//Joku toinen olisi ehkä jo päättänyt jättää Shanietan rauhaan... :'D//
Serdaigle haukkui minut pessimistiseksi, mihin en ollut yhtään varautunut. Olin yllättynyt ja hieman loukkaantunut, mutta ehkä sitten olin vain pessimisti. Mieluummin pessimisti kuin ruusuilla tanssiva unelmoija, joka ei edes huomaa ruusujen piikkejä ihossaan. Vaaleatukkainen jatkoi hiljempaa tarinaansa siitä miten pahoista ja hyvistä sekä miten teot määräsivät kaikesta. Kohautin vain olkiani enkä kiinnittänyt niin paljon huomiota noihin sanoihin, sillä vastaavanlaista tekstiä olin kuullut jo ties kuinka monta kertaa. Yritin kuitenkin näyttää edes vähän siltä kuin olisin arvostanut toisen yritystä harjoittaa jonkinlaista äärettömän tyhmää keskustelua kanssani. Ei siihen kuka tahansa olisi pystynyt. En ainakaan itse.
”Voit ihan hyvin olla enemmän hyvä, mun mielestä”, Serdaigle kertoi aivan puskista. Tämä ei ollut todellista, Vai oliko? Hän vain halusi pelleillä ja sekoittaa minut entistä enemmän. Ei kukaan oikeasti voinut ajatella näin... Tai sitten tyttö ei vain tiennyt kuka olin. Ehkä hän oli jokin vaihto-oppilas tai sitten niistä vierailevista kouluista. Näiden ajatusten kanssa painiessani toinen sitten sanoi jotain mitä en kuullut ja lähti.
Lähti. Kuka pystyi lähtemään kesken tällaisen pois? Ensiksi antaa toisen tuntea itsensä miltei inhimilliseksi olennoksi ja sitten vain lähdetään yllättäen. Ehkä kaikki oli vain jokin tyhmä vitsi. Serdaiglen outoja juonitteluja, joissa he pääsivät loistamaan ihmissuhdetuntemuksillaan ja psykologialla ja sosiaalisilla taidoillaan ja tiedoilla. Ei nyt noin vain saa lähteä.
Katselin jonkin verran tytön loittonevaa selkää, sillä jotenkin vain odotin että tämä kääntyisi ympäri ja palaisi tai tekisi jotain muuta sellaista. Tajusin sitten, että toinen oli oikeasti aikeissa lähteä... ihan noin vain. Piru minut periköön, ajattelin ennen kuin otin jo pari puolittaista juoksuaskelta tytön perään.
”Hei, sinä! Sori, anteeksi”, maanittelin yrittäessäni vähän saavuttaa tyttöä. En halunnut vaikuttaa liian päälle käyvältä, joten pysähdyin ollessani vähän lähempänä kuin aiemmin.
”Ole niin kiltti ja odota”, totesin vielä katsellen käytävän seiniä kuin vaaleatukkaista, jolle olin sanani tarkoittanut.