Päiväkirja

Päiväkirja

ViestiKirjoittaja Nancy Laurent » 27 Tammi 2020, 16:41

Eli siis tämä on vähän niin kuin tällainen hahmoni päiväkirja.Tänne tulee siis pieniä tarinoita Nancyn ajasta koululla.
Nancy Laurent

Re:Päiväkirja

ViestiKirjoittaja Nancy Laurent » 23 Helmi 2020, 18:31

14.2.2020
Ystävänpäivä

Heräsin jo seitsemältä sinä aamuna. Tai siis tänä aamuna, miten se ikinä sanotaankaan. Oli niin innoissani koulun ystävänpäivä juhlista. Osaksi siksi että ne olivat ensimmäiset tällä koululla ja osaksi siksi että rakastin ystävänpäivää muutenkin.
Ensimmäinen tunti olisi loitsu tunti, joka alkaisi tasan kello yhdeksän. Oli mukavaa, että perjantaina oli vähän lyhyempi päivä. Ja muutenkin perjantaina oli lempi tuntejani. Tai no, melkein kaikki tunnit olivat lempi tuntejani, kun en oikein osannut päättää mikä olisi lempi tuntini. Mutta sanotaanko että perjantain tunnit olivat parhaasta päästä. :)
No, sitten puin nopeasti päälleni koulupukuni ja nappasin ystävänpäivä kortit ja lahjat pöydältäni. Jaoin ensin oman makuusalini kaikillle oppilaille kortin heidän yöpöydälleen. Sitten hiivin ulos (toivottavasti) herättämättä ketään.
Kävelin alas oleskelu huoneeseen ja sieltä portaita alas kaappikäkikello ovelle. Väänsin vivusta ja ovi aukeni. Lähdin alas portaita joita oli aika paljon. Alas meneminen oli nopeaa, mutta ylös meneminen oli aika raskasta. Siksi välillä toivoinkin, että tupani olisi jossain alempana.
Koputteli opettajien ovelle ja ojentelin heille ystävänpäivä kortteja ja suklaa rasioita. Kun olin viimein saanut kaikki kortit jaettua, lähdin syömään aamupalaa. Kun tulin suurten salin ovelle, huomasin, että kello oli jo vähän yli kahdeksan. Nyt piti pitää kiirettä. Koululaukku piti vielä hakea tuvasta ja käydä pöllölässä.
Otin laitaselleni paahtoleipää ja marmeladia. Koulussa oli kyllä todella hyvää ruokaa. Nappasin itselleni myös kulhon ja jugurttia. Jugurttiin kauhoin hieman valmiiksi pilkottuja hedelmiä. Huomasin että ruokailussa näkyi jo hieman ystävänpäivä, sillä tarjolla oli vaaleanpunaista mehua, punaisia hilloja sekä jälkiruokana viinereitä jotka oli koristeltu vaaleanpunaisella sokeri kuorrutteella.
Kun olin syönyt lähdin takaisin tupaani ja nappasin koululaukkuni mukaan. Sitten kiirehdin pöllölään, josta lähetin Merkuriuksen viemään vanhemmilleni lahjani. Otin vielä koulun pöllön ja lähetin sen kohti Englantia, viemään Mirandalle, parhaalle kaverilleni lahjani. Mirandan paketissa oli kaunis hopeinen sydänkoru, suklaa rasia ja kukkia.
Sitten lähdin kävelemään kohti loitsu luokkaa, tai oikeastaan juoksin täysiä loitsu luokkaan, sillä kello oli jo viisi vaille yhdeksän. Syöksyin ovesta luokkaan ja ovelle paikalleni. Kaikki katsoivat minua aika oudosti.
-HUPS, sanoin hiljaa ja kaivoin kirjani esille. Pian Sophie Everett saapuikin luokkaan ja tunti alkoi.

Kello 13:45 loppui muodonmuutos tunti, joka oli viimeinen. Tänään tapahtui sellainen aika jännittävä juttu. Tupla huispauksen jälkeen nimittäin. Kaikki muut olivat jo menneet lounaalle. Minä jouduin hakemaan muodonmuutosten muistiinpanoni tuvasta. Sitten kun lähdin takaisin alas, menin väärästä ovesta. Oven takana oli tyhjä käytävä, jonka päässä oli joku huone. Siivouskomero varmaan. Kerkesin kävellä pari metriä, kunnes huomasin erehdykseni. Naurahdin ja käännyin takaisin. Mutta kun kokeilin ovea, se ei auennut.
Ensin ajattelin, että ei se mitään. Osasin aika hyvin Alohomora loitsun.
Osoitin lukkoa ja sanoin : -Alohomora!
Eikä mitään tapahtunut. Siinä sitten yritin uudestaan ja uudestaan varmaan jotain 40 min. En tahtonut millään löytää oikeaa asentoa. Viimein lukko sitten kilahti auki ja pääsin ulos ovesta. Mutta seuraava tunti alkoi jo, joten kävin nopeasti nappaamassa laukkuuni kaksi voileipää ja rasiallisen salaattia.
Nyt viimein kun koulu loppui, pääsin syömään. Menin tupaani, valitsin pienen pöydän ja aloin syödä. Söin siis ne ruuat, mitä olin ottanut ruokalasta mukaan.
Kun olin syönyt, menin makuuhuoneisiin vaihtamaan vaatteita. Laitoin urheilu vaatteet ja lähdin kuntosalille.
Kun tulin kuntosalilta, kello oli jo 15:00. Päätin mennä käymään vielä kirjastossa. Etsin muutaman hyvän romaanin ja lainasin ne. Kirjastossa aikaa vierähti noin puoli tuntia.
Kun tulin kirjastosta, aikaa ystävän päivä juhlan alkuun oli vain puolituntista. Lähdin makuusaliini ja puin päälleni nätin mekon, vaalean punaiset ballerinat sekä tummanpunaiset nahkahousut. Letitin hiukseni kahdelle ranskalaiselle letille. Sitten lähdin tuvastani.

Asuni:

[kuva tulossa]

Lähdin tuttua reittiä kohti yhteistä oleskelu huonetta. Huone näytti upealta. Kaikki oli pinkkiä ja punaista. Kävin heti hakemassa itselleni kartonkisydämmen, johon kerättiin ihmisten nimiä, kun nämä olisivat antaneet halauksen. Minä sain neljä nimeä sydämeeni.
Ja sitten myös maistoin ensimmäistä kertaa macaroneja. Ne olivat kyllä tooooosi hyviä.:)
Nancy Laurent

Re: Päiväkirja

ViestiKirjoittaja Nancy Laurent » 18 Marras 2022, 13:31

10.3.2020

Kävelin takaisin tupaani. Olin käynyt pöllölässä. Merkurius oli tuonut minulle kirjeen ja arvaa keneltä?? Mirandalta! Hän ei ollut kirjoittanut minulle tooooodella pitkään aikaan. Viimeinkin!
Viimein pääsin tupaani ja istuin oleskeluhuoneen nurkka pöytään. Avasin kirjeen nopeasti. Miranda oli kirjoittanut seuraavasti.

Hei Nancy!
Anteeksi, kun en ole kirjoittanut pitkään aikaan. On ollut paljon kiireitä. Huispaus valmennokset ovat lisääntyneet tuplasti ja koulukiireitä on ollut. Yritän nyt kirjoitella enemmän.
Mutta arvaappa mitä?? Pääsin koulun huispaus joukkueeseen. Olen nyt Rohkelikon jahtaaja! Meillä on nyt on ollut jo kahdet harjoitukset ja olen omasta mielestäni siinä jopa aika hyvä!
Minulla on nykyään myös toinen kirjekaveri. Adéle de la Gardie! Hän kirjoitti minulle, että tulee opiskelemaan Châteauhun. Olet ehkä nähnytkin hänet jo. Me tapasimme huispausottelussa, kun olin Ruotsissa lomalla.
Onko koulussasi tapahtunut mitään ihmeellisempää? Tai oletko viimein löytänyt jonkun kaverin, jonka kanssa viettäisit aikasi. :)
Täällä Tylypahkassa on nyt ollut aika rauhallista. Ei mitään sen kummempia. Meillä oli kyllä alkuvuodesta talvitspahtuma. Ihan epistä, kun siellä sinun koulussasi järjestetään melkein koko ajan jotain kivaa...
Milloin pääsisin sinulle käymään?Vastaa pian!
Terveisin: Miranda

Kun olin lukenut kirjeen, vastasin siihen:

Hei Miranda!
Minullakin on ollut niin paljon kiireitä. Mutta saisit kyllä silti vastailla vähän enemmän! :)
Siis oikeasti! Pääsit kouluun joukkueeseen? Erikoisluvalloko? Sinähän olet vasta 11.v. Sinun täytyy olla toooosi hyvä.
Joo, minusta koululle tuli uusi oppilas. Ja hänen nimensä oli kyllä Adéle. Pitääpä käydä tutustumassa.
Tänä vuonna meillä on ollut se ulkoilutapahtuma ja ystävän päivä juhlat. Kohta meillä on pakohuone. Kuulostaa jännällä, mutta en tiedä osallistunko, en hirveästi innosta pelottavista tapahtumista...
Olen ollut nyt muutaman oppilaan kanssa... Ei ole syntynyt suurempaa ystävyys suhdetta.
En tiedä. Ehkä pääsisit käymään meillä tässä lähi aikoina. Minun pitäisi vain ottaa vapaata koulusta...
Vastaa pian!
Terveisin Nancy ❤️

Kun oli saanut kirjeen valmiiksi, lähdin takaisin pöllölään. Etsin Merkuriuksen ja sidoin kirjeen sen jalkaan. Sitten katselin, kun se lensi pois.

Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 18 Marras 2022, 13:31
Nancy Laurent

Paluu Laurent, Nancy