Vakavia asioita kupposen äärellä

Vakavia asioita kupposen äärellä

ViestiKirjoittaja Ophelia Villard » 10 Joulu 2020, 20:33

Osallistujat: Ophelia Villard (Pouffsouffle) & Luol Crunel (Cerfeur)
Juoni: Tapaavat jutellakseen tapahtuneesta pettämisepisodista
Peliaika: 2h 40min


[19:22] <LuolCrunel> *Luol Crunel, kolmatta jatko-opiskeluvuottaan suorittava Cerfeur, seisoi La Petite Profiterole -nimisen kahvilan edessä ja odotti Opheliaa. Yllään Luolilla oli musta talviviitta, valkoinen pooloneulepaita, mustat farkut ja siistit mustat kengät.*
[19:23] <OpheliaVillard> *Ophelia Villard käveli Poudlardinen kadulla kohti kahvilaa, jossa oli sopinut tapaavansa Luolin kanssa*
[19:23] <OpheliaVillard> *Oli pukeutunut vaaleisiin pillifarkkuihin, beigeen neuleeseen ja vaaleanpunaiseen takkiin. Päässä oli valkoinen pipo ja kädessä samanväriset lapaset.*
[19:25] <OpheliaVillard> *Huomasi Luolin jo odottavan ja heilautti tuolle kättään tervehdykseksi*
[19:26] <LuolCrunel> *Luol huomasi Ophelian ja vilkutti tuolle takaisin. Jännitys kouraisi tämän vatsaa. Hän ei ollut jutellut Ophelian kanssa noin viikkoon ja oli vähän huolissaan siitä, kuinka tämä juttutuokio tulisi menemään.*
[19:29] <OpheliaVillard> Moi *Lausahtaa saavuttuaan tarpeeksi lähelle ja pysähtyy siihen. Ennen hän olisi halannut Luolia, mutta ei nyt.* Et kai joutunut odottamaan kauan?
[19:30] <OpheliaVillard> *Yrittää olla mahdollisimman normaalisti, vaikka onkin vähän hermona.*
[19:34] <LuolCrunel> Salut *Tervehtii ja suikkaa Ophelian poskille ranskalaiset poskisuudelmat tervehdykseksi* En ollenkaan. *Luol vastasi sitten ja avasi kahvilan oven Ophelialle* Teidän jälkeenne.
[19:36] <OpheliaVillard> *Astui sisään kahvilaan ja yritti olla ajattelematta, että Luolin huulet olivat kai viimeksi olleet niin lähellä Heatherin ihoa.*
[19:37] <OpheliaVillard> Mennäänkö tuonne nurkkapöytään? *Ehdotti kaikkein kauimmaista pöytää.*
[19:39] <LuolCrunel> *Astuu sisään Ophelian perässä* Sopii. *Luol sanoi, asteli pöydän luo, ja tarjosi paikkaa josta oli parempi näköala Ophelialle*
[19:40] <OpheliaVillard> *Käveli pöydän luo ja istuutui tarjotulle paikalle. Riisui lapasen, pipon ja takkinsa.*
[19:42] <LuolCrunel> *Käveli sitten istumaan pöydän toiselle puolelle, Opheliaa vastapäätä ja riisui talviviittansa.*
[19:47] <OpheliaVillard> Miten oikein olet jaksellut? *Kysyy ja silmäilee Luolia. Olikohan tuo ollut yhtä sotkuisissa ajatuksissa kuin hän?*
[19:50] <LuolCrunel> *Luol kohautti olkapäitään* On kai paremminkin mennyt. *Tämä myönsi ja hymyili vähän väsyneesti. Vaikka Luol olikin siistiytynyt tapaamista varten saattoi tämän olemuksesta huomata väsymyksen ja ettei tällä ollut kaikki hyvin* Entä sinä? *Luol esitti vastakysymyksen*
[19:53] <OpheliaVillard> *Luol näytti kyllä siltä, ettei ollut ihan parhaimmillaan.* Sama täällä. On mennyt paremminkin. *Vastasi huokaisten. Hänkään ei ollut niin iloinen ja pirteä kuin yleensä.*
[19:56] <LuolCrunel> Olet silti kaunis *Luol sanoi ja hymyili pienesti* Tilataanko jotain? Voit ottaa mitä vaan, minä tarjoan. *Luol lupasi*
[19:57] <OpheliaVillard> *Hymyilee vähän.* Voisin ottaa kaakaota. Ja vaikka jonkun kakkupalan. *Hän ei tosiaan aikonut kieltäytyä mistään kahvilan herkuista, kun oli kerran sinne päätynyt.*
[19:58] <OpheliaVillard> Voin kyllä maksaa itsekin, mutta saat tarjota jos välttämättä haluat.
[20:02] <LuolCrunel> *Luol nyökkäsi ja kutsui tarjoilijan luokseen, tilaten Ophelialle kaakaon, itselleen kahvin ja molemmille palan kakkua.*
[20:03] <LuolCrunel> Onko sinulla ollut jo paluukulttuurishokkia? *Luol kysyi sitten Ophelialta*
[20:05] <OpheliaVillard> *Ophelia puisteli päätään.* Tässä on ollut enemmän muuta shokkia. Mutta on kai vähän ollut totuttelemista kuitenkin.
[20:08] <LuolCrunel> Niin varmasti *Luol hymähti ja kiitti tarjoilijaa kun tämä toi juomat ja kakut pöytään* Onko tämä ensimmäinen vierailusi Poudlardineen paluun jälkeen? *Luol kysyi*
[20:09] <OpheliaVillard> *Kiitti tarjoilijaa ja otti lämpimän kaakaomukin käsiensä väliin.* On. Täällä ei ole tainnut mikään muuttua sillä välin. *Hymyilee pienesti.*
[20:16] <LuolCrunel> Eipä oikeastaan. *Luol totesi ja katseli Opheliaa pöydän yli, samalla kun hörppäsi kahvistaan. Pitäisikö vielä jatkaa smalltalkkia vai mennä itse asiaan?*
[20:17] <OpheliaVillard> *Hörppäsi kaakaotaan. Se oli ehkä vielä vähän liian kuumaa.*
[20:19] <LuolCrunel> *Luol huokaisi. Ei kai auttanut kuin ottaa lohikäärmettä kiinni sarvista.* Tiedän, että olen sanonut tämän jo liian monta kertaa mutta samalla en tarpeeksi usein... olen oikeasti pahoillani, Ophelia. Se mitä tein oli väärin ja suuri virhe. *Luol aloitti*
[20:21] <OpheliaVillard> *Vetäisi syvään henkeä. Nyt ei enää oikein voinut viivytellä asian ottamista esille, kun Luol kerran aloitti.* Niin, olet jo sanonut sen. Kyllä mä kai sen uskonkin.
[20:24] <LuolCrunel> *Luol räpäytti silmiään. Ophelia uskoi häntä? Pieni toivon liekki syttyi Luolin sisällä.* Niin... ja tekisin ihan mitä tahansa saadakseni sinulta anteeksi ja kaiken korjattua. *Hän jatkoi*
[20:26] <OpheliaVillard> Mutta ei sitä saa tekemättömäksi, eihän? *Tuskin sellainen oli mahdollista.* Minun on tosi vaikea luottaa sinuun. Voiko luottamuksen muka korjata?
[20:29] <LuolCrunel> Eipä taida saada... *Luol myönsi ja laski katseensa Opheliasta kahviin. Jos saisi jostain ajankääntimen, niin sitten, mutta ei sellaista mistään noin vain hankittu.* En tiedä voiko luottamusta korjata... mutta haluaisin yrittää ansaita sen takaisin. *Luol sanoi ja nosti taas katseensa, hakien Ophelian katsekontaktia*
[20:33] <OpheliaVillard> *Tuijotti Luolia ja mietti kuinka tosissaan tuo oikeasti oli.* Jos haluat että luotan sinuun, sinun täytyy luvata ettet enää tapaa sitä Heatheria. *Ophelia totesi.*
[20:33] <OpheliaVillard> *Ei tosin ollut varma luottaisiko siltikään, vaikka Luol lupaisi.*
[20:34] <OpheliaVillard> Voitko tehdä sen? *Ophelia kysyi ja laittoi suuhunsa palan kakkuannoksestaan.*
[20:37] <LuolCrunel> *Luol puraisi huultaan ja mietti hetken* En haluaisi olla enää hänen kanssaan missään tekemisissä. *Luol aloitti huokaisten* Mutta valitettavasti minun on autettava häntä yhdessä asiassa...
[20:38] <OpheliaVillard> *Oli pettynyt saamaansa vastaukseen. Se sai hänet vain ymmälleen.* Miksi? Eikö kukaan muu voi auttaa häntä?
[20:39] <LuolCrunel> *Luol pudisti päätään* Usko pois, jos voisi, en tuhlaisi häneen aikaa enää sekunnin murto-osaakaan.
[20:40] <OpheliaVillard> Miten niin muka kukaan professori voisi tehdä sitä? Mikä sellainen asia muka voi olla? *Jatkoi kyselemistä.*
[20:43] <OpheliaVillard> Kai nyt professorit voisivat auttaa opiskelujutuissa sen verran, ettei sinun tarvitse? *Heather ainakin oli sanonut Luolin auttaneen jossain opiskeluun liittyvässä asiassa.*
[20:44] <OpheliaVillard> *Jos hän nyt edes oikein muisti.*
[20:46] <LuolCrunel> *Luol hörppäsi vaivaantuneena kahviaan. Miten saisi vastattua tytön kysymyksen niin että tämä olisi tyytyväinen eikä esittäisi lisäkysymyksiä?* Châteaun professoreista ei kukaan ole erikoistunut sille alalle. *Luol sanoi lopulta*
[20:47] <OpheliaVillard> *Ophelia nyökkäsi. Kai se sitten oli jotain kirouksen murtamista, kun Luol sellaista opiskeli. Aikoikohan Heather pitää aiheesta jonkun esitelmän tai jotain?*
[20:48] <LuolCrunel> Mutta heti kun saan autettua Heatheria niin lupaan, etten enää ole missään tekemisissä hänen kanssaan. Voisiko se mitenkään sopia sinulle? *Luol kysyi*
[20:50] <OpheliaVillard> En tiedä. Ei se ainakaan tätä luottamusjuttua tee helpommaksi, *Ophelia totesi vaisusti.*
[20:53] <OpheliaVillard> Mistä voin tietää ettet sorru tekemään sitä samaa virhettä uudestaan? Jos kerran teitte sen jo kerran, niin eikö se voi tapahtua uudestaan?
[20:55] <LuolCrunel> *Luol nyökkäsi ja tunsi hetki sitten syttyneen toivon liekin alkavan hiipua. Mitä hän voisi sanoa saadakseen Ophelian luottamaan? Tai tehdä?* Entä jos... kiroaisin itseni? *Luol ehdotti* Vaikka niin, että jos kosken häneen, saan näppylöitä tai jotain?
[20:57] <OpheliaVillard> En minä nyt sellaista halua! *Ophelia puuskahti.* Ei sinun nyt tarvitse ruveta ketään kiroamaan. Se kuulostaa liian kamalalta.
[20:58] <OpheliaVillard> *Ei todellakaan halunnut Luolin tekevän mitään niin hullua, vaikka toisaalta, olisihan sitten tietysti tullut selväksi jos tuo oli koskenut Heatheriin.*
[20:59] <LuolCrunel> Ei sitten *Luol sanoi, osin huojentuneena, osin lannistuneena*
[21:01] <LuolCrunel> *Luol pyöritteli lusikallaan kakkupalasta lautasella ja mietti muita vaihtoehtoja*
[21:01] <OpheliaVillard> *Syö kakkuaan ja on hetken hiljaa. Mietti miksei Luol voinut vain sanoa Heatherille että tuo saisi jatkossa pärjätä yksin?*
[21:03] <OpheliaVillard> Entä jos olisin jäänyt vielä kevääksi Ilvermornyyn? *Ophelia aloitti.* Ja olisit ollut yhä vain yksin. Olisitko pettänyt uudestaan?
[21:03] <LuolCrunel> *Luolkin maistoi kakkua, mutta se ei maistunut oikein miltään. Oikeastaan mikään ei ollut maistunut juuri miltään viimeaikoina.*
[21:05] <LuolCrunel> Mm... *Luol mietti* Vaikea sanoa... en usko... Kaduin sitä heti kun se tapahtui, siksi kirjoitinkin sinulle saman tien. *H
[21:05] <LuolCrunel> *Hän sanoi lopulta*
[21:07] <OpheliaVillard> Tapahtuiko se oikeasti vain sen yhden kerran? *Ophelia kysyi. Hän ei ollut varma saattoiko uskoa sitäkään.*
[21:08] <LuolCrunel> ... kaksi kertaa... *Luol myönsi hiljaa ja valmistautui saamaan kaakaot ja huudot päällensä*
[21:12] <OpheliaVillard> Kaksi kertaa? *Ophelian ääni oli tavallista korkeampi. Leivoshaarukka putosi kilahtaen hänen kädestään lautaselle.* Minä luulin... Miten saatoit?...
[21:13] <OpheliaVillard> *Räpyttää silmiään ettei alkaisi itkeä siellä kaikkien nähden.*
[21:14] <OpheliaVillard> Miksi? *Ei osannut muuta enää sanoa tai kysyä.*
[21:14] <LuolCrunel> Anteeksi *Luol sanoi päätään roikottaen. Hetki sitten lepattanut toivon liekki oli sammunut ja levitti nyt kylmää, myrkyllistä savua hänen koko kehoonsa.*
[21:14] <LuolCrunel> Min
[21:15] <LuolCrunel> Minä... en itsekään tiedä... minä vain... menetin järkeni ja itsehillintäni ja olin idiootti...
[21:16] <OpheliaVillard> No todellakin olit idiootti. Hyvä että tiedät edes sen! *Ophelia huudahti ja hiljeni sitten tajutessaan, että he taisivat kerätä uteliaita katseita puoleensa.*
[21:18] <LuolCrunel> *Luol nyökkäsi ja hörppäsi kahviaan, yrittäen saada palan kurkustaan laskeutumaan. Se oli mennyt kylmäksi ja maistui kitkerältä.* Anteeksi...
[21:24] <OpheliaVillard> Ehkä vielä joskus pystyn antamaan anteeksi *Ophelia sanoi huokaisten.* Ehkä. Toivon niin... En haluaisi elää ilman sinua. Olet kuitenkin minulle tärkeä.
[21:25] <OpheliaVillard> *Luol tosiaan merkitsi hänelle paljon. Ensirakkaus ja kaikkea. Ei sellaisesta ollut helppo luopua.*
[21:26] <OpheliaVillard> *Elämä ilman Luolia olisi niin tyhjää.*
[21:27] <LuolCrunel> *Luol nyökkäsi ja otti vielä toisen hörpyn kylmästä ja kitkerästä kahvistaan, saadakseen itsensä ja tunteensa kasaan* Niin sinäkin minulle, Ophelia. *Luol sanoi sitten* Lupaan, että olen rehellinen sinulle ja teen kaikkeni ansaitatkseni jonain päivänä anteeksipyyntösi ja luottamuksesi.
[21:27] <OpheliaVillard> Minun pitäisi vihata sinua, mutta en pysty siihen, *Ophelia jatkoi.*
[21:29] <LuolCrunel> *Luol vaikeni ja nyökkäsi ja katsoi sitten Opheliaa. Tuo oli liian hyvä ja kiltti. Miten Luol olikaan saattanut satuttaa tuota? Luol tunsi vihaavansa itseään tytön puolesta.*
[21:32] <OpheliaVillard> Kiitos kuitenkin kun olit rehellinen *Ophelia sanoi. Ainakin hän oletti Luolin puhuneen totta sillä kertaa. Kai tuo olisi saman tien sanonut, jos olisi tehnyt sen vaikka kolmesti?*
[21:32] <LuolCrunel> *Samalla kun Luol tunsi vihaavansa itseään, hän tunsi rakastavansa Opheliaa entistä enemmän. Hän halusi oikeasti muuttua paremmaksi ihmiseksi, ollakseen tytön arvoinen.*
[21:33] <LuolCrunel> *Luol nyökkäsi. H
[21:33] <LuolCrunel> *Luol nyökkäsi. Hän ei halunnut valehdella tai pimittää asioita yhtään enempää.*
[21:35] <OpheliaVillard> Ehkä me voimme kuitenkin olla ystäviä, tai ainakin yrittää *Ophelia mietti ääneen. Sillä hetkellä hän ei uskonut pystyvänsä enempään.*
[21:37] <LuolCrunel> Se olisi mukavaa. *Luol pakottautui sanomaan. Hän itse olisi halunnut palata Ophelian kanssa entiseen, mutta ymmärsi kyllä, ettei se ollut ainakaan juuri nyt mahdollista. Ja pelkästään se, että Ophelia suostui edes juttelemaan hänen kanssaan, oli suorastaan ihme.*
[21:39] <LuolCrunel> Saanko pyytää sinua tanssiparikseni Le Tournoin joulutanssiaisiin, ystävänä? *Luol kysyi sitten*
[21:40] <OpheliaVillard> *Katsoo Luolia pöllämystyneenä. Sitä kysymystä hän ei ihan ollut osannut sellaisella hetkellä odottaa.* En oikein tiedä. Se voisi tuntua liian oudolta. Ne tanssiaisethan ovat jo ihan pian
[21:42] <OpheliaVillard> En kyllä tiedä kenen muunkaan kanssa menisin *Ei hän yksinkään halunnut mennä. Se olisi ollut tosi ankeaa.*
[21:43] <LuolCrunel> *Luol harmistui hieman vastauksesta, mutta koitti olla näyttämättä sitä* Minulle olisi suuri kunnia saada tanssia sinun kanssasi. *Luol sanoi ja loihti tyhjästä sievän kukkakimpun, jonka ojensi sitten Ophelialle*
[21:45] <OpheliaVillard> *Otti kukat vastaan. Voisiko hän ihan oikeasti mennä Luolin kanssa? Olisiko se niin kamalaa?* Ehkä voisin tulla kanssasi. Mutta vain ystävinä.
[21:47] <LuolCrunel> Vain ystävinä. *Luol vakuutti ja hymyili hieman* Ja jos haluat, voin antaa sinulle vähän rahaa niin saat varmasti juuri sellaisen tanssimekon kuin haluat - ja ansaitset. *Luol lupasi*
[21:50] <OpheliaVillard> En tarvitse, *Ophelia puisteli päätään. Ei hän Luolin rahoja halunnut käyttää.* Minulla on jo ihan sopiva mekko. Ostin ennen kuin palasin tänne.
[21:51] <LuolCrunel> Okei. Millainen? *Luol uteli. Voisi kuitenkin edes jonkun korun ostaa tytölle - vaikkapa joululahjaksi jos ei muuten.*
[21:54] <OpheliaVillard> Sellainen kivan punainen *Ophelia kertoi.* Näet sitten
[21:55] <LuolCrunel> Odotan innolla. *Luol sanoi* Pitäisiköhän meidän sitten lähteä pikku hiljaa takaisin koululle päin?
[21:56] <OpheliaVillard> Kyllä kai, ettei myöhästytä, *Ophelia totesi. Kakkupalakin oli jo tullut syötyä melkein huomaamatta loppuun.*
[21:57] <LuolCrunel> *Luolin kakusta oli haukattu vain pieni pala. Kahvi sen sijaan oli tullut juotua.*
[21:57] <LuolCrunel> *Luol nyökkäsi, nousi ja heitti talviviitan harteilleen* Valmistaudu ihan rauhassa, minä käyn maksamassa. *Luol sanoi ja asteli kassalle maksamaan*
[22:00] <OpheliaVillard> *Ophelia mietti olisiko pitänyt syödä Luolinkin kakkupala, olisi sääli jättää se syömättä, kun siitä kuitenkin joutui maksamaan.*
[22:01] <LuolCrunel> *Palaa maksettuaan takaisin Ophelian luo ja tarjoutuu auttamaan tuolle takin ylleen*
[22:02] <OpheliaVillard> *Päätti jättää kuitenkin kakun syömättä. Luolkin tuli jo takaisin, joten nousi ylös ja antoi tuon auttaa takin päälleen.*
[22:02] <OpheliaVillard> Eiköhän mennä sitten, *Totesi saatuaan vielä pipon ja lapasetkin ylleen.*
[22:03] <LuolCrunel> *Nyökkäsi ja lähti Ophelian kanssa kahvilasta, takaisin koulua kohti*
[22:04] <OpheliaVillard> *Lähti kävelemään Luolin kanssa takaisin linnalle päin.*
Ophelia Villard - Entinen oppilas
Avatar
Ophelia Villard
Alumni
 
Viestit: 105
Liittynyt: 11 Elo 2018, 19:07

Re: Vakavia asioita kupposen äärellä

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 13 Huhti 2021, 02:12

Kiitos pelistä!

Ophelia Villard, Pouffsouffle: 13p
Luol Crunel, Cerfeur: 13p
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen


Paluu Chatroolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron