Pöllöjä kullekin

Lukuvuoden 2017-18 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Pöllöjä kullekin

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 11 Heinä 2017, 09:19

//Peliin toivotetaan tervetulleeksi Jolie Leber. Ajankohta on... 2.10 :)//

Lokakuu toi mukanaan värikkäät syksyn lehdet. Ne havisivat puissa kielletyn metsän rajalla ja lensivät suuren linnan, Châteaun ikkunoiden ohi, pudoten sitten hiljaisesti maahan. Lokakuu toi mukanaan myös kirjeen. Se oli ruskeahkossa, vanhahtavalta tuoksuvalta kirjekuoressa. Sen karhealle pinnalle oli kirjoitettu hieman levinneellä musteella: Esmeralda Sweet.

Edellä mainittu tyttö kipusi kierreportaita ylös pöllölään. Hän astui kaksi rappusta kerralla ja liu'utti vasenta kättään karhealla seinällä, ikään kuin saisi siitä lisätukea. Esmeraldan punertavat hiukset oltiin sidottu leteille ja hänellä oli yllään punainen ruutumekko. Jaloissa oli mustat solkikengät.

Oli maanantai, mutta koulu oli loppunut jo ajat sitten. Nyt Esmeralda halusi vain lukea sen hänelle osoitetun kirjeen, joka tuli jokaisen kuukauden alussa. Äiti tapasi kirjoittaa joka kuukausi vain varmistaakseen, että lapsilla menee kaukana Ranskassa hyvin (siitä huolimatta, että äiti itse työnskenteli aivan Poudlardinessa).

Viimein Esme saavutti porrastasanteen. Hänen edessään oli lasinen ovi, josta pääsi suoraan pöllölään. Tyttö näki jo, kuinka kymmenet pöllöt lensivät edestakaisin nokkien toisiaan. Osa istui pitkospuilla ja vain tuijottivat tulijaa mulkosilmillään.

Esme äkkäsi pöllön, joka oli muuten puhtaan valkoinen, mutta silmät olivat täysin mustat. Se selvästi kohdisti katseensa tyttöön ja ojensi koipeaan, johon oli kiinnitetty kirje punaisella silkkinauhalla.

Esmeralda avasi oven ja sujahti sisään. Sirkutus ja huhuilu voimistui. Yksi pöllö tarttui häntä hiuksista, mutta tyttö huitoi sen pois. Hän käveli varpaillaan varoen lintujen ulosteita. Viimein hän saapui vanhempiensa lähettämän pöllön luokse ja irrotti kirjeen tämän nilkasta.

"Katsotaanpas", tyttö mumisi. "Mitä sinä olet minulle tuonut?"
Esmeralda Sweet on 11-vuotias iloinen haaveilijatyttö Pouffsoufflesta, joka kirjaimellisesti asuu pilvilinnoissa.

Joskus sitä kaatuu. Aina voi kuitenkin nousta ylös kaatuakseen uudestaan. -Esmeralda Sweet
Esmeralda Sweet
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

Re: Pöllöjä kullekin

ViestiKirjoittaja Jolie Leber » 12 Heinä 2017, 12:19

Kipitin portaita nopeasti pöllötorniin. Katsoin matkalla olevasta ikkunasta syksyn tuomaa kauneutta, joka koostui lehtien oranssinsävyisestä väriloistosta. Oranssi oli lempivärini, mutta syksy ei lempivuodenaikani, koska syksyn aikana siirryttäisiin talveen.

Sinä päivänä oli ollut vain yksi kunnon tunti, joten olin erittäin pirteä ja rakastin kuudetta luokkaa.

Kävelin Pöllölään niin innoissaan, mutta kuitenkin pelon ja surun valtaamana. Äitini oli lähettänyt minulle kesällä kuolleen isäni kirjeitä. Ajatuksisissani avasin oven. Hätkähdin tytöstä, joka oli myös tornissa.

Tajusin astuneeni papanakasaan. "Oho...Moi", sanoin naurahtaen kakka-jalkaani. Kävelen varovaisemmin jätösten peittämällä lattialle. Nyrpistin nenää hajusta ja nappasin kirjepinkan pöllön nokasta.

"Keneltäs sää postii oot saanu?" Kysyin kauniilta tytöltä. En tiennyt olisiko ollut järkevämpää kysyä tytön nimeä, mutta näin en tehnyt.

//Muok. korjasin virheitä
Viimeksi muokannut Jolie Leber päivämäärä 13 Heinä 2017, 12:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Iloinen, rento ja itsepäinen Gryffondor tyttö
Jolie Leber
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 13 Heinä 2017, 10:26

Esme kuuli, kuinka pöllölän ovi avattiin ja suljettiin. Tyttö ei vaivautunut katsomaan kuka tuli. Vasta kun naurahtava ääni kuului hänen takaansa, tyttö käännähti ympäri: "Oho...Moi."

Puhuja oli ruskeahiuksinen, melko pitkä tyttö. Tuo nyrpisti nenäänsä ja varoi selvästi lattialla olevia jätöksiä. Haju oli todellakin kamala. Kävikö siivooja edes täällä? Vai oliko Châteaussa ylipäätään siivoojaa?

Tyttö nappasi kirjepinon yhden pöllön nokasta. Vau. Saipa hän paljon kirjeitä. Esme itse sai yhden kirjeen kuukaudessa. Sekin oli hänen äidiltään.

"Keneltäs sää postii oot saanu?" kysyi paikalle saapunut oppilas. Esme yllättyi tästä melko yksityisestä kysymyksestä, mutta ei antanut sen haitata. "Äidiltä. Hän kirjoittaa minulle joka kuukausi. Se on aika ärsyttävää, mutta tämä on ensimmäinen vuoteni Châteaussa ja -" Esmeralda oli juuri jatkamassa, mutta päätti pysäyttää puhetulvan siihen. "Entä sinä?" hän hymyili.
Esmeralda Sweet on 11-vuotias iloinen haaveilijatyttö Pouffsoufflesta, joka kirjaimellisesti asuu pilvilinnoissa.

Joskus sitä kaatuu. Aina voi kuitenkin nousta ylös kaatuakseen uudestaan. -Esmeralda Sweet
Esmeralda Sweet
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Jolie Leber » 20 Heinä 2017, 20:26

"Äidiltä. Hän kirjoittaa minulle joka kuukausi. Se on aika ärsyttävää, mutta tämä on ensimmäinen vuoteni Châteaussa ja -" , tyttö selitti. Hymyilin hänen puhevyöryn loputtua. "Entä sinä?"Tyttö kysyi.

"Äitini lähetti minulle kesällä kuolleen isäni kirjeitä... " , sanoin avoimesti. Ajatukset vyöryivät mieleeni ja jäin hetkeksi aikaa vain tuijottamaan pöllöjä. Yritin karistaa muistot pois mielestäni.

"Kuka sinä muuten olet?" Kysyin kiinnostuneena. "Minä olen Jolie", lisäsin perään.
Iloinen, rento ja itsepäinen Gryffondor tyttö
Jolie Leber
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 03 Tammi 2018, 23:44

Peli lukitaan keskeneräisenä.

Esmeralda Sweet, Pouffsouffle: 3 p
Jolie Leber, Gryffondor: 2 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2017-18