Jokaikinen sana, jonka rehtori Molina joutui tohtorin suusta kuulemaan, aiheutti hänelle sanoinkuvailematonta inhoa miestä kohtaan. Tuo mies oli kylmin ja epäinhimillisin ihminen, jonka nainen oli ikinä tavannut. Rehtorin tunteet olivat heidän keskustelunsa aikana vaihdelleet useampaan otteeseen, mutta tällä hetkellä päälimmäisin tunne oli viha. Hän katsoi tohtori Schwillingeria tiukalla katseellaan ja tärisi raivosta.
"Minä en taivu tahtoosi!", rehtori toisti äsken sanomansa painokkaasti huutaen ja nousi seisomaan äkisti. Työpöydän kulma osui kivuliaasti naisen reiteen ja pöytä nytkähti osuman voimasta eteenpäin. "Minä en siirrä tavaroitani pois, enkä suostu toimimaan pelkkänä professorina! Sinä puolestasi et tule saamaan toimistoani itsellesi, etkä helvetissä tule olemaan Taikakoulu Châteaun rehtori!"
Rehtori katsoi kylmällä katseellaan kohti tohtori Schwillingeria, nojasi aavistuksen verran lähemmäs miestä ja sylkäisi päin tuon kasvoja. "Tätä mieltä minä olen sinusta!", nainen huudahti ja alkoi tehdä lähtöä kohti ovea. Aivan ensimmäisenä hän selvittäisi ministeriön kanssa, mistä tässä kaikessa oli oikein kysymys.