Lohikäärme luontopolulla?

Lukuvuoden 2017-18 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Lohikäärme luontopolulla?

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 09 Kesä 2017, 18:35

Ev toisti nimeni ja nyökkäsin hänelle hymyillen edelleen. Minusta Ev oli yksinkertainen nimi - kaunis, mutta yksinkertainen. "Mikä on nimesi merkitys, Esme?" kysyi hän. Esme. Hän oli kutsunut minua Esmeksi. Tarkoittiko tämä että olimme ystäviä? Tai sitten Esmeralda oli vain liian vaikea lausua. "En itse asiassa tiedä", pyyhkäisin punertavan hiussuortuvan korvani taakse. "Minun äitini sisar kuoli kun en ollut vielä olemassa. Äitini antoi minulle hänen nimensä. Entä sinun? Mistä se tulee?"

"Asun Pariisissa. Onko se lähellä? En tiedä." Minua nauratti tämä hieman, mutta yritin pitää kasvoni peruslukemilla. "Itse asiassa luulen, että se on aivan maapallon toisella puolella, Ranskassa. Aloitan syksyllä koulun sieläpäin. Se oli käsittääkseni jonkinlainen taikakoulu."
Esmeralda Sweet on 11-vuotias iloinen haaveilijatyttö Pouffsoufflesta, joka kirjaimellisesti asuu pilvilinnoissa.

Joskus sitä kaatuu. Aina voi kuitenkin nousta ylös kaatuakseen uudestaan. -Esmeralda Sweet
Esmeralda Sweet
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Ĉiela Fairchild » 09 Kesä 2017, 18:53

Esme ei tiennyt, mitä hänen nimensä tarkoitti. Eli ihmisten nimillä ei tosiaan ollut minkäänlaista merkitystä. Perheessä periytyviä äännejonoja vain. "Minun nimeni tarkoittaa yötaivasta. Äitini antoi sen minulle, sillä hänestä olin kuin pala yötaivasta", Ev kertoi, kiepauttaen pienen kiharan sormensa ympärille ja hänen kasvoilleen ilmestyi hyvin pieneksi hetkeksi hyvin lempeä ilme, joka katosi kumminkin pian.

Ev nyökäytti päätään, kun toinen kertoi Pariisin olevan toisella puolen maapalloa. Ei sillä ollut hänelle niin suuresti väliä, häntä kuljeteltiin porttiavaimilla muutenkin. Missäköhän he muuten viipyivät? Hänhän olisi ihan hyvin ehtinyt jo katoamaan täältä. "Minäkin käyn taikakoulua sielä. Ranskassa. En pidä siitä, siellä on paljon ihmisiä ja ihan liikaa seiniä. Mutta ainakin sielä välillä pääsee uloskin. Pariisissa ei pääse", Ev oli jälleen alkanut höpöttämään, ei lainkaan hänen tapaistaan, joten hän sulki äkkiä suunsa.
Ĉiela Fairchild
Oppilas

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 09 Kesä 2017, 19:07

Ev kertoi, että hänen nimensä tarkoitti yötaivasta. Se oli kaunista. Olin itse pitkään halunnut tietää nimeni merkityksen. Ev oli kieputtanut sormensa hiussuortuvansa ympärille. Olin näkevinäni pienen lempeän, haikean katseen hänen kasvoillaan. Minusta nimi sopi hänelle täydellisesti. Hänen mustat hiuksensa muistuttivat nimittäin yötaivasta, joka verhosi maata tähtien valossa. Siitä puheenollen, ilta oli jo hämärtymässä. Saatoin tuntea kuinka ilma kävi hetki hetkeltä kylmemmäksi ja kylmemmäksi.

Yllätyin, kun Ev kertoi myös käyvänsä koulua Châteaussa. En tiennyt miksi. Ehkä olin olettanut että hänen kaltaisensa olennot eivät kävisi koulua lainkaan. "Mutta ainakin sielä välillä pääsee uloskin. Pariisissa ei pääse", Ev saneli, mutta lopetti puheensa kuin seinään. Ei pääse ulos!? Minä kuolisin. Ulkomaailma on ainut paikka, jossa voin antaa todellisen minäni päästä valloilleen.

"Ovatko sinun vamhempasi samanlaisia? Tiedäthän", kysyin, mutta vasta jälkeen päin kaduin, sillä Ev oli aikaisemmin maininnut, että ei saanut enää asua perheensä kanssa.
Esmeralda Sweet on 11-vuotias iloinen haaveilijatyttö Pouffsoufflesta, joka kirjaimellisesti asuu pilvilinnoissa.

Joskus sitä kaatuu. Aina voi kuitenkin nousta ylös kaatuakseen uudestaan. -Esmeralda Sweet
Esmeralda Sweet
Oppilas

ViestiKirjoittaja Ĉiela Fairchild » 09 Kesä 2017, 19:21

Ev vilkaisi ympärilleen, hän oli kaivannut ulkoilmaa niin paljon. "Vanhempani..." Ev aloitti ja hiljeni sitten hetkeksi. "En tunne hylkääjiä. Mutta he olivat ihminen, minä synnyin ihmiseksi. Mutta äitini..." Ev käänsi katseensa rannekoruunsa ja alkoi pyörittelemään sitä ranteensa ympäri. "...äiti, joka kasvatti minut, oli lohikäärme. On. En minä ole tälläinen aina ollut", Ev kertoi, nostaen katseensa jälleen Esmeen ja avaten jälleen hieman siipiään. "Olin ehkä kuusi vuotta, kun sain siipeni, jonkinlaista taikuutta", hän kertoi, ymmärtämättä, kuinka saattoi olla niin suostuvainen kertomaan täysin tuntemattomalle ihmisen poikaselle itsestään.
Ĉiela Fairchild
Oppilas

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 09 Kesä 2017, 19:34

Jäin katselemaan Eviä, kun tämä vilkuili ympärilleen. Oliko hän huomannut jotain? Vilkaisin vaistomaisesti taakseni, mutta käänsin katseeni takaisin tyttöön, kun tämä puhkesi puhumaan: "Vanhempani..." Seurasi hetken hiljaisuus. Pelkäsin, että Ev alkaisi itkeä, mutta sitten hän kertoi hylkääjien olleen ihmisiä - hän oli syntynyt ihmiseksi. En ollut aivan perillä, mutta kuuntelin kiinnostuneena, kuinka Ev kertoi elämäntarinaansa. "Äiti, joka kasvatti minut, oli lohikäärme. On. En minä ole tälläinen aina ollut", tyttö kertoi pyöritellen rannekoruaan.

Seuraavaksi hän kertoi, että siivet olivat tulleet taikuuden vaikuttamina. Minun teki mieli kysyä, onko se hyvä asia, mutta päätin vain nyökätä ja pitää ajatukseni kurissa. Halusiko Ev olla tällainen? Kaipasiko hän koskaan entistä elämäänsä?

Päätin kertoa hieman omasta perheestäni. Tiesin Evistä niin paljon, mutta hän tuskin tiesi edes vanhempiani.
"Minun vanhempani ovat taikaväkeä. Sen tähden olen noita. Minulla on myös yksi pikkuveli", vilkaisin läheiseen puskaan, sillä minusta tuntui, että Daniel vakoili minua koko ajan. Se oli kuitenkin vain tunne, ei todellisuus. "Ja sitten on Noah. Hän ei kuulu perheeseen, mutta hän on paras ystäväni." Hymy kohosi huulilleni.

Esmeralda Sweet
Oppilas

ViestiKirjoittaja Ĉiela Fairchild » 09 Kesä 2017, 19:47

Ev nyökytteli päätään tietämättä, pitikö hänen sanoa jotakin, kun toinen kertoi omasta perheestään. "Millaista se on?" Ev kysyi tytöltä lopulta. "Kasvaa ihmisperheessä?" hän tarkensi. Ev ei osannut kuvitella, millainen hänen elämänsä olisi saattanut olla, jos hylkääjät eivät olisikaan hylänneet. Jos hylkääjät olisivatkin kasvattaneet hänet itse. Silloin hän ei oilisi tavannut äitiä. Tai sisaruksiaan. Kaikki olisi ollut erilaista, eikä Ev tiennyt, millaisia ihmisäidit oikeasti olivat poikasilleen.
Ĉiela Fairchild
Oppilas

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 09 Kesä 2017, 20:11

Ev kysyi minulta, millaista oli kasvaa ihmisperheessä. Mietin hetken. Itse en voinut kuvitella millaista oli kasvaa ei-ihmisperheessä. Lopulta vastasin hänen kysymykseensä: "Se on - mm, se on. En tiedä miten selittäisin sen. Se on ihmismäistä. Vaikea ymmärtää, jos ei itse sitä ole kokenut."

Pirr, pirr. Kuului yhtäkkiä. Otin puhelimeni esiin farkkujeni taskusta. Äiti soitti. Toivon, että Ev ei kauheasti säikähtänyt ääntä, joka oli aika kovaääninen.
"Kyllä, äiti", puhelin luuriin. "Selvä. Aivan pian. Mm, niin. Joo. Heippa!"
Laitoin puhelimen takaisin taskuuni ja vilkaisin tyttöä: "Minun pitää lähteä pian. Päivällinen odottaa."

Esmeralda Sweet
Oppilas

ViestiKirjoittaja Ĉiela Fairchild » 09 Kesä 2017, 20:51

Esmen selitys ei ollut kovinkaan avaava. Tosin saattoi Ev ymmärtää, ei hänkään olisi kovinkaan hyvin osannut kertoa siitä, millaista oli elää hänen perheessään. Yhtäkkiä ihmisestä kuului kova, kauhistuttava ääni ja Ev lennähti tuosta kauemmaksi (erään puun oksalle), josta jäi tuota tarkkailemaan, kun tuo kaivoi jonkin pienen kapineen esiin ja... puhui siihen? Sitten Esme laittoi kapineen jälleen pois ja sanoi, että hänen täytyisi lähteä. Ev nyökkäsi sanomatta sanaakaan. Hän ei tältä oksalta poistuisi ennen kuin hänen noutajansa saapuisi.
Ĉiela Fairchild
Oppilas

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 09 Kesä 2017, 21:02

Kun olin laittanut puhelimen takaisin taskuuni ja kohotin katseeni, en nähnyt Eviä enää missään. "Ev", huhuilin ja pälyilin ympäristöäni sinisillä silmilläni. Minne hän katosi? Annoin katseeni harhailla, kunnes huomasin hahmon läheisessä puussa. Katsoin häntä hetken ja naurahdin: "Mitä sinä sielä teet?" Sitten muistin kovaäänisen pirinän. "Säikähditkö kännykkääni? Ei hätää se on vaaraton." Kaivoin sen taskustani ja näytin tytölle.

//Pitäisikö kohta lopettaa peli, vai? :)//

Esmeralda Sweet
Oppilas

ViestiKirjoittaja Ĉiela Fairchild » 09 Kesä 2017, 21:10

Ev ei sanonut sanaakaan, kun Esme näytti kapinettaan. Kännykkää? Hän nyökäytti kumminkin päätään olettaen, että tyttö lähtisi pian pois, kuten oli kapineelle sanonut. "Oli hauska tavata", hän lausui hiljaa, vaikka ei täysin sanojaan tarkoittanutkaan, mutta ihmisillä oli tapana käyttää tuon kaltaisia turhia sanoja keskenään kommunikoidessaan.

//Joo, eipä tässä taida paljoa enempää pelailtavaa olla :D
Ĉiela Fairchild
Oppilas

EdellinenSeuraava

Paluu Lukuvuosi 2017-18