Osallistun Lucylla enemmän kuin mielelläni lukuvuoden pääjuoneen. Se tarjoaa varmasti paljon mielenkiintoisia tilanteita ja jännittävää pelattavaa.
Pimeyden voimien ujuttautuminen koululle tulee Lucylle varmasti täytenä yllätyksenä. Tyttö on juuri vaihtanut koulua, ja uuteen kouluun sopeutuminen, uusien ihmissuhteiden luominen sekä päättökokeisiin valmistautuminen vievät kaiken huomion. Lisäksi Lucy on muutenkin taipuvainen uskomaan, että maailma on hyvä paikka ja ihmiset pohjimmiltaan hyviä. Lucy ei vielä oikein tunne ketään koululta ja tutustuu siksi mielellään uusiin ihmisiin.
Lucy varmasti vastustaa pimeyden voimia henkeen ja vereen, jollei jää vangiksi, tule kiristetyksi/pakotetuksi tai lähetetyksi kotiin. Voisin kuvitella Lucyn auttamassa sairaalasiivessä parhaansa mukaan tai suojelemassa nuorempia oppilaita. Tyttö on etevä yrttitiedossa ja tuntee taikakasvit, ja sauvakin 7.-luokkalaisen serdaiglen kädessä pysyy.
Pimeyden voimien kohtaaminen on Lucylle kova paikka. Hän ei voi ymmärtää, miksi kukaan haluaisi vallata koulun tai tehdä mitään muutakaan pahaa. Hän pelkää takuulla paljon, mutta yrittää olla rohkea, vaikka se ei hänen luontaisimpia luonteenpiirteitään olekaan. Hänelle saattaa tulla yllätyksenäkin, miten rohkeaksi hän voi yltyä, jos hänelle tärkeitä ihmisiä tai nuorempia oppilaita on vaarassa. Jos hän joutuisi itse pakotettuna tekemään jotain kyseenalaista tai pahaa, se olisi hänelle hyvin kova paikka eikä hän varmasti unohtaisi sitä koskaan.
Lucyn ehdoton heikko kohta on hänen isoveljensä Damian. Lucy uskoo lähes sokeasti kaiken, mitä hänen veljensä ikinä sanookin, ja Lucy tekisi mitä vain puolustaakseen häntä. Toisaalta Lucy taitaa olla yhtä lailla myös Damianin heikko kohta.
Ja vaikka Lucy välkky tyttö onkin etenkin taikakasvien kanssa, ei hän välttämättä ole ihan yhtä terävä ihmisten kanssa, kiitos hyväuskoisuutensa. Häntä on suhteellisen helppo johtaa harhaan, jos vain vaikuttaa mukavalta tyypiltä. Tosin jos Lucy alkaa epäillä toisen motiiveja tai saa tietää, mistä on kyse, hän joko livahtaa pakoon tai protestoi äänekkäästi. Lucyn kun on vaikea ymmärtää kovin erilaisia näkökulmia.
Olen pelaajana uusi Châteaussa, ja vaikka minulla muuten roolipelikokemusta onkin, olen vielä hieman pihalla ja yritän tutustua Châteaun pelityyliin ja -kulttuuriin ja polkaista tässä samalla Lucyn peliä käyntiin. Olen siis hyvin iloinen kaikenlaisista peliehdotuksista ja ideoista. Aikajanaa lähden muodostamaan sitä mukaa, kun ideoita ja pelejä tulee. Sen verran toivon, ettei Lucy kuitenkaan kuole, vaikka elämä muuten heittäisikin häränpyllyä ja saisi serdaiglen suunnitelmat viimeiselle kouluvuodelle täysin sekaisin.