//Tämä peli on varattu Amber Christenselle ja Avery Burnille. Ajankohta on 26.11.2016.//
Vedin jalkoihini harmaat talvisaappaat. Tyttöjen makuusali oli hiljainen, sillä suurin osa oppilaista oli leikkimässä tai muuten vain viettämässä aikaa pihamaalla. Itsekin olin menossa ulkoilemaan. Olihan lauantai ja mainio keli: lumivaippa peitti Châteaun ja sen tienoot. Ulkona oli juuri sopivasti pakkasta. Hymynkare nousi huulilleni vilkaistessani ikkunasta ulos: kaikki nauttivat talvesta. Kukapa haluaisi kököttää sisällä tälläisenä päivänä?
Kun olin pukeutunut lämpimästi, kumarruin vetämään pylvässänkyni alta hieman kuluneen matka-arkun. Avasin sen kannen, joka oli muutenkin jo ratkeamaisillaan tavaroiden paljoudesta ja pengoin sen sisältöä hieman. Muistin ottaneeni kotoa syksyllä mukaan luistimet, jotta voisin käydä vähän pyörähtelemässä järven jäällä. Minne olin jättänyt ne? Heittelin tavaroita makuusalin lattialle. Taskulamppu, mustepullo, marakassi... Puuskahdin. Juuri kun tarvitsee jotain, ei tiedä missä se on. Minun tuuriani.
Olin juuri päättänyt tehdä jotain muuta ja olin kävelemässä ovesta alas oleskeluhuoneeseen, kun huomasin ovenkarmissa roikkuvat valkoiset luistimet.
"Ahaa!" huudahdin, mutta vilkuilin saman tien ympärilleni. Onneksi olin yksin makuusalissa, muuten olisin saanut osakseni paljon kummaksuvia katseita.
Nappasin luistimet ovenkarmista ja tarkistin vielä olivatko ne minun. Ja kyllä vain, molempien sisäpuolella oli tussilla kirjoitetut nimikirjaimet: A.C. Minun nimikirjaimeni. Amber Christensen.
*
Työnsin linnan suuren oven auki. Se oli painava, joten jouduin laskemaan luistimet maahan voidakseni työntää molemmilla käsillä. Pian kuitenkin pääsin hyppelehtimään oviaukista pihalle. Ei satanut lunta, mutta kiitettävän paljon sitä oli jo maassa. Vilkuilin hetken ympärilleni: Kielletyn metsän puut olivat lumen peitossa, pari ikäistäni tekivät lumienkeleitä järvenrannalla ja tuolla pieni tyttöporukka nojaili seinään kikattaen jollekin juorulle. Itse taivalsin pitkin lumihankea kohti järven kimaltavaa jäätä. Kenkäni upposivat kokonaan lumeen. Järvi häämötti noin 20 metrin päässä. Pidin luistelusta. Siinä harvoin hengästyin, sillä kykenin liukumaan vain muutaman vauhdinoton jälkeen. Astmaatikolle voimia rasittava urheilu ei ollut hyväksi.
Yhtäkkiä kompastuin. Ilmeisesti puunjuureen, jonka lumihanki oli peittänyt. Vierin pientä mäenrinnettä alas. Onneksi lumi oli pehmeää, muuten olisin voinut teloa itseni. Vauhtini pysähtyi onnellisesti mäen juurella. Kompuroin ylös ja pudistin lumet vaaleanpunaisesta talvitakistani. Ruskeat, kiharretut hiukseni olivat aivan valkoiset.
"Sattuiko?" kuulin jonkun kysyvän. Katsahdin äänen suuntaan ja näin ne samat ekaluokkalaiset, jotka olivat aiemmin tehneet lumienkeleitä. He katsoivat minua huolestuneena.
"Ei ollenkaan", pudistin päätäni. "Kiitos kysymästä."
He hymyilivät ja ryhtyivät taas omiin puuhiinsa. Arvostin heidän kaltaisiaan ihmisiä. Mikään ei voinut olla kultaisempaa, kuin osoittaa olla huolissaan jostakusta tuntemattomasta.
Istuin lumihankeen vaihtamaan kenkiäni luistimiin. Toivottavasti joku saapuisi pian seurakseni. Minua ei niinkään huvittanut luistella yksin talvipakkasessa.