Mukana olevat hahmot: Angel Lovelace & Heather O'Hara
Ajankohta: 27.5.2020 aamu ->
Tapahtumapaikka: Sairaalasiipi
Juoni: Heather saapuu sairaalasiipeen potilaaksi Angelin ensimmäisenä työpäivänä.
Varoitukset: -
Muuta: -
Olin herännyt aikaisin ensimmäistä työpäivääni varten mutta aivan liian innoissani ollakseni väsynyt. En oikein vieläkään voinut uskoa, että olin päässyt tänne ensimmäisellä yrittämällä vaikka menneisyyteni oli mitä oli. No ehkä se rehellisyys sitten tosiaan maan peri tai tässä tapauksessa työpaikan. Istahdin yhdelle siististi pedatulle valkoiselle potilassängylle ja katselin haltioituneena ympärilleni tyhjässä sairaalasiivessä. Olin saanut aamuvuoron yksin itselleni, sillä kaikki edelliset potilaat olivat kotiutuneet, eikä uusia kuulemma yleensä tullut montaa aikaisin keskellä viikkoa. Hymyilin itsekseni ja kävin aukaisemassa sairaalasiiven oven raolleen, jotta se olisi kutsuva kenelle tahansa, jolla vain olisi mitä tahansa asiaa. Odotin jo kovasti ihmisten näkemistä ja sosiaalista vuorovaikutusta heidän kanssaan.
Huoneessa oli kiva kotoisa tunnelma, miellyttävä puhdas haju ja aamuauringonsäteet tulvivat jo kauniina ikkunasta sisälle. Huomasin tämän astellessani ympäriinsä aikani kuluksi. Kaikki oli niin rauhallista, niin nättiä, olin varma että tämä aamu enteili jotakin hyvää. Uutta valoisaa alkua elämälleni, yhtä tuoretta ja kukkasilta tuoksuvaa kuin tämä kesän alku. Olin pukeutunut ensimmäisen päivän kunniaksi vaaleansinisiin boy friend -mallisiin farkkuihin sekä neonkeltaiseen pari kokoa liian suureen huppariin. Minulla oli jalassani paksut valkoiset Niken lenkkarit, poskilla meikattuna kultaisena kimaltavia pisamia ja päässäni isot kirkkaanvihreät läpinäkyvät muovilasit aurinkolasien kaltaisena asusteena. Rastat olin ikään kuin osittain letittänyt taakse.
Aika kului eikä potilaita vielä näkynyt. Vain jostakin kaukaa käytävältä kuului ohi kulkevien nuorten naurua. Mitään ei oikeastaan tapahtunut, joten minä haukottelin ja heittäydyin selälleni levälleen yhdelle sängyistä. Voi miten se oli pehmeä, aivan täydellinen! Lakanat tuoksuivat kevyesti kukkasilta. Se sänky oli pieni paratiisi. Silmäni kostuivat hieman joten suljin ne. Huokaisin haaveksivasti itsekseni ja tunsin kuin olisin maannut pilvellä, turvallisella, vapaalla pilvellä. Leijailin hitaasti sinisellä taivaalla ja silmäluomieni sisäpinnat loistivat rakkauden punaisina. En kylläkään kuullut sitä itse, mutta hetken päästä minä aloin kuorsata. Uskoakseni, siinä viattomassa päiväunien tilassa sekä valitsemassani asussa, minä en näyttänyt varsinaisesti kolmikymppiseltä aikuiselta saati sitten henkilöltä, jonka olisi voinut kuvitella olleen missään tekemisissä sellaisten asioiden kuin pimeiden voimien tai velhovankiloiden kanssa. Tai luultavammin edes henkilöltä, jonka olisi voinut kuvitella olevan töissä.