Renée Mason kirjoitti:Evansin viestissä putosin kärryiltä tuon "kerhovastaava kokoaa kerholle oman ala-alueen" jälkeen. Ei toimi mun aivoni ja en ymmärtänyt edes, mikä tuo ala-alue hommeli on. :D
Pelataanko taikaolentokerhon toimintaa roolipelinä (näin olen ymmärtänyt) ja missä alueella? Ihan pihamaalla vaiko jossain kerhon omalla alueella?
Anteeksi monista kysymyksistäni. :D
Eli kerho saa oman alueen samaan tapaan kuin jokaisella hahmolla on om alue. Kyse on ala-alueesta (ala-kansiosta) alueella "Kerhot", koska alue näkyy vasta kun on etusivulta klikannut Kerhot. Samalla tavalla hahmojen alueet ovat ala-alueina tuvan nimen alla.
Kerhonjohtajat ovat vastuussa kerhon omasta alueesta. He toimivat pomoina siellä ja saavat oikeudet siivota alueelta pois viestejä, luoda äänestyksiä ja kaikenlaista muuta mukavaa, mitä ihan tavallinen foorumikäyttäjä ei pysty tekemään. Foorumin ohjelma käyttää tästä tehtävästä nimitystä "valvoja" siinä kohtaa, mistä laitan asetuksia alueelle. Niinpä minulle on jäänyt käyttöön tuo sana, enkä aina muista, etteivät kaikki tunnista sitä.
Kerhot pelaavat roolipelit ihan roolipelille luoduilla alueilla. Kerhon omaa aluetta kannattaa kuitenkin käyttää pelin suunnitteluun.
Kysele ihmeessä! On tosi vaikeaa muistaa, etteivät kaikki ole käyttäneet foorumeita viimeisen 10 vuoden ajan ja osaa niiden sanastoa ulkoa takaperin unissaan.