Kirjoittaja Theodore Snape » 02 Syys 2017, 10:49
”No, ensiksi minulla oli kaksoistunti taikaliemiä ja -juomia. Sitten tunti loitsuja ja sen jälkeen tähtitiedon ja pimeyden voimilta suojautumisen kaksoistunnit. Odotan, että pääsen oppimaan kunnolla loitsuja. En osaa juuri mitään”, Harry selostaa vastauksensa kysymykseeni. ”Loitsut on ihan kivoja oppiaineena, ja ekana vuonna käydäänkin yleensä ihan niitä helppoja juttuja, valois, näkyvillium ja muita sellaisia pikkuloitsuja, jotka ovat oikeasti ihan hyödyllisiä”, kerron vuorostani pojalle. En viitsinyt sanoa tälle, että todellisuudessa en juurikaan välittänyt loitsuista oppiaineena. Lähinnä sen takia, että siellä käytävät asiat olivat yleensä aika, miten sen nyt sanoisi, tylsiä ja mitäänsanomattomia, ehkä. En kuitenkaan väitä, etteikö se olisi tarpeellinen aine, ehkä yksi tärkeimmistä, mutta itse en kuitenkaan tykännyt.
”Haluan myös päästä lentämään jo luudalla. Olen lennellyt kotona hieman, mutten paljoa. Äitini mielestä se on aika vaarallista, aloittelijoille ainakin”, Harry jatkaa. Poika vaihtoi asentoa ja hänen sylissään ollut muistikirja tipahti hänen vierelleen hiekalle. Näin ohimennen sivuilla sanoja, jotka vaikuttivat ehkä joltain runolta tai laululta, mutten kuitenkaan ehtinyt nähdä sen paremmin. Katsoin tätä hieman kummastunut ilme kasvoillani. ”Lentäminen on kivaa! Kannattaa ehdottomasti liittyä koulun huispauskerhoon, kunhan olette ensin lentotunnilla opetelleet perusasiat. Voit myös tulla halutessasi silloin tällöin pelaamaan Serpejen harrastepeleihin, mikäli niitä pelaillaan vielä tänäkin vuonna”, kerron pojalle. Itse tykkäsin lentämisestä ja harkitsin jopa tänä vuonna Serpentardin huispausjoukkueeseen ilmoittautumista. En kuitenkaan ollut aivan varma omien lentotaitojeni riittämisestä, jonka takia liittyminen oli vielä auki. Miettiessäni tätä huomasin, että olin pyöritellyt sauvaani käsissäni miltein koko keskustelun ajan. Laskin sen hieman nolostuneena viereeni.
En ehtinyt vajoamaan kauhean syvälle ajatuksiini, kun Harry jo keskeytti mietteeni kysymyksillään. ”Näytät siltä, että jäädyt pian. Pitäisikö meidän mennä jo sisälle? Voin lainata sinulle kaulahuiviani, jos haluat. Ei kannata tulla kipeäksi heti koulun alettua, tiedäthän? Tekisikö sinun mieli jotain kuumaa juotavaa?” Katsoin poikaa hymyillen, ja mietin missä vaiheessa hän mahtoi hengittää. Yritin parhaani mukaan pysyä perässä ja sisäistää asiat, joita poika minulta kysyi. Hän puhui yllättävän nopeasti, vaikka yleensä hänen puheensa oli ehkä jopa hitaamman puoleista. ”Voisin kyllä haluta jotain lämmintä päälleni. Päivälliseenkin on enää parikymmentä minuuttia, emmekä varmaan halua myöhästyä siitä, emmehän?” sanon naurahtaen. ”Ja nyt kun kerran olet jo aloittanut huivisi avaamisen, kai minä sen voisin ottaa. Kiitos paljon!” lisään vielä kiitollisena. Poimin maasta paitani ja vedän sen päälleni. Nappaan vielä sauvani maasta, jonka jälkeen käännyn Harryn puoleen odottavasti. Minulla nimittäin todella oli kylmä ja pojan huivi näytti juuri kivan lämpimältä. Minun täytyisi varmaankin tupaan päästyämme kulauttaa alas yksi äitini tekemistä taikajuomista, joka ehkäisee edes jotenkin flunssaa. Yleensä ne on tehonnut hyvin, toivottavasti tänäänkin. En todellakaan halunnut tulla kipeäksi.