- Alís Jónsdóttir
Kutsutaan: Alís
Sukupuoli: Tyttö
Ikä: 16 vuotta, syntynyt 17.9.2002
Tupa ja luokka-aste: Gryffondor, 5. luokka
Valinnaisaineet: Huispaus & lentäminen, ennustus, taikaolentojen hoito, muinaiset riimut, numerologia
Kerhot: -
Verisääty: Puoliverinen
Suojelius: Susi (ei osaa loitsia)
Taikasauva: Marjakuusta, 11 tuumaa, sfinksin kynsi, sitkeä
Erityisominaisuudet: Ihmissusi
Kielitaito: Islanti, englanti, ranska, vähän norjaa ja ruotsia
Asuu: Pariisissa kerrostalossa äitinsä kanssa
- Kuka olen
Sanoisin olevani aika monimutkainen ja intensiivinen persoona, joka kuitenkin kätkee paljon todellista itseään rauhallisen olemuksen taakse. Minulla on tapana hymyillä kaikille ystävällisesti, olla seurassa mukava ja kannustava ja pyrkiä pitämään kielteiset tunteet piilossa ainakin vieraammilta ihmisiltä. Toisinaan kyllä päädyn kertomaan ajatuksiani muille hyvinkin avoimesti vaikka en edes luottaisi heihin täysin. Olen siis ennemminkin vähän varomaton kuin oikeasti luottavainen.
Oikeudentajuni on vahva ja uskon hyvään sekä muista välittämiseen mutta toisaalta koen jonkinlaista mielenkiintoa moniin synkkiin ja pimeisiinkin asioihin. Käsitykseni oikeasta ja väärästä on myös minun omani. Ajattelen itse, mikä tuntuu minusta missäkin tilanteessa oikealta, enkä siis noudata sokeasti kaikkia muiden asettamia sääntöjä. Muutenkin pidän tärkeänä sitä, että minulla on oma tahto ja näkemys sekä omat tavoitteet. En ole luontainen johtaja mutta en seuraajakaan vaan sisäisesti hyvin itsenäinen ihminen. Kykenen tuntemaan myös tulista vihaa varsinkin julmia tekoja kohtaan sekä silloin kun olen todella loukkaantunut jollekin. Olen itseasiassa hyvinkin herkkä ja omistan voimakkaat tunteet vaikken niitä läheskään aina avoimesti ilmaise.
Haluaisin olla vahva, villi ja vapaa, sellainen jonka tahtoa mikään ei horjuta. Olen muutenkin kovin idealistinen, perfektionistinen ja kunnianhimoinen. En ole hyvä hyväksymään asioita sellaisina kuin ne ovat ja vain antamaan olla. Tavoittelen aina muutosta parempaan.
Olen toki tietoinen siitä, että minussa on myös pahaa ja synkkää. Kuten on kaikissa muissakin. Enkelimäinen hyvyys on mahdoton ihanne, vaikka itseasiassa tavallaan pyrinkin siihen. Välillä pelkään esimerkiksi olevani liian itsekäs tai huono antamaan anteeksi. En myöskään ole kovin käytännöllinen vaan kenties parempi ajattelemaan ja unelmoimaan kuin varsinaisesti tekemään konkreettisia asioita. Eksyn helposti oman pääni sisälle ja saatan yksin ollessani keskittyä pitkäänkin yhteen asiaan unohtaen muut.
Ajatuksiani ystävyydestä:
Pidän monenlaisista ihmisistä, mutta suosikkiominaisuuksiani ystävässä ovat huumorintaju, seikkailunhalu, eräänlainen mystisyys tai salaperäisyys, syvällisyys ja luovuus sekä luotettavuus ja uskollisuus. Haaveilen mielenkiintoisista tai jännittävistä ystävistä, joiden seurassa voin pitää hauskaa ja kokea kaikkea, mutta yhtälailla haluaisin pystyä luottamaan ainakin läheisimpiin ystäviini täysin. Hyvä ystävä on myös empatiakykyinen ja myötätuntoinen sekä pystyy ymmärtämään minua silloinkin, kun olen kaukana täydellisestä ihmisestä.
Arvostan myös sitä, jos ystävän kanssa pystyy todella puhumaan kaikesta. Tarkoitan tällä siis sekä henkilökohtaisia että syvällisiä tai älyllisesti haastavia aiheita. Vaikka tykkäänkin nauramisesta ja muusta niin se mitä erityisesti kaipaan, on aidosti syvälliset ja voisi kai sanoa että tunnetasolla rohkeat ihmissuhteet. Tahdon tietää, keitä muut ihan todella sisimmässään ovat, ja koettaa löytää tasapainon toisen hyväksymisen ja kasvamaan kannustamiseen välillä. Tosin tietysti näin läheisen suhteen luominen vie aikaa, eivätkä kaikki edes välttämättä halua edetä siihen asti.
Harrastukseni:
Harrastan lukemista, kirjoittamista ja piirtämistä. Rakastan myös luontoa ja metsässä lenkkeilyä sekä tykkään luistella, uida ja lentää luudalla. Fiktion lisäksi luen mielelläni myös kaikkea pimeydenvoimilta suojautumiseen, ennustukseen, psykologiaan ja muihin minusta mielenkiintoisiin tieteisiin liittyvää.
Tahtoisin myös aloittaa Ranskassa jotakin uutta, vaikkapa pyrkiä tupani huispausjoukkueeseen. Haluaisin mieluiten etsijäksi.
Unelma-ammattini:
Taikaministeriön salaperäisyyksien osasto kiinnostaa minua. Kenties tahtoisin siis olla sanomaton, kuten sen osaston työntekijöitä kutsutaan. Toisaalta myös kirouksenmurtajan, parantajan, taikapsykologin tai aurorin ammatti voisivat olla hyviä vaihtoehtoja. Haluaisin myös kirjoittaa elämäni aikana ainakin yhden romaanin.
- Miltä näytän
Muodoltaan kasvoni ovat sydämen malliset ja vielä hitusen lapsekkaat. Nenäni on aika keskikokoinen ja tavallinen, kulmakarvat taas tummat mutta ohuet. Ripseni ovat mustat ja huuleni kai enemmän täyteläiset kuin ohuet. En oikein tiedä olenko kaunis vai en, tai onko sillä niin kauheasti väliäkään. Meikkaan vain tosi harvoin, silloin jos haluan tehdä vaikka tummat mystiset rajaukset silmiin tai jotain. En tajua miksi meikkiä pitäisi käyttää joka päivä epätäydellisyyksien peitoksi. Se tuntuu aika turhalta minusta ja vähän jopa huijaamiselta. Mutta epätäydellisyyksistä puheen ollen minulla on aika usein pienet silmäpussit ja tummat silmänaluset koska olen valvonut yöllä.
Olen noin 170 cm pitkä enkä varmaankaan enää kasva. En näytä enää lapselta mutta en vielä aivan täysin naiseltakaan. Kehoni on hoikka ja siro, vaikka en minä aivan voimatonkaan ole. Olen tosin ennemmin nopea kuin vahva. Joskus minusta tuntuu että olen kömpelö mutta toisinaan taas olen yllättävän ketterä ja nopea reagoimaan. En ole aiemmin ajatellut olevani kovinkaan fyysisesti kyvykäs ihminen, mutta kehonhallintani on parantunut viimeaikoina. Se taitaa johtua ihmissudeksi muuttumisesta. Suden puremasta on myös jäänyt arpi, rosoiset hampaanjäljet oikeassa jalassa vähän nilkan yläpuolella. Peitän arven yleensä pitkillä housuilla tai sukilla.
Pukeutumiseni on hiukan vaihtelevaa. Pidän yksinkertaisista ja melko huomaamattomista vaatteista mutta myös näteistä ja persoonallisista yksityiskohdista. Pukeudun aika naisellisesti mutta mukavasti. Korkokengistä en tykkää tai mistään muustakaan kahlitsevan tuntuisesta. Haluan pystyä liikkumaan vaatteissani ja koen, että minulla on tässä elämässä paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin miellyttää jonkun silmää. Toisaalta tykkään kuitenkin ilahduttaa taiteellista puoltani valitsemalla asuja, joita itse pidän kauniina. Lempivärejäni vaatteissa ovat valkoinen, musta ja harmaa sekä tummanpunainen ja -sininen. Koruja käytän aika harvoin, lähinnä joissain juhlissa. Koulussa päivisin tietysti pidän koulupukua ja itseasiassa tykkään siitä paljon. Joskus on kiva vain sulautua joukkoon miettimättä sen kummemmin miltä näyttää.

Muokattu täällä
- Mistä tulen
- Suteni
Vain vanhempani tietävät tästä, ja heidän mielestään minun ei kannata rekisteröityä. Ihmissusia syrjitään ihan liikaa, se on minusta väärin. Tulevaisuuteni voisi olla pilalla, jos oppilaitokset ja työnantajat tietäisivät. Mutta olisivatko muut sitten paremmassa turvassa minulta, jos en olisi esimerkiksi koulussa yksin vastuussa siitä että juon aina sudenmyrkkyni? Jos nyt pääsisin silloin enää taikakouluun ollenkaan. En kyllä usko että voisin unohtaa asiaa jota pidän äärimmäisen tärkeänä ja jännitän niin paljon.
Ja tietysti en voi kadota koulussa makuuhuoneesta vain joka täysikuuyö, tai kaikki tietävät. Siksi minun täytyy olla poissa sängystä useina öinä niin, että täysikuut sekoittuvat muihin ja huonetoverit luulevat, että minä vain tykkään rikkoa sääntöjä kuljeskelemalla poissa tuvasta öisin. Kamalan stressaavaa se on mutta toisaalta myös jännittävää. On vaikeaa pysyä hereillä tunneilla, mikä ei ole hyvä, mutta kyllä minä pystyn siihen ja jaksan. Pakko jaksaa.
Muuttuessani minä näytän nuorelta mustaturkkiselta naarassudelta. Olen tosin ehkä vähän korkeampi ja hoikempi kuin tavalliset sudet, ja hampaani, kynteni ja tassuni ovat hiukan suuremmat. Eron saattaa huomata jos on perehtynyt ihmissusiin, mutta useimpien silmiin varmaankin vaikutan vain tavalliselta eläimeltä.
- Muuta
- Pinterest, soittolista
- INFJ, neitsyt
- Alísin lempiaineita ovat pimeyden voimilta suojautuminen, taikaliemet ja -juomat, tähtitieto, huispaus & lentäminen, ennustus ja taikaolentojen hoito.
- Alís viihtyy luonnossa, eikä mikään säätila tunnu pitävän häntä sisätiloissa.
- Pelaaja käyttää nimimerkkiä CuteCyanide.
- Esittely päivitetty viimeksi 13.9.2018.