// Peli Joel Eatonille ja Effie Solenderille, sijoittuisiko vaikka keskiviikkoon 5. lokakuuta? //
Harpoin portaat alas kolme askelmaa kerralla, sillä en halunnut myöhästyä tunnilta. Minulla oli ollut ruokatuntia ennen muodonmuutosten tuplatunti, joka oli ollut pelkkää kidutusta. En ollut ollut syönyt pariin päivään ja ihmisten läsnäolo oli ollut kerrassaan piinaavaa. Yhden ohikiitävän sekunnin ajan olin harkinnut edessäni istuvasta tytöstä syömistä. Harvoin edes ajattelin mitään sellaista ja olin säikähtänyt sitä aika lailla. Niimpä olin rynnännyt luokasta ulos ja muutamassa sekunnissa olin ollut kielletyn metsän laidassa. Olin kuitenkin tajunnut, että jos metsässä olisi ihminen, hän luultavasti kuolisi. Niimpä olin juossut parikymmentä kilometriä pohjoiseen, vuorten keskelle. Matkaan oli kulunut vain kymmenisen minuuttia, mutta syötävän etsiminen oli koitunut vaikeammaksi kuin uskoinkaan. En ollut pitkään aikaan juonut eläimistä, joten taitoni olivat hieman ruosteessa.
Olin ehtinyt juuri ja juuri käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet ennen päivän viimeistä oppituntia ja nyt olin melkein myöhässä. Kello oli minuuttia vaille kolme enkä halunnut kolmatta myöhästymismerkintää samalla viikolla. Juoksin tyrmissä sijaitsevan luokan ovelle ja onnekseni huomasin, ettei professori ollut tullut vielä. Kiiruhdin istumaan viimeisen rivin reunimmaiseen pöytään ja kaivoin taikajuomakirjan ja sauvani esiin.
"Hyvää iltapäivää, jatko-opiskelijat", vieras miesääni toivotti opettajanpöydän takaa. Hätkähdin hieman ja kohotin katseeni. Kummallista kyllä, en ollut kuullut hänen askeliaan. Luokassa oli varmaankin ollut vain liikaa meteliä, jotta yksittäisen äänen erottaminen olisi ollut mahdollista. "Olen tänään sijaistamassa professori Whitleytä, mutta opiskelemme asiitä huolimatta tavalliseen tapaan", mies kertoi ja katselin hänen kasvojaan. Vaikutti noin 70-vuotiaalta, mutta saattoi olla vanhempikin. "Minun nimeni on Wyatt Ackard, sanokaa vain Wyatt", mies esittäytyi ja kohotin kulmiani. Harva professori antoi oppilaille luvan sinutella itseään.
"Tänään valmistamme elävien kuolleiden juomaa ja oletan, että olette tehneet sitä aiemminkin. Varastossa on harmillisen vähän erästä juomaan tarvittavaa ainesosaa, joten työskentelette pareittain", Wyatt ilmoitti ja hymyilin huvittuneena. Elävien kuolleiden juomaa. Se oli opetettu jo kuudennelle luokalla. "Olen jakanut parit valmiiksi, kuunnelkaa tarkasti ja menkää istumaan parinne viereen", mies jatkoi ja kohotin kulmiani. Varmasti fiksu idea, sillä jotkut saattaisivat alkaa riidellä siitä, kuka oli kenenkin pari. "Amber Rose ja Olivia Whitmore...", sijainen alkoi luetella.
"Eaton ja Solender", Wyatt sanoi lueteltuaan nimiä jonkin aikaa. Vilkaisin ympärilleni nähdäkseni kuka tämä Eaton oli. "Mene istumaan hänen viereensä", mies sanoi minulle ja osoitti luokan toisella puolella istuvaa poikaa. Otin tavarani ja siirryin itse asiassa erittäin hyvännäköisen pojan viereen. Ei hassumpi pari. "Effie", esittäydyin ja katsoin poikaa silmiin.