Kirjoittaja Theodore Snape » 02 Syys 2017, 18:58
Jätin Harryn oleskeluhuoneeseen siksi aikaa, kun itse suuntasin askeleeni kolmosluokkalaisten makuuhuoneeseen. Makuuhuoneessa oli kuusi sänkyä, joiden edessä oli Serpentardin tuvalle ominaisen vihreät verhot, joissa oli hopeisia yksityiskohtia. Verhot takasivat yksityisyyttä, mikäli sitä halusi. Oma sänkyni oli aivan huoneen perällä. Olin edellisenä iltana järjestellyt tavarani muutamalla sauvanheilautuksella omille paikoilleni, koska vihasin yli kaiken epäjärjestystä, varsinkin silloin kun kyse on tavaroistani. Kaikki oli niillä paikoilla, joilla pitikin ja sänkyni vieressä oli juliste pellestä, jossa luki isolla punaisella sana IT. Muutama samassa huoneessa nukkuva oli tuosta julisteesta valittanut, mutta en välittänyt. Toisin kuin huoneen kaikki muut kuvat ja taulut, julisteeni ei liikkunut, koska se oli jästien tekemä.
Kävelin vaatelipastolleni, josta kaivoin tummanvihreät ihonmyötäiset gollegehousut ja mustan ihonmyötäisen neulepaidan, jonka neulos oli tasaista. Neuleessa oli käytetty ehkä hienointa synteettistä lankaa, mitä jästiliikkeistä saattoi löytää. Se oli juuri sopivan pehmeä sekä lämmin, jonka takia liikuin se päällä usein. Heitin treenivaatteeni pyykkikoriin, joka oli lipaston vieressä ja vaihdoin uudet tilalle. Suihkussa ei nyt olisi aikaa käydä, sillä aloin olemaan jo todella nälkäinen enkä halunnut viivytellä. Katsoin nopeasti itseäni peilistä, jotta näkisin hiusteni tämänhetkisen tilan. Ne olivat vielä hieman kosteat, joten kuivatin ne nopealla loitsulla. En yleensä tehnyt hiuksilleni mitään ihmeellistä, enkä tehnyt nytkään. Pyyhkäisin muutaman hiussuortuvan otsaltani ennen kuin palasin oleskeluhuoneeseen.
Serpentardin oleskeluhuone on aina ollut mielestäni todella viihtyisä. Ennen kaikkea rakastin yksityiskohtaisia hopeisia köynnöksiä, jotka oli maalattu tummanvihreisiin seiniin. Avara huone oli täynnä sohvia, nojatuoleja sekä pöytiä, jotta kaikille varmasti riittäisi tilaa. Oma suosikki paikkani oli ehdottomasti nojatuolissa aivan takan vieressä. Se oli aivan huoneen nurkassa, joten sain usein olla omissa oloissani siellä istuessani.
Harry istui yhdellä oleskeluhuoneen sohvista, kun palasin. ”Eiköhän mennä! Mulla on jo ihan kauhea nälkä”, sanoin heilauttaen kättäni Harrylle sen merkiksi, että hän seuraisi minua. ”Tää koulu saattaa tuntua aluksi todella sokkeloiselta, mutta lupaan, että ei kestä kauaa, ennen kuin osaat kulkea täällä, vaikka unissasi”, selitin Harrylle. Muistin hyvin ne ensimmäiset päivät, joiden aikana olin eksynyt vähän väliä ja myöhästynyt monelta tunnilta, koska en vain yksinkertaisesti muistanut, missä mikäkin luokka oli. ”Muista, että voit kysyä neuvoa oikeastaan keneltä tahansa, mikäli joskus eksyt tai et tiedä jonkun luokan sijaintia. Lupaan, että kukaan ei tuomitse, vaikka et aluksi osaisikaan täällä kulkea. Kaikki me ollaan joskus oltu yksitoista”, totesin vielä.