// Xander Blake tännepäin. :) Sopiiko ajankohdaksi vaikka tämä päivä eli pe 24.2.? Ja iltapäivä? //
Seisoskelin pihamaalla pitkän köyden kanssa, jonka olin löytänyt sisältä jostakin kaiketi auki unohtuneesta siivouskomerosta. Sidoin köyttä vyötäisilleni, sillä olin saanut loistavan idean. Muistan vielä miten syksyllä eräällä loitsutunnilla sanottiin, että siipiirdium lentiusalla saattoi lennättää myös ihmisiä. Olin tietenkin yrittänyt sitä jo aikoja sitten, niin itseeni kuin vähän muihinkin, mutta mitään ei ollut tapahtunut. Mutta ehkä se onnistuisi tällä kertaa, sillä nyt aioin itseasiassa lennättää köyttä. Ehkä jos saisin leijutettua köyden nopeasti korkealle ilmaan, nousisin itsekin siinä samalla. Olihan ideassa ainakin jotain järkeä. Kai.
Tai sitten tässä ei ollut mitään järkeä. Muutaman yrityksen jälkeen köysi kyllä leijui jossakin vieressäni olevan puun latvan tienoilla, mutta jalkani olivat yhä tukevasti maassa. Vaikutti siltä, että sauvani ei vain jaksanut lennättää mitään kovin painavaa vielä. Kuinka mälsää.
"Hei Cyan, mitä ihmettä sä teet?" Kuulin tutun äänen vierestäni. Se oli siskoni Margaret, joka oli saapunut paikalle huomaamattani ja katsoi puuhiani kurtistaen hiukan kulmiaan yläilmoissa leijuvalle köydelle. "Aiotko kiivetä puuhun oikein turvaköyden kanssa vai?" Hän kysyi.
"En tietenkään! En mä kiipeämiseen mitään köysiä tarvitse", vastasin ja selitin hänelle, miten olin yrittänyt saada itseni lentämään. Sisko virnisti huvittuneesti. "Jestas miten nerokasta Cyan! Kuvitella ettei lajitteluhattu edes harkinnut sinun sijoittamistasi Serdaigleen. Siellä olisi kyllä arvostettu noin loistavia ideoita", hän ilkkui naureskellen.
"Äh, tuki suusi Mags", mutisin hiukan harmistuneena ja annoin köyden pudota maahan. Tungin sauvan takaisin kaavun suojiin aikeissa lopettaa, mutta sitten keksin jotakin.
"Mutta hei, osaatko sä lennättää ihmisiä? Kyllä vitosluokkalaisen kuuluu jo se osata! Näytä, lennätä mut vaikka tohon puuhun", komensin isosiskoani. Hän näytti mietteliäältä, mutta kohautti sitten olkiaan. "No miksipä ei. Voihan tuon köyden sitoa puuhun samalla, niin ettet putoa sieltä."
Hetken päästä minä todella istuin, tai oikeastaan makasin melkein selälläni, puussa ja Mags nauroi taas alhaalla. Lentäminen oli ollut aika hauskaa, mutta sisko kieritti sen pirun köyden tiukasti ympärilleni, jalkoihini ja puun oksaan niin, että nyt olin aivan jumissa.
"No onpa hauskaa.. Auta mut irti tästä!" Sanoin yrittäen samalla riuhtoa köyttä pois jalkani ympäriltä. "Voi ei, muodonmuutostunti alkaa kohta! Mun pitää mennä, mutta kyllä sä nyt yhden solmun itsekin selvität", Margaret sanoi ja lähti harppomaan ripeästi kohti linnaa.
"Mitä! Hei, odota! Mags!!" Yritin huutaa hänen peräänsä.
"Minkälainen Gryffondor muka juoksee vaan opiskelemaan ja jättää veljen puuhun! Sun siellä Serdaiglessa pitäisi olla!" Jatkoin vielä, mutta ei hän näyttänyt kuuntelevan. Hienoa... Ei auttanut muu kuin yrittää kiemurrella itse vapaaksi. Niinpä minä sitten rimpuilin ähisten puussa ja koetin potkia köyttä pois jaloistani. Tässä voisi vähän kestää. Onneksi kukaan ei sentään nähnyt.