Elokuun haaste: Oppiaineen itsearviointikysely [2019]

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Elokuun haaste: Oppiaineen itsearviointikysely [2019]

ViestiKirjoittaja Alain Astier » 01 Elo 2019, 15:29

Kuukauden haaste on jokaisen kuukauden alussa julkaistava tehtävä, jonka suorittamalla saa tupapisteitä. Tehtäviä on laidasta laitaan, mutta useimmiten ne liittyvät roolipelaamiseen tai taikamaailmaan. Jokainen tehtävä tulee suorittaa kyseisen kuukauden aikana saadakseen tupapisteet.

Heii!
Vaikka Taikakoulu Châteaussa vietetäänkin jo/vielä lomaa, niin tässä elokuun haasteessa luodaan vielä katse menneeseen lukuvuoteen täyttämällä itsearviointikysely jostakin oppiaineesta! Ei haittaa, jollet vielä tiedä hahmosi koearvosanoja tai ole hahmollasi osallistunut kokeisiin. Rohkeasti siis kaikki mukaan.

Voit täyttää kyselyn hahmonasi hänen näkökulmastaan tai pelaajana hahmoasi ajatellen. Halutessasi voit tietenkin myös yhdistää nämä kaksi, niin että jompikumpi näkökulma kommentoi toista. Saat itse valita mistä oppiaineesta täytät kyselyn sekä sen tietääkö hahmosi oman arvosanansa kyseisestä oppiaineesta.

Itsearviointikysely on ensisijaisesti laadittu oppilas- ja jatko-opiskelijahahmoille. Muut hahmot voivat tietysti, jos haluavat, ehkä hieman soveltaen (täydennyskoulutus, omat oppilashistoria, uusi harrastus tms. minkä aiheen/alan keksitkään tms) osallistua tähänkin haasteeseen ja täytellä kyselyn – oppia ikä kaikki.

Nimi:
Tupa:
Luokka:
Oppiaine:

Pitääkö tämä väittämä paikkansa? (O = kyllä, X = ei, - = en tiedä)
Teen läksyt ajoissa.
Olen oma-aloitteinen.
Teen parhaani ja otan oppia tekemistä virheistäni.
Pidän oppikirjan, muistiinpanovälineet ja mahdolliset muut koulutarvikkeet mukanani.
Annan muillekin työrauhan.
Varaan riittävästi aikaa läksyjen tekemiseen.
Kannustan toisia.
Olen tavoitteellinen opinnoissani.
Käytän harrastuneisuuttani hyödyksi.
Kysyn, jos jokin on epäselvää.
Seuraan opetusta.

Missä onnistuin hyvin?
Missä olisi vielä petrattavaa?

Miten tein muistiinpanoja ja läksyjä?
Miten valmistauduin loppukokeeseen?
Mitä oppimisstrategiaa käytin?
Olisinko voinut tehdä jotain toisin?

Mitkä ovat kolme tärkeintä opiskelutavoitettani ensi lukuvuodelle?

Minkä arvosanan antaisin itse itselleni?
Arvosana tavoitteeni ensi lukuvuodelle?
Miten aion sen saavuttaa?

Keksi itse tai anna kaverin keksiä sinulle sopiva kannustuslause!


Mikäli joku kohta tuntuu vaikealta vastata tai et muista syistä halua kommentoida sitä, niin voit halutessasi jättää sen tyhjäksi ja siirtyä seuraavaan kohtaan. Kyselystä tuli kenties hieman kompleksinen kokonaisuus. Muiden hahmojen kohdalla voit myös soveltaa kysymysten muotoilua ja tehdä siitä näin hieman aihetta paremmin lähestyvä, otollisempi kysely.

Osallistumisaika: Elokuu 2019
Pisteet: 10p

Jos sinulla on useampi hahmo, voit halutessasi osallistua kaikilla niillä tähän haasteeseen! Lisäksi, jos jokin kohta kyselyssä vaikuttaa epäselvältä tai haluat ehdottaa jotain kuukauden haasteeksi, niin minuun voi ottaa yksityisviestitse yhteyttä.


Oikein mukavaa loman jatkoa!
Alain Astier
 

Re: Elokuun haaste: Oppiaineen itsearviointikysely [2019]

ViestiKirjoittaja Rain Savage » 02 Elo 2019, 13:19

Nimi: Rain Savage
Tupa: Serpentard
Luokka: Syksyllä 7.
Oppiaine: Jästitieto

Pitääkö tämä väittämä paikkansa? (O = kyllä, X = ei, - = en tiedä)
Teen läksyt ajoissa. -, no joskus teen joskus en
Olen oma-aloitteinen. O, tartun heti toimeen enkä jää ihmettelemään
Teen parhaani ja otan oppia tekemistä virheistäni. O, jos arvon professori ei sitä huomaa niin tarkistuttakoon näkönsä
Pidän oppikirjan, muistiinpanovälineet ja mahdolliset muut koulutarvikkeet mukanani. -, yleensä mutta minkä mä sille voin, että ne välillä unohtuu tai katoaa. Onko se ihmekään kun väärässä oleskeluhuoneessa on kaikki kaapit ja kolot väärissä paikoissa
Annan muillekin työrauhan. X, en kai sitten kun aina joku hyssyttelee
Varaan riittävästi aikaa läksyjen tekemiseen. -, aikaahan on siihen mihin se menee, kai professorikin on jo elämässään oppinut, että aikataulut kus elää aina
Kannustan toisia. O, tottakai mutta tässä kohtaa on kyllä sanottava, ettei se toisten ilmeistä ja yleisestä velttoudesta päätellen mene ihan perille
Olen tavoitteellinen opinnoissani. O, kyllä mä ihan tosissani tätä yritän oppia, sanoinhan jo että se näkyy
Käytän harrastuneisuuttani hyödyksi. O, aion hankkia kesällä luh puhelimen ja puhua siihen. Ja haluan jonkun ystävällisen median, vai mikä se nyt oli, siis siihen puhelimeen, että voin neuvoa muita. Nuorilla on kamalasti ongelmia ja kaikenlaisia epäselvyyksiä, ja niillä taikovilla nuorilla, jotka kuitenkin käyttävät puhelimia, on varmaan vielä enemmän
Kysyn, jos jokin on epäselvää. -, välillä on parempi yrittää itse, sitä paitsi professorihan kyllästyi jo vastaamaan kun alussa kyselin muka liikaa
Seuraan opetusta. -, joskus tunnin teoriaosuus on niin pitkä, ettei sitä kuuntele menninkäinenkään

Missä onnistuin hyvin? Alan jo aika hyvin erottaa tv:t, pc:t, modiililaitteet ja bluereyt toisistaan
Missä olisi vielä petrattavaa? En tietenkään ole vieläkään oppinut ajamaan autoa tai mopopyörää tai jästijunaa tai lentämään helikonetta, kun niiden käytännön osuutta ei ole ollenkaan käsitelty tunneilla

Miten tein muistiinpanoja ja läksyjä? Ihan normaalisti sulkakynällä. Yritin kyllä kerran lainata jästikynää, mutta vieruskaveri nykäisi sen pois heti, kun kastoin sen musteeseen
Miten valmistauduin loppukokeeseen? Lainailin ja tutkin jokaisen jästisyntyisen tavaroita, jonka vain onnistuin löytämään
Mitä oppimisstrategiaa käytin? Kai se oli joku kineettinen oppiminen
Olisinko voinut tehdä jotain toisin? Olen ajatellut tätä asiaa tämän vuoden aikana jo ihan riittävästi yhden elämän tarpeiksi, että nyt en ala

Mitkä ovat kolme tärkeintä opiskelutavoitettani ensi lukuvuodelle?
1. Opin käyttämään puhelinta ja ystävällistä mediaa 2. Opin ajamaan autoa tai mopopyörää tai lentämään niin kuin jästi 3. Opin miten saan itseni näkymään pc:ssä, tv:ssä, släppärissä tai modiileilla

Minkä arvosanan antaisin itse itselleni? Upea
Arvosana tavoitteeni ensi lukuvuodelle? Upea
Miten aion sen saavuttaa? Jatkan samaan malliin, koska ei tätä enempää voi enää yrittää. Olen jo ihan puhki koko aineesta, mutta periksi en anna!

Keksi itse tai anna kaverin keksiä sinulle sopiva kannustuslause! ”Sulla on niin paljon motivaatiota, että pakko kai sen on jossain vaiheessa alkaa sujua.” T. Natrix
Rain Savage
 

Re: Elokuun haaste: Oppiaineen itsearviointikysely [2019]

ViestiKirjoittaja Ophelia Villard » 27 Elo 2019, 14:14

Nimi: Ophelia Villard
Tupa: Pouffsouffle
Luokka: Syksyllä 6.
Oppiaine: Ennustaminen

Pitääkö tämä väittämä paikkansa? (O = kyllä, X = ei, - = en tiedä)
Teen läksyt ajoissa. O Yritän ainakin
Olen oma-aloitteinen. O Ei minua ainakaan tarvitse patistella.
Teen parhaani ja otan oppia tekemistä virheistäni. - Yritän, mutten taida oppia
Pidän oppikirjan, muistiinpanovälineet ja mahdolliset muut koulutarvikkeet mukanani. X Monesti unohtuu
Annan muillekin työrauhan. -
Varaan riittävästi aikaa läksyjen tekemiseen. X Parempaakin tekemistä on
Kannustan toisia. X En erityisemmin tässä aineessa
Olen tavoitteellinen opinnoissani. O Tavoite on läpäistä kurssit
Käytän harrastuneisuuttani hyödyksi. X Mitä tällä edes tarkoitetaan?
Kysyn, jos jokin on epäselvää. O Joudun kysymään usein
Seuraan opetusta. X En aina jaksa keskittyä niin kuin pitäisi

Missä onnistuin hyvin? En todellakaan tiedä, mutta varmasti edes jossain
Missä olisi vielä petrattavaa? Luultavasti vähän kaikessa

Miten tein muistiinpanoja ja läksyjä? Kirjoitin vain kaiken ylös ja yritin parhaani
Miten valmistauduin loppukokeeseen? Luin muistiinpanoja, jotka eivät olleet kovin tarkkoja. Harjoittelin myös käytännön toteutusta.
Mitä oppimisstrategiaa käytin? Ei minulla ole mitään strategiaa, kunhan yritän päntätä asioita ja kysyn muilta.
Olisinko voinut tehdä jotain toisin? Todennäköisesti, mutten tiedä mitä ja miten.

Mitkä ovat kolme tärkeintä opiskelutavoitettani ensi lukuvuodelle? Keskittyä paremmin, panostaa läksyihin ja olla yleensäkin huolellisempi.

Minkä arvosanan antaisin itse itselleni? K
Arvosana tavoitteeni ensi lukuvuodelle? K
Miten aion sen saavuttaa? En tiedä. Täytyy kysyä neuvoa joltain viisaammalta.

Keksi itse tai anna kaverin keksiä sinulle sopiva kannustuslause! Huolellisuus vie pitkälle. En keksi mitään parempaa tähän hätään.
Ophelia Villard - Entinen oppilas
Avatar
Ophelia Villard
Alumni
 
Viestit: 105
Liittynyt: 11 Elo 2018, 19:07

Re: Elokuun haaste: Oppiaineen itsearviointikysely [2019]

ViestiKirjoittaja Alain Astier » 01 Syys 2019, 05:43

Jee, kiitos osallistumisistanne~
Alain Astier
 


Paluu Ajatuseula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron