//Tervetuloa Aurora Smith! Peli sijoittuu Serpentardien oleskeluhuoneen edustalle yöllä 23.9.
Heräsin siihen, että tyynyni värisi pääni alla. Räväytin silmäni auki ja sujautin käteni sen alle painaen herätyskelloni napin alas, jolloin värinä loppui. Rakastin kelloani, joka oli mennyt rikki niin, ettei se enää soinut, vain värisi. Kun nukuin se tyynyni alla, heräsin värinään herättämällä ketään muuta. Täydellistä.
Nousin hiljaa ylös. Olin nukkunut farkuissa ja mustassa bändipaidassa, ettei minun tarvitsisi pukea niitä makuusalissa varoen herättämästä muita. Minulla oli tälle yölle suuria suunnitelmia.
Nappasin sänkyni päädystä valkomustan palestiinalaishuivin ja kiedoin sen kaulaani. Otin vielä sängyn alta mustavalkoruutuisen repun, ja sujautin tennarit jalkoihini, ennen kuin hiivin ulos makuusalista ja oleskeluhuoneeseen.
Olimme sopineet Natin kanssa lähteä tänä yönä kokeilemaan Serpentardejen oleskeluhuoneeseen murtautumista, ja kenties sinne parin kepposen virittämistä. Jos pääsisimme sisään ja saisimme pari jekkua tehtyä, ei kukaan osaisi syyttää meitä.
Istahdin yhteen nojatuoliin odottelemaan Natia. Kävin odotellessani suunnitelmaa läpi päässäni. Aikaa kului, mutta Natia ei kuulunut. Ehkä puolen tunnin päästä nousin turhautuneena nojatuolista, hyvät unenlahjat omaava Nat varmaan oli nukahtanut uudelleen “ihan vain viideksi minuutiksi”. Kirosin itsekseni, kun en voinut mennä tyttöjen makuusaliin herättämään häntä, ja olin jo palata omaan makuusaliini, kun muutinkin mieleni. Voisin ihan hyvin käydä tekemässä sen yksinkin, silloin kiinnijäämisenkin riski olisi pienempi, kun ei tarvitsisi puhua. Sitä paitsi sitten Natia kaduttaisi huomenna, ettei hän ollut ollut mukana, kun kertoisin seikkailuistani.
Päätin siis suunnata pois oleskeluhuoneesta, ja jatkoin yksin hiipimään pimeille käytäville. Kuulostelin tarkkaan, ettei kukaan opettaja ollut lähistöllä, en nimittäin halunnut jäädä kiinni, ei siksi, että mikään jälki-istunto olisi haitannut minua, mutta en halunnut pilata mainettani opettajien silmissä. Jotenkin olin onnistunut koko kouluaikani rikkomaan sääntöjä jäämättä kiinni kertaakaan, joten opettajien silmissä olin yhä se hyvätapainen ja älykäs poika. Ainakin uskoin niin.
Pääsin turvallisesti Serpentardejen tuvan sisäänkäynnin luokse. No niin. Laskin reppuni maahan ja kaivoin sieltä taikasauvan ja listan. Murtautumiskonsti yksi: salasanojen arvailu. Sytytin sauvaani valon ja silmäilin Natin laatimaa listaa mahdollisista salasanoista. En kyllä pitänyt kovin todennäköisenä, että olimme keksineet oikeaa tunnussanaa, mutta kannattihan sitä yrittää. Sen jälkeen vuorossa olisivat avaamisloitsut ja sorkkarauta. Rykäisin vähän, ennen kuin aloin hiljaisella äänellä arvailla salasanoja.
“Puhdasverinen? Jästit on kuraa? Voldemort voittoon? Kuolonsyöjä? Pahuus? Pimeys?”