//Päivämäärä olisi 23.3.2017 Muoks./ Ai niin ja peliin toivotaan mukaan Alainia!//
En oikein tiennyt mitä ajatella kouluun saapumisesta. Se oli tapahtunut kuitenkin aika yllättäen. Kaikki oli käynyt niin nopeaan ja ennen kuin sitä huomasikaan oli jo lähes koulun ovilla. Okei, ei se niin nopeasti mennyt, mutta olisi voinut mennä. En tiennyt, että elämässä kaikki oikeat päätökset tärkeät sellaiset tehtäisiin niin nopeasti. Mutta tässäpä sitä nyt oltiin, oli ainoa mieleen kohoava selkeä ajatus.
Vedin pipoa syvemmälle kohti silmiä samalla, kun varmistin että laukun kahvan ympärille kiertyneen käden ote oli vahva ja tukeva. Hengitin rauhallisesti sisään ja ulos ennen kuin sitten yritin nopeasti nousta ripeästi portaita, avata oven ja päästä sisälle. Sisällä kaikki näytti olevan niin kuin aiemmin. En halunnut jäädä kauheasti katselemaan turhaan ympärille. Muistinkohan enää, että missä kaikki oli. Toivottavasti muistin. Olisi ikävää, jos en muistaisi. Perin ikävää ja sellaista en halunnut heti alkajaiseksi tuntea.
Seisoskelin vielä hetken paikoillani yrittäessä totutella siihen, että olin taas täällä. Palannut tänne. En olisi uskonut, että olisin täällä, ellen omin silmin olisi näkemässä tosin en voinut tarkastella itseäni ulkopuolelta. Pitäisi lopettaa ajatteleminen ennen kuin ajattelisi liikaa. Nostin pipoani hieman ja löysensin otettani laukusta. Olin jo turvallisesti sisällä. Kellon piti olla sen verran, että suurimmalla osalla olisi oppitunteja tai jotain, en ihan tiennyt mitä kello oli. Taskukello oli ulkotakin alla, povitaskussa.
Otin varmistelevasti pari askelta eteenpäin. Pysyin pystyssä. Hyvä. Hienoa. Näin pitikin olla. Noin. Mitä sitten pitikään tehdä? Ai niin, ehkä käydä viemässä laukku tupaan ja ulkovaatteetkin. Olikohan minulla vielä sama makuusali? Huono kysymys. En päässyt paljon pidemmälle ajatuksineni, kun jo kuulin jonkinlaisen tervehdyksen ja nopeasti lähestyvät askeleet.