Extraa

Extraa

ViestiKirjoittaja Alís Jónsdóttir » 13 Syys 2018, 21:43

Alísin lajittelu
Seuraava lajiteltavaksi kutsuttava oppilas on Alís Jónsdóttir. Kun tyttö on istahtanut tuolle osoitetun puisen korkean jakkaran päälle, tuon päähän asetetaan hieman risainen lajitteluhattu. Hattu alkaa heti pohtia tytön tulevaa tupaa, mutta vain Alís itse pystyy kuulemaan hatun mietinnät.
”Alís Jónsdóttir, pidän sinun nimestäsi. Taidat olla kotoisin Islannista, vai kuinka? Minulla itselläni oli nuorempana islantilainen kirjekaveri, jonka nimi oli Jón. En kuitenkaan usko, että olet hänen tyttärensä, vaikka teissä kieltämättä on hieman samaa näköä. Etenkin nenäsi muistuttaa hyvin paljon Jónin nenää, mutta sinun silmäsi ovat täysin erilaiset.”
”Voisin jutella kanssasi pidemmänkin aikaa kleinurista ja bollurista, mutta nyt on aika siirtyä tupasi valitsemiseen. Annat minulle paljon pohdittavaa, sillä sinulla on piirteitä jokaiseen tupaan liittyen. Lempieläimesi perusteella lienet eniten Gryffondor mutta harrastuksiesi puolesta olisit enemmän Serdaigle. Ystäviesi tärkeimpien piirteiden perusteella olisit Gryffondor, mutta Serpentardkaan ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto. Unelma-ammattisi puolesta olisit taasen hieman enemmän Serdaigle.”
”Kun siirrymme luonteesi pohdintaan, olet päältä päin enemmän Serdaigle ja Pouffsouffle ja kuoren alta enemmän Gryffondor ja Serpentard. Oikeudentajusi voisi viedä sinut niin Pouffsouffleen kuin Serpentardiinkin. Vapauden arvostaminen sen sijaan veisi sinut enemmän Gryffondoriin. Perfektionistisuutesi ja kunnianhimoisuutesi on merkki serpentardiudesta, herkkyytesi merkki serdaiglesuudesta, vahvuutesi gryffondoriudesta ja hyväuskoisuutesi pouffsoufflesuudesta.”
Hattu pohdiskelee vielä hetken itsenäisesti ja tekee sitten päätöksensä.
”Pitkien pohdintojen jälkeen olen valintani tehnyt. Tuleva tupasi on… GRYFFONDOR!”
© M. Molina

Todistukset
4. luokka
Don't judge a thing till you know what's inside it

Alís Jónsdóttir, viidesluokkalainen ihmissusi Gryffondorista
+ Cyan Grenier, Natrix Goldenrod & Reichard Lesauvage/ Rain Savage
Alís Jónsdóttir
Oppilas

Tupa: Gryffondor

Paluu Jónsdóttir, Alís