Ystävien tekoa

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Ystävien tekoa

ViestiKirjoittaja Alain Astier » 25 Heinä 2017, 13:09

Ystävien tekoa
Osallistujat: Opiskelija, Teb Nee ja Alain Astier
Juoni: Alain oli matkalla ulos järvelle, muttei päässyt sinne asti, kun käytävä oli hieman tukoksissa ihmisistä. Kävi ilmi, että siellä oli jokin väittely tai jokin, joka yritti olla väittely. Alain seurasi tilannetta vähän kauempaa, kun ei kerta edemmäs oikein päässyt. Väittelyn toisen osapuolen lähtiessä Alainkin pääsi taas liikkumaan käytävällä ja huomasi ja tunnisti kevätjuhlissa tapaamansa tytön olleen mukana tuossa äskeisessä keskustelussa. He vähän sitten juttelivat niitä näitä, mm. kesäsuunnitelmat, muut ihmiset, maagiset kivet, tädin ottokoti ja jalkojen kastelutarpeet tulivat myös sivuutettua.
Peli sijoittui kokeiden jälkeiselle viimeiselle viikolle, ja peli pelattiin 19.7.2017

Nimi, tupa ja pelitunnit: Alain Astier, Pouffsouffle ja 2 tuntia.

<Opiskelija> *Nauraa* Mutta eihän niitä lentäviä naurisjuttuja edes ole olemassa! Mitä sinä siinnä meuhkaat?
<Teb> *Alkaa suuttua* Kylläpäs on! Ja niitä kohdellaan väärin. Siksi minä pidän tätä pinssiä, jolle sinä kehtaatkin nauraa!
<Teb> Niitä kasvatetaan ihan väärin! Eikä niille anneta ollenkaan oikeutta! Kyllähän sinäkin suuttuisit, jos kissasi olisi kasvatettu jollain mahdollisimman epäluonnonmukaisella plantaasilla.
<Alain> *on parhaillaan suuntaamassa kohti ulko-ovia, mutta huomaa käytävällä jonkinlaisen ...ihmistungoksen?*
<Alain> *jota ei voi kiertääkään*
<Teb> *Huomaa huutavansa niin kovaa, että ihmiset ovat alkaneet kerääntyä ympärille kuuntelemaan.*
<Opiskelija> Mutta eihän ne edes elä *Uskoo saavansa tukea väkijoukosta... ja saakin*
<Alain> *pysähtyy ja kallistaa hieman päätään tiedustellen sitten vieressä olevalta pitemmältä oppilaalta, että mistä oikein on kyse*
<Teb> Se, että ne eivät kykene järjelliseen ajatteluun ei tarkoita sitä, ettei niillä olisi tunteita... tai jotain vastaavaa ymmärrysmekanismia!
<Alain> Ah, okei, ei se mitään. *virnistää, kun kanssaopiskelija ei myöskään oikein tiennyt mistä oli kyse, vaan oli vain liittynyt seuraan, kun muitakin siinä nyt seisoi ja oli*
<Opiskelija> Miten voit todistaa, että niitä edes on olemassa saatikka että ne olisivat niin kiinnostavia, että kukaan tässä maailmassa välittäisi niiden oikeuksista.
<Alain> *pituudesta olisi joissain tilanteissa kyllä hyötyä*
<Opiskelija> Muuta kuin tuollainen hörhö. *Kuulee joidenkin nauravan*
<Alain> *saa kyllä keskustelusta sen verran irti, että keskeisimmässä oli kaksi ääntä ja sitten näitä sekalaisia kolmansia osapuolia, jotka vain myötäilivät toista*
<Alain> *'onko tämä jokin väittely?'*
<Teb> En ole niin ilkeä, että olisin vanginnut vapaan lentäjän vain näyttääkseni sen jollekin, joka ei minua muuten uskoisi! Ja kyllä, minä välitän niiden oikeuksista!
<Opiskelija> Älä vain sano, että puolustat myös keltaisia omenoita vain, koska niillä on tunteet. *Nauraa*
<Alain> *tosin väittelyissähän, tai ainakin niissä, jotka Alain tunsi, oli jokin puheenvuoroja jakava henkilö ja väittelyn pitäminen käytävällä tuntui aika oudolta... suunnittelemattomalta*
<Alain> *ei voi olla pistämättä merkille, että argumentoinnissa olisi myös parantamisen varaa*
<Teb> Ne ovatkin hedelmiä! Lentävät nauriit ovat melkein jo otuksia! Niiltä vain puuttuu sisäelimet!
<Opiskelija> Ihan sama *Nauraa* Friikki. *Poistuu muutaman kaverinsa kanssa ulos virnuillen.*
<Alain> *vilkaisee hieman ympärilleen massasta, joka on jo nyt hieman poistumaan päin, jotta saisi edes jonkinlaisen käsityksen siitä, että miten muut suhtautuisivat tällaiseen*
<Teb> Älkää te muut olko niin umpimielisiä, että vain ihmisillä ja lemmikeillä on oikeudet hyvään elämään! *Yrittää vielä vakuttaa yleisöön, joka hajaantuu ympäriinsä, kun isoin ja äänekkäin tappelu on jo takana päin.*
<Teb> Muistakaa, mitä sanoin! Nyt tiedätte enemmän! Etsikää lisää tietoa! Pinssejä saa minulta! *Huutaa*
<Teb> *Miettii mitä olikaan tekemässä ennen kun joku tuli nauramaan pinssille*
<Alain> *puikkelehtii ihmisten lomassa eteenpäin kohti ulko-ovea ennen kuin lopulta tunnistaa tuon tytön, jonka olisi varmasti jo äänestäkin pitänyt jo tunnistaa*
<Teb> *Kiillottaa ja suoristaa hieman pinssiään, jossa on lentävän nauriin kuva ja teksti "Mikset sinä välitä?"*
<Teb> *Laskee repun lattialle ja ottaa sieltä Sam-pupunsa, jonka seuraa kaipaa nyt*
<Alain> *kaartaa lopulta vasemmalle raapien hieman niskaansa katsellen, miten ihmiset palaavat takaisin, kukin omaan arkeensa, niin kuin mitään väittelyä ei koskaan olisi ollutkaan*
<Teb> *Huomaa lähistöllä tutun pojan, joka ilmeisesti oli seuraamassa myös väittelyä.*
<Alain> Terve *tervehtii tyttöä, jonka nimi oli nyt vähäksi aikaa karannut pois mielestä*
<Teb> Moikka! *Puristaa kainalossaan Samia ja heilauttaa vapaata kättään pirteänä* Minne sinulla on matka?
<Teb> *Yrittää muistaa, missä pojan nimi olisi voinut tulla esille.*
<Alain> Ah, joo, ajattelin ulkoiluttaa jalkojani vähän ulkona ja ehkä vedessäkin. *vastaa virnistäen kysymykseen*
<Teb> *Eikun ainiin! Hän on Alain! Henkilö, joka oli historian toinen, ja tällä hetkellä vielä viimeisin, joka oli kirjoittanut nimensä hänen kampanjapergamenttiinsa höpöttäjäluumujen puolesta*
<Alain> Ja teillä näytti olevan jokin keskustelutapahtuma äsken käynnissä vai? *kysyy hyväntahtoisesti laskien kätensä niskasta alemmas, lähellä chinojensa taskua*
<Teb> Joo. Yksi rohkelikko nauroi minun pinssilleni. *Osoittaa naurispinssiä* Ja suutuin. Pikkujuttu.
<Alain> *kallistaa hieman päätään vastaukselle, mutta ei sano mitään*
<Alain> *nyökkäilee pariin otteeseen ymmärtämisensä merkiksi pohtien samalla näppärästi muita, turvallisimpia, keskusteluaiheita*
<Teb> Ovatko jalkasi nuutuneet, kun niitä pitää ulkoiluttaa? *Kysyy*
<Teb> Eikun siis puutuneet *Korjaa äkkiä*
<Teb> Tai nuutuneet, miten vain? *Jatkaa hetken mietinnän jälkeen*
<Alain> *näyttelee mietteliäämpää kuin oikeasti on*
<Alain> ...eivät ole.
<Alain> *virnistää lopuksi*
<Teb> Hyvä!
<Alain> Haluan nauttia kesästä ulkona. *lisää hieroen nopeasti nenäänsä*
<Alain> Mitä sinä muuten aiot tehdä kesälomalla? *kysyy, koska aasinsilta, hah*
<Teb> Menen kotiin, syön hyvin ja kuuntelen äidin laulua ja isän höpinää. *Sanoo hymyillen*
<Alain> Kuulostaa hyvältä. *hymähtää*
<Teb> Entä sinä?
<Alain> Hmm..
<Alain> Matkustelen varmaan suurimmaksi osaksi. Nähdä vähän maailmaa ja ihmisiä, kuunnella mielenkiintoisia tarinoita ja juttuja. Varmaan jotain sen sellaista. *kertoo, mutta ehkä vähän enemmän itsellensä kuin kysyjälle, sillä oli kääntänyt katseensa jo hieman poispäin*
<Teb> Wau! *Hihkaisee* Minne aiot mennä? Aiotko mennä Myanmariin?
<Alain> *kääntää katseensa takaisin keskustelukumppaniin virnistäen leveästi toisen innostuneelle asenteelle*
<Alain> *puistaa hieman päätään seuraavien sanojen kohdalla* En ihan vielä tiedä.
<Alain> Myanmarista en myöskään tiedä. Pitää katsoa, että minne pääsee ja miten sitä aikaa tulee käytettyä. *kohauttaa hieman olkiaan*
<Teb> Okei *Vastaa lyhyesti.* Kannattaa käydä Myanmarissa.
<Alain> Voi olla, että pääsen vain kaverin takapihalle, puutarhajuhlille.... *aloittaa, mutta antaa sen keskustelun aloituksen haihtua*
<Alain> Mutta mitä kaikkea hienoa tai mielenkiintoista Myanmarissa on? *kysyy hieman leikkisästi* Mitä minun pitäisi ehdottomasti siellä nähdä, kuulla tai kokea?
<Teb> Kivaa, sinun kaverisi asuu naapurissa! Minun asuu repussa. *Hymyilee* No, siellä asuu minun tätini. siellä on myös ottokoti kaikille olioille tai melkein-olioille, joitta sinne tuodaan. Muun muassa jos löydät yksinäisen höpöttäjäluumun, voit viedä sen sinne. Tai jos löydt kiven, joka vaikuttaa maagiselta, siellä on sille peti valmiina.
<Teb> Minun tätini pitää sitä
<Alain> *vastasi hymyyn, koska väärinkäsitysten korjaaminen aiheesta, jonka oli jo jättänyt kesken olisi vain turhaa työtä ja muutenkin aika ikävää*
<Alain> *nyökyttelee päätään* Okei, aika mielenkiintoista.
<Alain> On varmasti myös koukkaisun arvoinen. *virnistäen*
<Teb> On. *Myöntää*
<Alain> Etenkin, jos sattuu löytämään yksinäisen höpöttäjäluumun tai kiven, joka voisi olla maaginen. *lisää*
<Alain> *koska ei voi olla lisäämättä*
<Teb> Miksi sinä et ole karannut vielä? *Ihmettelee*
<Teb> *Nyökyttää*
<Alain> Karannut? *toistaa kätkien hölmistyneisyyden hymyn taakse*
<Alain> *ei ole ihan varma siitä, että ymmärsikö asian oikein*
<Teb> Niin. Yleensä kaikki karkaavat vähän ajan päästä. Sinä olet vieläkin siinnä juttelemassa minun kanssani. Vaikka sinun ei tarvitsisi.
<Teb> Se on kivaa.
<Alain> Jaah.... *rataset pyörivät ja yrittävät hymyn takaa tuoda jonkinlaista fiksua ja luontevan rentoa tämän ehkä paljonkin faktoihin nojaavan huomatuksen jälkeen*
<Teb> *Hymyilee* Mutta tarvitsevatko nuutuneet jalkasi jo järvivettä?
<Alain> *kiroaa mielessään hitauttaan, mutta hah ei anneta sen näkyä*
<Alain> Hmm... eivät niinkään. He ovat selvineet talvestakin jo aika hyvin ilman sitä eikä parin päivän viivytys ole haitaksi. *ei tajua, että miksi päätyi alunperin puhumaan jaloistaan 3. persoonassa, mutta.. pitää vain yrittää jatkaa sillä, mitä on jo keskustelulle antanut*
<Alain> Ei huolta. *virnistää ja liikuttelee hieman jalkojaan, kun niistä oli nyt ollut puhe*
<Teb> *Vilkaisee toisen jalkoja, jotka tosiaan näyttävät tosiaan aivan hyvinvoivilta.* Okei!
<Alain> *'ja jaloista sitten sopivasti liukuu keskustelu.... okei, repussa asuva kaveri ei ehkä olisi se ideaalein ratkaisu, kun oli aiemmin jo käynyt ilmi, että vau en ole vielä lähtenyt, minkä vuoksi...'*
<Alain> Hmm... minusta tuo pinssi kyllä näyttää aika hyvältä, antaa virallisen vaikutelma ja... *kallistaa hieman päätään* ajaa asiansa aika hyvin. Tai näin luulisin.
<Alain> *niin kuin olisi äskenkin puhuttu pinssistä, eikä mitään harppausta muiden asioiden pariin olisi tapahtunut*
<Teb> Kiitos! Piirsin sen itse. Olen yrittänyt jakaa niitä muillekin, mutta eivät ne tunnu kiinnostavan. Ei minulla kyllä olisikaan yhtään valmiina, jos joku sattuisi haluamaan. *Höpöttää kuin luumu konsanaan*
<Alain> *nyökyttelee*
<Teb> Minkä ikäinen sinä oletkaan? *Kysyy vaihteeksi jotain arkista*
<Alain> Ööh, olen 15. *kohauttaa hieman olkiaan ja vilkaisee sitten hymyillen keskustelukumppaniinsa, jonka nimi taisi alkaa T-kirjaimella?*
<Alain> Kuinka niin? *yhä hymyillen*
<Teb> En osaa arvioida ihmisten ikiä. *Vastaa hymyillen*
<Alain> Okei, joo. *nyökyttelee* Se onkin aika haastavaa.
<Alain> *ei itse kyllä luo paljon painoarvoa näille papereille painetuille syntymäluvuille ja niiden pohjalta lasketuille ikille*
<Teb> *Nyökkää*
<Alain> Mutta minä en muutenkaan oikein välitä sen enempää ikistä. *kertoo ja kohauttaa hieman olkapäitään*
<Alain> Kun se ei kuitenkaan loppujen lopuksi sano paljon mitään ihm- kantajastaan, heidän persoonasta. *tajuaa korjata sanojaan ehkä vähän paremmiksi*
<Teb> Okei. No, jaa, eipä ne kai hirveästi kerrokaan. *Miettii millaista kohtelua on saanut joka ikäryhmästä*
<Alain> *koska pitäisi ottaa ihmisten ohella varmasti myös eläimet ja varmaan myös luumut sun muut huomioon*
<Teb> *nyökkää mietteliäänä*
<Alain> *hymähtää ja käyttää toisen tuumaustaukoa hyödyksi vilkaistaakseen vaivihkaa ympärilleen* <Alain> *ei tapaa pitää mukanaan kelloa, koska ei ole niin mielellään aikaan kahlittu, mutta ei yhtään tiedä, että oliko jo kuluttanut sen järvelle varatun aikapalikansa tähän keskusteluun vai ei*
<Alain> *ei kyllä itse kovin mielellään tee aikatauluja etukäteen ja ylipäätään aikatauluta päiväänsä, mutta koulu ja kaveri haluavat vain ajaa sellaisen pariin*
<Teb> Minun täytyy päästä vessaan. *Tuumaa* Ehkä me voidaan jutella sitten seuraavan kerran, kunsatutaan näkemään tai kuulemaan? Tai jos et halua jutella, niin miten vain. Mutta inun pitäisi nyt oikeasti mennä.
<Alain> *havahtuu ajatuksistaan*
<Alain> Joo, voidaan. *ystävällisesti*
<Alain> Ja vietä mukava loma, nauti!
<Teb> Ihanaa! Ja samoin sinä! Heiluttele paljon jalkoja vedessä! *Tiukentaa otettaan Samista ja repusta ja pinkaisee nopsaan etsimään lähintä vessaa.*
<Teb> *On iloinen ja hämmentynyt, kun kävi kokonaisen keskustelun jonkun kanssa ilman, että joutui huutamaan tai väittelemään.*
Alain Astier

Re: Ystävien tekoa

ViestiKirjoittaja Teb Nee » 01 Elo 2017, 19:08

Nimi, tupa ja pelitunnit: Teb Nee, pouffsouffle, 2h
Teb Nee
Oppilas

Re: Ystävien tekoa

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 29 Elo 2017, 19:27

Kiitos pelistä! Saatte molemmat 6 tupapistettä.
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2016-17