//Peliseuraksi odotetaan Günther Schwillingeria, sijoittuu perjantai-iltaan 22.9. Onko ajankohta ok?
Perjantait eivät olleet suosiossani nyt eivätkä varmasti koskaan tulisikaan olemaankaan. Yhdeksästä viiteen tunteja, joista tänään vain taikajuomat onnistuivat olemaan mielenkiintoisia. Jotenkin olin kuitenkin tunneista selvinnyt. Olin viimeisen tunnin jälkeen suunnannut suoraa päätä kirjastoon hakemaan erästä kirjaa salaisten kirjojen osastolta. Allekirjoitusten väärentämisessä en ollut järin hyvä, mutta toivoin hartaasti, että olin onnistunut edes siedettävästi. Tarvitsin kuumeisesti erään pimeitä voimia koskevan opuksen, joka minun epäonnekseni löytyi vain tuolta osastolta. Olin väärentänyt lupalapun loitsujen opettajani käsialalla, joka oli tietenkin erittäin riskialtista, mutta ei tuolle tilanteelle enää jälkeenpäin mitään voi. Toki tiesin, että kirjastonhoitajamme oli varmasti törmännyt useampaan väärennettyyn lappuun uransa aikana, kokeilla oli kuitenkin pakko. Halusin kovasti lukea tämän kirjan, joka koski hallintakirouksia ja vähän muitakin juttuja.
Jotenkin olin aikeissani onnistunut ja nyt minulla oli laukussani muutaman oman kirjani lisäksi Haymitch Kingsleyn kirja, jonka olin onnistunut salaisten kirjojen osastolta itselleni saamaan. Tiesin, että tulisin varsin pian jäämään kiinni tekosistani. Todennäköisesti joutuisin luovuttamaan kirjan jo maanantaina, joten tulisin viettämään koko viikonlopun nenä kiinni kyseisessä teoksessa, joka oli muuten siitä outo, ettei sillä ollut kunnollista nimeä. Kirja oli paksu, mutta suhteellisen pieni ja sen kannessa luki kiiltävin mustin kirjaimin kirjailijan nimi sekä sanat potentia administratione. En kuitenkaan pääsisi ihan vielä uppoutumaan kirjan saloihin, koska päivän juoksulenkki oli valitettavasti tekemättä. Yleensä en ollut näin maaninen urheilun suhteen, mutta jostain syystä halusin välttämättä käydä juoksemassa nopean muutaman kilometrin mittaisen lenkin näin koulupäivän päätteeksi. Osittain siksi, että höyryjen päästeleminen varsin puuduttavan koulupäivän jälkeen teki oikein hyvää.
En vaivautunut vaihtamaan vaatteita tai viemään tavaroitani tupaan. Sen sijaan vedin kaavun pois yltäni ja jätin sen laukkuni kanssa aivan linnan ovien läheisyyteen. Châteaussa harvoin varastettiin toisten oppilaiden esineitä enkä uskonut, että ketään kiinnostaisi tällaisen kolmosluokkalaisen hikarin laukun sisältö. Kaikki tiesivät etukäteen, että en kantanut mukanani muuta kuin kasapäin kirjoja. Tämän takia uskalsin huoletta jättää tavarani siihen paikkaan. Kaavun alla minulla oli musta pitkähihainen ja mustat housut, jotka eivät ehkä olleet käytännöllisimmät juostessa, mutta tänään ne saisivat kelvata, en kuitenkaan ajatellut juosta kovinkaan kauaa.
Juoksin hiljaisessa alkusyksyn illassa Châteaun tilusten laitamilla loivaa rinnettä alas. Ilma oli kosteaa, mutta ei kuitenkaan painostavaa. Aurinko oli pikkuhiljaa laskemassa ja pimeys alkoi vähä vähältä laskeutumaan alueen ylle. Olin niin keskittynyt muihin asioihin, etten huomannut paksua puunjuurta edessäni. Ennen kuin ehdin tajuta mitään, olin jo naamallani maassa jalka kyseiseen juureen takertuneena. ”Voi helvetin helvetti”, ärähdän erittäin ärsyyntyneenä. Noustessani ylös tunsin viiltävää kipua vasemmassa nilkassani. En tarvinnut sen ihmeempi parantajan taitoja tajutakseni, että nilkka oli todennäköisesti venähtänyt tai jotain vastaavaa. Murtunut se ei ollut kivusta päätelleen, murtumat sattuvat huomattavasti enemmän, sen voin kokemuksella sanoa. ”Ferula”, lausuin napauttaen sauvalla nilkkaa, johon ilmestyi siteet sekä lasta. Loitsun avulla pystyisin siirtymään omin avuin linnaan. Lähdin nilkuttamaan kiroten rinnettä alas kohti linnaa, jonne valitettavasti oli vielä jonkin verran matkaa.