//Mukaan toivottaisiin Damien Blackwellia, ja tämän voisi kai sijoittaa ajallisesti kesäleirin alkuun kenties?//
Joko koulu ihan vain paikkana ei tuntunut niin kamalan pahalta tai sitten se vähäinenkin viihtyvyyden tunne johtui siitä, että olin päässyt luokalta. Ei minun edes olisi pitänyt. Kaikki puhui sitä vastaan ja etenkin loppukokeiden arvosanat. Kyseessä oli varmaan vain joku tosi ilkeä ja paha suunnitelma itseäni vastaan tai sitten professorit eivät jaksaisi katsoa minua täällä ikäistään nuorempien seurassa. Olipa taustalla mikä hyvänsä niin se ei jäänyt kauheasti taka-alalle aamulla, päivällä saatikka yöllä.
Haukotus karkasi ilmoille, muttei se ollut mikään ihme. Kello oli varmaan taas järkyttävän vähän ja pitäisi keksiä vielä tuhat ja yksi asiaa, mitä tehdä ennen kuin voisi niin sanotusti kunnolla herätä ja mennä aamiaiselle. Kirjeen kirjoittaminen oli ollut ihan mukavaa vaihtelua ainaisten esseiden ja muiden koulujuttujen jälkeen, joita en varmaan edes tehnyt sen verran, että minun olisi pitänyt selviytyä seuraavalle luokalle.
Makuusalissa oli sopivan hiljaista, kun osa oli jättänyt kesäleirin väliin ja mennyt kotiin lomille. Kiersin kirjeen rullalle, jonka solmin kiinni yksien mukana olleiden lenkkareiden kengännauhalla. Pujotin jalkoihin toiset kengät ja suin hiukset vähän paremmin makuusalin pimeydessä ennen kuin hiippailin niin hiljaa ja rauhallisesti kuin vain pystyin makuusalista uloskäytävälle, ja sieltä oleskeluhuoneeseen vaalea kirje kädessä.
Oleskeluhuoneessa ei ollut myös turhaa, ylimääräistä valoa, joten oli jo hyvä miten olin syksyllä jo oppinut törmäämään kaikkeen siellä olevaan, joita päin pystyi edes kävelemään. Osaisin vaikka silmät kiinni kävellä tuvan sisäänkäynnille ilman, että loukkaisin itseäni enemmän kuin viisi kertaa! Pitäisi vain katsoa, etten muualla koululla aiheuttaisi liikaa melua, sillä se olisi enemmänkin kuin ikävää.
Jatkaessani matkaa tunsin ja sen jälkeen myös heti huomasin, miten olin onnistunut lyömään jalkani yhden nojatuolinjalkaan. Se sattui, mutta tiesin, että minun pitäisi nauttia siitä sen ajan, kun se kesti. Kuitenkin se sattui ja teki kipeää. Tästä olisikin taas niin älyttömän hyvä jatkaa matkaa vähän nilkuttaen, kehuin itseäni mielessäni. Nojasin vielä hetken ajan nojatuolin selkämystä vasten rutistaen kädessä olevaa kirjerullaa kivun vuoksi. Toisinaan sitä oikeasti olisi halunnut osata loitsia, jotta voisi sauvallaan valaista tietä pimeyden halki, mutta ei... Se olisi ollut liikaa vaadittu ja sellaista luksusta, jota minulle ei varmaan ikinä enää suotaisi.