// Peli Opal Calypsolle ja Alisha Marshallille. //
Tunsin junan nytkähtävän liikkeelle ja olin vähällä läikyttää vesipulloni sisällön lattialle. Suljin pullon korkin ja laskin sen penkille viereeni. Ristin jalkani ja katselin vaunuosaston ikkunasta ulos. Junan vauhti kiihtyi ja ymmärsin, että olin jättänyt jästimaailman pysyvästi taakseni. En enää palaisi. Aloittaisin Châteaussa kuudennen luokan ja tulisin viettämään viimeistä kouluvuotta edeltävän kesälomani koululla. Seitsemännen luokan päätyttyä voisin jäädä koululle jatko-opiskelijaksi tai mennä University of Magiciin. En joutuisi enää koskaan elämään kaduilla.
Junamatka tuntui merkittävältä siirtymäriitiltä ja olin iloinen siitä, että olin yksin vaunuosastossani. Lyonista, jonne olin matkustanut pariksi päiväksi, junaan ei ollut noussut kuin muutama oppilas, eikä heillä ollut mitään syytä tulla istumaan minun kanssani, sillä eiväthän he tunteneet minua. Olin lopettanut Tylypahkan V.I.P-kokeiden jälkeen ja matkustanut Lontoosta Pariisiin. Pariisi oli kaikin puolin ihana kaupunki. Ihmiset olivat ystävällisiä ja huolehtivaisia. Olin saanut jopa muutamia ystäviä tai ehkä ennemminkin tuttavia.
Pariisissa en tosin ollut joutunut elämään kaduilla, joten se oli saattanut vaikuttaa näkemykseeni kaupungista. Olin saanut isovanhempieni ja vanhempieni perinnön itselleni ja olin suonut itselleni sen verran luksusta, että olin vuokrannut huoneen halvasta motellista Pariisin laitamilta. Huone ei ollut hääppöinen, mutta siellä olin saanut nukkua sängyssä eikä kukaan ollut voinut hyökätä kimppuuni. Arvostin turvallisuutta päivä päivältä enemmän, kun ymmärsin, kuinka vaarallisia aikoja olin elänyt lapsena.
Ajatuksissani istuin hievahtamatta paikallani koko matkan Lyonista Pariisiin, jossa juna pysähtyisi seuraavaksi. Toivoin hartaasti, ettei kukaan tulisi vaunuosastooni. En ollut vielä valmis kohtaamaan vieraita, vierasta kieltä puhuvia ihmisiä. Huomasin, että minulla oli nälkä. Olin syönyt aamulla vain puolikkaan omenan ja juonut kupin haaleaa kahvia. Tajusin kuitenkin, että jos lähtisin vaunuosastosta ostamaan ruokaa, joku muu saattaisi tulla sinne. Punnitsin nälän ja sosiaalisen tilanteen välillä. Nälkä vei voiton ja avasin vaunuosaston oven. Vilkaisin käytävällä molempiin suuntiin. Muistin hämärästi, että ensimmäisessä vaunussa myytiin pientä purtavaa. Suuntasin vasemmalle, kun jokin esti aikeeni.
Juna oli pysähtymässä -olimme ilmeisesti saapumassa Pariisiin. Viereisen vaunuosaston ovi aukesi ja nuori tyttö tuli käytävälle. Juna hidasti äkisti vauhtiaan. Tyttö lennähti käytävää eteenpäin monta metriä ja rojahti naamalleen. Samassa vaunun ovet aukesivat ja oppilaita alkoi valua sisään. Suunnistin tytön luo tungoksessa ja huomasin, ettei hän liikkunut. Katselin ympärilleni hädissäni. Tyttö ei varmastikaan ollut kuollut, mutta hän saattoi olla pahasti loukkaantunut.
"Hei sinä", sanoin hiljaa ja kohdistin sanani punatukkaiselle, ehkä hieman minua nuoremmalle tytölle. Kurkkuuni nousi pala, sillä en tiennyt mitä sanoa. Mitä jos tyttö loukkaantuisi, kun pyytäisin häntä auttamaan? Sillä eihän hän ollut tapahtuneesta millään lailla vastuussa. Näytin hieman anteeksipyytävältä ja osoitin maassa liikkumattomana makaavaa tyttöä. "Hän taitaa olla loukkaantunut...", sanoin hiljaa.