellista.”
Andraste Lesauvage
Oppilas
 
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Syys 2019, 09:13

Re: Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja Zia Chastain » 11 Marras 2019, 23:26

Päiväkirja
”Joo, mä kirjotan päiväkirjaa, vaikka se onkin vähän lapsellista ehkä. Sellaseen pörrökantiseen vaaleanpunaiseen vihkoon, jonka piilotan mun sänkyyn patjan alle. Kaikki jutut siellä ei oo vaaleanpunaisia, mut mä yritän kirjoittaa niistä tummansinisistä ja mustistakin jutuista silleen melko nätisti.”

Tarinat
”Joskus mä kirjoitan lyhyehköjä tarinoita päiväkirjaan tai muualle. Ne on yleensä sellasia synkän romanttisia bittersweet rakkausjuttuja.”

Lukeminen
”Mä luen mieluiten vähän samanlaisia juttuja kuin kirjoitankin, mut oikeastaan kaikki tunnelmalliset ja jännittävät kertomukset käy. On tosi kivaa uppoutua välillä kokonaan kirjan maailmaan ja unohtaa mun oma elämä.”

Kielletyt jutut
”Mun on joskus ihan pakko päästä ulos yöllä haaveilee ja katselee tähtiä, vaikka ei sais. Ei se oo päivällä yhtään sama asia. Muutenki tykkään seikkailla paikoissa, joissa en sais olla ja muuta sellasta. Mut on kans helppo suostutella johonkin kiellettyyn tai uhkarohkeeseen, kunhan se ei oo mitään ihan kauheen väärää. En kuitenkaan haluu, et joku muu kärsii siitä, et mun täytyy päästä tekee tyhmiä juttuja jännityksen vuoks.”

Ihastuminen
”Ihastun helposti kaikkiin jännittäviin synkkiin pahoihin poikiin tai sit niihin itsevarmoihin ja ilkeisiin suosittuihin tyyppeihin. Joskus vaan vähän ja joskus niin paljon, et se sattuu. Mut se on parasta sillon, kun se tuntuu kunnolla. Mut mä luulen, et ne ei koskaan ihastu muhun takasin, ja tuun aina olee yksin.”

Laulaminen
”Joskus mä laulan jotain biisii, joka tuntuu silleen ymmärtävän mua tai mun mielialaa. Mut vaan sillon ku kukaan ei oo kuulemas, koska en mä tykkää mun äänestä.”
Zia Chastain
Oppilas
 
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Marras 2019, 19:58

Re: Marraskuun haaste: Harrastukset [2019]

ViestiKirjoittaja Elicia Beaudouin » 13 Marras 2019, 20:08

Kuva
Tässä pieni kuvakollaasi Elician harrastuksista. Elicia viettää mielellään aikaa ystäviensä ja iki-ihanan tyttöystävänsä kanssa, neuloo, opiskelee kieliä, kuljeskelee luonnossa tai vain unelmoi ja haaveilee asioista teekupposen äärellä.
Elicia Beaudouin
 

Seuraava

Paluu Ajatuseula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron