Saksalaista verta

Lukuvuoden 2017-18 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Saksalaista verta

ViestiKirjoittaja Jolie Leber » 14 Heinä 2017, 10:47

//Mukaan kiitäköön myös Cherrel! 20.7 alkaa aamusta:) //

Heräään aamulla ärsyttävän siskopuoleni kimitykseen siitä, kun hän "niin" haluaa uuden pöllön. Nousen sängystäni vieläkin väsynyeena. Harjaan pitkiä hiuksiani liilalla hiusharjallani, kunnes veljeni (velipuoleni) Noel ryntäsi huoneeseeni sanomaan huomenta. "Huomenta", sanon ja halaan veljeäni.

Laitan vaatteita, kun äitini huusi minua alakerrasta. Hän ehti huutaa kolme kertaa, kunnes isäpuoleni alkoi karjua. "JOLIE NAN EVON MARIE!" Hän karjaisee. Laitan nopeasti paidan päälle ja kipitän keittiöön. "Sukunimeni on Leber ja oliko sulla asiaa?" Kysyn normaalilla äänensävyllä. "Älä korjaa minua! Hae posti!" Isäpuoleni sanoi minulle. Pyöritän silmiäni Noelille.

Lähden hakemaan postia, koska pääsen pois perheeni luota. Siskopuoleni tuli vastaan rappusissa. "Mihin menet", hän kivahti ihan kuin en saisi mennä mihinkään. "Posti", sanon ripeästi ja aloin kiivetä talomme pöllöhuoneeseen. "Luulin, että minun huoneeseeni!" Siskoni kimittää perään. Naurahdan hieman, koska en edes maksusta mene sinne pinkkiin glitter räjähdykseen.

Pöllöhuoneessamme on meidän kaikki pöllöt, joita on 6. Minun, äidin, isäpuolen, Noelin ja tietty isin prinsessan 2 pöllöä. Myös siellä on kaksi vierasta pöllöä. Toisen nokassa kirje ja toisen sanomalehti. Otan molemmat postit käteeni. Sanomalehti tippuu kädestäni, kun nään kirjeen olevan minulle. Repäisen kirjekuoren auki. En voinut uskoa keneltä se oli. Se oli isältäni.

Äitini oli jättänyt isäni kastepäivänäni. Isäni oli valehdellut olevan ranskalainen ja puhdasverinen, koska rakasti äitiäni niin paljon. Minä en kyllä ymmärrä miksi.

Jolielle, Egon Leberiltä
Hyvä tyttäreni, pyytäisin sinua Pyhään Mungoon tänne Englantiin. Minut kuljetettiin tänne auroritöissäni tapahtuneen kirouksen takia. Ymmärrän, jos et tule.
Muutkin kirjeeni ovat varmaan hävitetty.

Luen tekstiä ja samalla juoksen alakertaan. Pääni on kuin tärähtänyt. En ymmärrä. "Äiti", sanon, kun pääsin keittiöön. Annan kirjeeni äidilleni.

Äitini lukee tekstiä äkäisenä samalla, kun isäpuoleni tulee hänen viereen lukemaan. "Pääsenkö sinne?" Kysyn vieläkin hämmentyneenä. Äitini oli antamassa jo myöntävää vastausta, mutta isäpuoleni huusi "et".

"Miksi muka? Etkö ymmärrä? Tämä on tärkeää! Vaikka luudalla menisin!" Sanon varmasti. Isäpuoleni vain pudistaa päätään. Katson häntä pettyneesti. "Me voidaan, vaikka kimppailmiintyä äidin kanssa", ehdotan. Äitini katsoo isäpuoltani ja sen jälkeen ottaa kädestäni kiinni.

Me ilmiinnymme Pyhään Mungoon. "Kiitos", sanon äidilleni, vaikka äiti kaikkoontuu samalla hetkellä takaisin. Jään yksin kiireisten parantajien ja muiden vierailijoiden vilskeeseen. Luen kirjeen uudelleen ja uudelleen, mutta sitten törmään johonkin.
Iloinen, rento ja itsepäinen Gryffondor tyttö
Jolie Leber
Oppilas

Tupa: Gryffondor

Re: Saksalaista verta

ViestiKirjoittaja Cherrel Pompadour » 18 Heinä 2017, 01:02

Heräsin normaalina aamuna. Omassa kotisängyssäni Walesissa. Hieroin silmiäni ja aloin nousta ylös. Tunsin jotain painavaa jaloillani. Aivan. "1000 sivua historian mahtavimmista velhoista". Olin ottanut tämän kirjan kesälukemiseksi ja olinkin jo melkein puolivälissä. Nostin painavan kirjan peitoltani ja laskin sen yöpöydälleni. Vanha pöytä päästi pienen rasahduksen kun suuri kirja laskettiin sen päälle. Nousin vihdoin sängyltäni. Levitin peiton siististi sänkyni päälle ja kävelin vaatekaapilleni. Otin esiin löysät ja mukavat housut ja keltaisen t-paidan. Vaihdoin nopeasti vaatteeni.

Avasin huoneeni oven joka narahti.
- Huomenta! huusin ovelta.
Kukaan ei vastannut. En oikein muistanut oliko tätini sanonut että menee aamulla töihin, mutta kai hän sitten oli mennyt. Kävelin keittiöön ja katsahdin ikkunalle. Ei pöllöä, ei postia.

Kävelin takaisin omaan huoneeseeni. Kerran kun kukaan ei ollut kotona, voisin harjoitella maalaamista. Avasin lokerikon jossa pidin maalejani. Otin maalit ja siveltimet. Vein ne pieneen "maalausnurkkaukseeni" puin ylleni vanhan käytetyn essun ja aloin puristaa värejä puiselle alustalle, joka oli myös vanha ja tahriintunut. Katsoin ulos ikkunasta. Ihme kyllä, en koskaan ollut kunnolla huomannut kuinka kaunis näkymä oikeasti olikaan. Kastoin siveltimeni maaliin ja aloin rauhallisesti luonnostella ikkunasta näkyvää puuta.

Olin vihdoin edes hieman tyytyväinen maalaamaani kuvaan , joten päätin antaa sen kuivua. Kävelin keittiöön oikeastaan ilman syytä kun näin pöydällä kirjekuoren. Oliko se ollut siinä aikaisemmin? Kävelin kirjeen luo. Päällä luki kauniilla käsialalla "Cherrel". Nostin kirjeen ja avasin sen. "Rakas Cherrel, sinun on pakko lähteä matkaan heti paikalla". Lähteä minne? Jatkoin kuitenkin lukemista. " Sinun on lähdettävä Pyhään Mungoon. On sattunut onnettomuus".

Siinäkö kaikki? Ei mitään tietoa tapahtuneesta? Kai sitten oli lähdettävä. Poimittaislinja ilmestyi talomme eteen. Nappasin keittiön tuolilta pienen laukun, johon tätini oli taikonut laajennusloitsun. Siellä oli aina kaikki tärkeät tavarani, jotta olisin aina valmis lähtöön, minne tahansa menisinkin. Ryntäsin ovesta ulos ja astuin bussiin.
Cherrel Pompadour
Oppilas

ViestiKirjoittaja Jolie Leber » 11 Syys 2017, 20:07

Törmäyksen kohde oli järkyttynyt parantaja. "Anteeksi", sanon ja väistän pois tieltä. Menen istumaan penkille kirjeeni kanssa.

//Lyhyt viesti ja pitkä odotus...sori
Iloinen, rento ja itsepäinen Gryffondor tyttö
Jolie Leber
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 03 Tammi 2018, 22:57

Peli lukitaan ja pisteytetään keskeneräisenä.

Jolie Leber, Gryffondor: 4 p
Cherrel Pompadour, Serdaigle: 3 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2017-18