// Evelyn Clémentin ja professori Feyn roolipeli. Sijoittuu koulun alun tietämille. //
Tihutti. Sadepisarat ropisivat maata vasten ja tummista pilvistä päätellen sää oli menossa yhä vain huonompaan suuntaan. Inhosin sadetta. Joskus olin pitänyt siitä, miten sade lorisi rauhoittavasti, miten pisarat tuntuivat lämpimiltä kylmillä poskilla ja miten sade sai ilman tuntumaan raikkaalta, puhtaalta. Nykyisin sekin vain muistutti ikävistä asioista.
Olin märkä, mutten oikeastaan välittänyt siitä, sillä yksi simppeli loitsu eristi kylmyyden ja kosteuden. Taikojen mahdollisuuksista huolimatta taisin olla ainoita, jotka olivat ulkona. Istuin kyyryssä koulun seinustan vieressä, enkä oikeastaan jaksanut liikkua mihinkään. Mitä sitten, jos kastuin? Mitä sitten, jos jäisin tähän? En jaksanut enää mennä sisälle, ihmisten luo.
Koulun jatkuminen oli tuntunut raskaammalta kuin ikinä ennen Châteaussa. Oli vain tapahtunut niin paljon. Koko viime vuoden olin opiskellut pää savuten, mutta nyt V.I.P.:t olivat taas ohi, ei oikeastaan tuntunut siltä, että olisin saavuttanut jotain erityistä. Oli vain lisää opiskelua, velvollisuuksia ja vastuuta.
Minut oli toki kasvatettu vastuuseen, mutta en oikeastaan jaksanut sitä juuri nyt. Kesä ei ollut paljoa auttanut. Sen sijaan, että olisin voinut levätä rauhassa yksin, äitini oli saanut päähänsä järjestää juhlia juhlien perään, rynnistää ohjelmasta toiseen ja jokaisena mahdollisena vapaana hetkenä isäni oli taas päättänyt esitellä minulle tuttujaan ja tutun tuttujaan ja heille minun todistustani... minun... tai vanhempieni, sillä siihen malliin heidän sanansa tuntuivat viittaavaan, kyseessä oli heidän saavutuksensa.
Se taisi monin tavoin olla elämäni pähkinänkuoressa; Olla muiden saavutus, muiden muovailtava vahanukke, joka sauvan heilautuksessa teki, kuten haluttiin.
Katsoin taivasta. Olin kai ollut ihan liikaa ennustuksen tunneilla, sillä tiesin, että ihan pian alkaisi ukkostaa. Minun teki mieli mennä sisälle, sulkea ulkomaailma ulos, mutta keho tuntui niin raskaalta. Ukkonen, ukkonen... pelko alkoi tehdä tuloaan...
Tärisin, hytisin ja loitsusta huolimatta minun oli kylmä, niin kylmä sisältä.