// Peliin odotellaan seuraksi Sirena Roveria. :) Sijoittuu syksyn alkuun. //
Oli vielä harvinaisen lämmin syyspäivä. Aurinko oli paistanut aamusta asti ja koululaiset olivat höllänneet pukeutumistaan rentoutuneesti. Iltapäivä oli poikkeuksellisesti hieman vapaampaa aikaa, sillä päivää varten oli suunniteltu ryhmäytymistehtäviä ja muuta hauskanpitoa. Olin osallistunut tupalaisteni kanssa pienessä ryhmässä kiertämään muutamia pisteitä ja päätynyt viimeiselle paikalla pihalle, jossa ryhmä sitten hajosi omille teilleen.
Minä suuntasin kohti järveä ja katselin ympärilleni koulun valtavalla alueella. Olin ehtinyt tutustua koulun alun aikana jo linnaan ja sen tiloihin melko hyvin, tosin yhä jouduin juoksemaan tunnille, jos opetuspaikkana oli vieras luokkahuone. Pihalla olin tutustunut vain koulun luo vievään tiehen ja lähipihaan, en metsään tai kauempana sijaitseviin alueisiin. Tylypahkassa meillä oli ollut myös laaja piha ja Kiellettyyn metsään astuminen oli tietysti - noh, kiellettyä.
Tupakaapu tuntui aika lämpimältä ja tumma väri keräsi lämpöä auringosta. Olin sitonut punaiset hiukseni yhdelle pitkälle letille, joka laskeutui kasvojeni oikealta puolelta hipaisten olkapäätäni. Olin seurannut tarkkaavaisesti muita koululaisia ja havainnut, että sama meininki säilyi kuin aikaisemmassa koulussani. Varsinkin isommilla luokilla olevat tytöt tykkäsivät panostaa ulkonäköönsä, ehkä vähän liikaakin, ja tietysti tämän porukan päässä ei ollut muuta kuin pojat.
Olin onneksi löytänyt muutaman mukavan sielun, joka jakoi kanssani rakkauden lukemiseen ja auttoi läksyjenteossa. Vaikka puhumani ranska ei ollut herättänyt mitään epäilyksiä (kuten olin pelännyt), opiskelu toisella kielellä oli silti erilaista. Kirjoitettu ja puhuttu ranska kun ovat aivan kuin eri kieliä ja minähän tietysti sössin herkästi esseekirjoittamisen kanssa.
Järven pinta välkehti auringossa. Pysähdyin katselemana ympärilleni ja ihastelin tätä kauneutta, jota täältä Ranskasta löytyi. Vaikka oli kotonakin ihan mukavaa, mutta pidin tästä... taianomaisuudesta, joka seurasi minua joka paikkaan. Vuoristomaisemissa oli uskomattoman kaunista ja ilma tuntui niin raikkaalta. Siristin silmiäni ja tähysin veden yli vastarantaa jossakin kaukaisuudessa. Päätin lähteä kiertämään rantaa pitkin eteenpäin, jotta löytäisin mukavan paikan auringosta.
Niin, lämpöä ja päivänpaistetta, tämäkin oli jotain iloitsemisen arvoista. Kotona sää osasi olla niin arvaamaton ja eipä kulunut montaa päivää ilman sadetta. Vielä ei edes tuoksunut syksyltä, tuskin olin nähnyt ruskan värejä lehdissäkään. Askeleeni olivat rauhallisia ja lyhyitä, kulkuni melkein hiiviskelyä. Kuinkakohan pitkälle saisin järvenrantaa astella? En muistanut tarkkaan, mitä koulun rajoista oli puhuttu.
Päätin jäädä poukaman kohdalle muutaman puun sivustalle. En kuitenkaan vetäytynyt varjoihin, vaan jäin pehmeälle nurmelle auringon lämpöön. Kaivoin koululaukustani Loitsujen käsikirjan ja selailin edellisellä tunnilla käymäämme kappaletta.