//Peliin odotetaan mukaan Theodore Snapea :D Peli sijoittuu varmaan loka-marraskuuhun (ja ei tsiisus et oon huono noiden otsikoiden kanssa)
Nostin katseeni pois tähtäimestä lippaan tyhjettyä ja tarkastelin maaliin tulleita jälkiä. Olin hieman ruosteessa, mutta olin osunut maaliin lähes jokaisen kerran. Olin ampunut viisi sarjaa ja kahdestakymmenestäviidestä ammuksesta oli vain kaksi oli ollut huteja. En ollut koskaan ollut mikään loistava juoksija, mutta pärjäsin paineensietokyvyn ja tarkkuuden ansiosta todella hyvin. Jouduin harvoin juoksemaan sakkolenkkejä tai ottamaan ylimääräisiä minuutteja ammunnan takia. Kisoissa kyseinen tulos olisi ollut todella hyvä, mutta yksittäisissä ampumisharjoituksissa olin parhaimmillani saanut 96/100.
Vedin nappikuulokkeet pois korvistani ja täytin lippaan uudestaan. Laskin nenälleni harvemmin käyttämäni suojalasit ja asetuin makaamaan maahan. Ammuin ensimmäisen laukauksen ja tunsin aseen ”potkun” rintaani vasten. Ammuin lippaan tyhjäksi. Yksi huti. Vedin lasit pois silmiltäni ja vein aseen nojaamaan kallion seinämää vasten. Kävelin maalitaulun luokse. Minulla ei ollut mukanani oikeita maaleja, vain metallilaatikko johon pystyi asettamaan pahvisen maalitaulun. Näitä tauluja ei yleensä käytetty ampumajuoksussa, taulu oli oikeastaan isäni metsästysmaali.
Olin valinnut harjoituspaikaksi vuorien välissä olevan solan. Solassa aseen laukaukset kaikuivat, mutten uskonut niiden kuuluvan koululle asti. Olin ampunut samassa paikassa jo kuukausia eikä kukaan ollut häirinnyt minua. Vuorilla harvemmin liikkui ketään. Joitakin harvoja koululaisia taikaolentojen hoidon yhteydessä tai vapaa-ajalla hölkkääviä opiskelijoita tai Pourdlarden asukkaita.
Sää oli kohtalaisen pilvinen. Ammuin yleensä huonolla säällä, mieluiten ukkosella. Siinäkin tapauksissa, että joku kuulisi laukaukseni, hän luulisi sitä vain ukkosen jyrinäksi. Sitäpaitsi rakastin ukkosta. Raivoavaa tuulta, salamoita ja jumalatonta sadetta. Siinä oli mielestäni jotain alkukantaista kauneutta.
Kaivoin puhelimen taskustani. Olin itse tullut paikalle reilusti etuajassa, eikä minulla ollut hajuakaan siitä milloin Theo saapuisi paikalle. Aikaa oli vielä reilusti, joten tuskin hän myöhässä olisi? Ei sitä ikinä tiedä. Tämäkin tapaaminen oli kyhätty nopeasti kasaan, mitä jos hän oli unohtanut? Huokasin syvään ja nappasin aseen käteeni. Olisi sama ampua odotellessani.