//Peliin on tervetullut Qeshaun Fitzgerald, sijoittuu 5.9. jonnekin päivällisen jälkeen. Ja kiitos jälleen otsikosta ja muusta! :3//
Yritin napata katseellani vesipisaroita, jotka kiisivät hurjaa vauhtia ikkunalasia pitkin kierrellen ja kaarrellen ja lopulta kerääntyivät hetkeksi ikkunan alareunaan, kunnes vesiputousmaisesti lähtivät valumaan alas kivistä seinää pitkin. Ne olivat niin nopeita ja niitä tuli koko ajan lisää. Miten voisin napata ne kaikki?
Kosketin sormellani ikkunalasia ja tunsin sen kylmyyden. Olin ollut vasta viisi päivää Châteaussa ja se oli tuntunut ikuisuudelta. Pelkästään junamatka Châteauhon oli kestänyt mielestäni puoli päivää reilun tunnin sijasta, joten mitä muuta olisin voinutkaan olettaa? Silloin ensimmäisenä päivänä kaikki oli tuntunut ainakin hetken aikaa uudelta ja jännittävältä, mutta nyt kaikki tuntui vain harmaalta ja kylmältä; kuin minut oltaisiin tuomittu vankilaan, niin kuin minut tavallaan oltiinkin. Suoraan unelmieni paratiisista jonnekin kylmään ja ankeaan, jossa tulisin kärsimään ja kuolemaan tylsyyteen.
Pudistelin päätäni itsekseni. Niskani oli jumissa huonossa asennossa nukutun yön jälkeen, joten tarrasin siihen nopeasti kun tunsin äkillisen pistävän kivun, joka katosi kuitenkin nopeasti. Niska oli niin kipeä, että minun pitäisi varmaan etsiä sairaalasiiveksi kutsuttu paikka jostain (olin kuullut jonkun oppilaan mainitsevan sen) tai mennä koulun kirjastoon etsimään itse joku parannuskeino. Jos ainoa parannuskeino tosin olisi joku hullu liemi, joutuisin sitten varmaan kestämään niskakipuja ties kuinka kauan. Ja sehän vain parantaisi tätä kaikkea harmautta ja ankeutta tässä hiirenloukussa...
Säikähdin ja käännyin salamana ympäri, kun kuulin huoneen oven loksahtavan auki. Tutkailin tulijaa kuristaen aluksi kulmiani, kunnes näin tytön kunnolla ja rauhotuin. Tulija oli makuusalilaiseni, tanakka, minua viitisen senttiä lyhyempi, paljon pisamia sydämenmuotoisissa kasvoissaan omaava pitkä- ja vaaleahiuksinen tyttö, jonka nimi oli Deziree Armistead. Hän sulki oven perässään ja kääntyi sitten katsomaan minua. "Harley! Sinua minä etsinkin", tyttö sanoi iloisesti, mutta huomasin silti pirteän tekohymyn tämän kasvoilla. En sanonut mitään, vaan odotin tytön jatkavan – mitä tällä sitten olikaan mielessään – mutta tämän hymy vain hyytyi. "Tuota... Kissasi juomakippo meni rikki... Se oli vahinko", hän mumisi ja vasta nyt huomasin Dezireen kädessä kaksi mustaa posliinin palaa, jotka erehdyttävästi muistuttivat Shean juomakuppia.
Vilkaisin omaa sängynpäätyäni ja tuumasin kahdesta kupista toisen kadonneen – ja se toinen oli nyt ilmeisesti Dezireen toisessa kädessä, joka ei pitänyt ovea auki. Siirsin katseeni sänkyni päälle ja huomasi Shean tarkkailevan tilannetta makuultaan. Lähdin rivakasti kävelemään kohti ovea välittämättä säikähtäneen näköisestä Dezireestä. "Tule Shea!" kutsuin ja maiskuttelin hieman huuliani. "Jo toinen kerta! Miten se kuppi sinulla taas oli?" tiuskaisin mulkaisten Dezireetä kiukkuisesti ja napaten palaset tytön kädestä. Marssin ovesta ulos. "Ja se ei ole kissa, se on gäätä!" huusin vielä perään enkä jäänyt odottamaan tytöltä vastausta.
Nyt minun pitäisi sitten korjauttaa lemmikkini vesikuppi enkä todellakaan osannut tehdä sitä itse, mikä ärsytti minua suunnattomasti. Tämä oli jo toinen kerta, kun Deziree oli kajonnut Shean juomakippoon viiden päivän sisällä. Heti syyskuun ensimmäisenä iltana Deziree oli kertonut hukanneensa kupin ja silloin olin vain kaivanut matka-arkustani uuden varakupiksi pakanneeni astian tilalle, mutta nyt hän oli mennyt rikkomaan sitten sen varakupin. Yrittikö hän näännyttää Shean janoon? Miksi tuon monsterin edes piti olla minun kanssani samassa tuvassa?
Suuttuneena ja turhautuneena kävelin kovaa vauhtia katse koko ajan lattiassa, Shean loikkiessa perässäni pitkin koulun käytäviä ja yritin muistella koulun opettajia. Professori Crèin oli loitsujen professori ja oleellisin vaihtoehto pyytää korjauttamaan gäätäni juomakuppi, mutten tiennyt missä tämän työtila oli, joten voisin unohtaa hänet saman tien. Professori Molina taas oli niin hirvittävän pelottavan oloinen enkä edes tiennyt, mitä ainetta tämä opetti, joten häneltä en ainakaan kysyisi neuvoa. Professori Valentinelta voisin kysyä apua, mutta hänessä oli sama juttu kuin Crèinissä — en osannut sanoa, missä tämän työtila oli. Sen sijaan yksi opettaja tuli mieleeni, professori Blanchard. Hän opetti pimeyden voimilta suojautumista ja eikö se ollutkin suunnilleen sama kuin loitsut? Sitä paitsi professori vaikutti mielestäni ystävälliseltä ja kaiken kukkuraksi minä tiesin, missä hänen työtilansa oli!
Vaihdoin suuntaani äkisti ja lähdin kävelemään siihen suuntaan, josta olin tullut. Tunsin oloni rauhallisemmaksi nyt, kun tiesin mitä olin tekemässä ja käveleminen tuntui sujuvammalta. Pian sitten saavuinkin mielestäni oikealle käytävälle, mutta nyt aivoni eivät enää toimineet kunnolla. Ajattelu tuntui takkuiselta, enkä enää osannut sanoa, että mikä noista ovista kuului professori Blanchardille. Muistikuvani näyttivät nyt harmaalta ja selkiämättömältä. Tunsin oloni uudestaan turhautuneeksi.
Koska en osannut enää sanoa, mikä noista kaikista ovista oli professori Blanchardin, päätin kokeilla niistä kaikkia ja päätin aloittaa eräästä huomaamattomasta nurkkaovesta, johon ensiksi koputin, sitten odotin muutaman sekunnin ja sen jälkeen avasin sitä varovaisesti ja pujahdin sisälle huoneeseen.
Ajattelin ensiksi huoneen olevan tyhjä, mutta sitten näin huoneessa yhden hahmon, jonka tuumasin olevan Blanchard. "Professori Molina? Ei kun... Professori Blanchard?" huhuilin. Muistaakseni opettajalla ei kyllä ollut tuon värisiä hiuksia, mutta muistin varmaan väärin. "Ajattelin vain kysyä, että miten mörkö karkotetaan? Minusta tuntuu, että yksi makuusalitovereistani on sellainen", möläytin ja tarkistin Shean tulleen mukaani, mutta minun ei tarvinnut huolehtia. Shea lymyili jaloissani ja sen häntä kiemurteli leikkisästi. "Hän rikkoi gäätäni vesikupin. Voisitteko korjata sen?" kysyin nyt asiallisemmin, vailla minkäänlaista katumusta siitä että professori saattaisi paheksua aiempaa kommenttiani.