Kirjoittaja Lily-Bella Davies » 05 Elo 2016, 11:43
//Vastaan vielä tähän topiciin ja sinä voit sitten vaikka siirtää pelin Poudlardineen? //
"Osaat komennuskirouksen?", Melinda kysyi hiljaa. Hymyilin hänelle pikaisesti ja nyökkäsin. "Komennuskirouksen käyttäminen esineisiin on sallittua ja todella yleistä. Se on myös helppo tapa tehdä asioita, kun ei tarvitse muistaa satja eri loitsuja eri tarkoituksiin", kerroin. "Mitä sauvassasi muuten on? Sauvauu, ydin?", tyttö kysyi ja yllätyin hieman. Ei ihmiset yleensä olleet kiinnostuneita toisten sauvoista. "Puu on kirsikkaa ja ydin yksisarvisen häntäjouhta", vastasin. Sauvani oli vaalea, melkein valkea ja sen kädensijassa oli kaiverrettuna riimuja. Sauva oli mielestäni hyvin kaunis ja toivoin, etten koskaan joutuisi ostamaan uutta sauvaa.
Ehdotin Melindalle jotain kivaa tekemistä, jotta ärtymys professoria kohtaan haihtuisi. "Hmm... No, käydään vaikka Poudlardinessa?", hän sanoi. Nyökkäsin ja suuntasin palkintohuoneen ovelle. "Entä sinun sauvasi? Mistä se on valmistettu?", kysyin. Todellisuudessa sauvat kyllä kiinnostivat minuakin, mutten yleensä kysellyt tuntemattomilta ihmisiltä heidän sauvoistaan. Jos en haluaisi Taikaministeriöön töihin, haluaisin varmaankin olla sauvaseppä. Oli varmastikin mielenkiintoista valita ihmisille sauvoja.
Kävelimme hiljalleen käytäviä pitkin kohti eteishallia. Tajusin yhtäkkiä, että eihän minulla ollut lompakkoani mukana. "Odota hetki", sanoin Melindalle ja kohotin sauvani. Lausuin sanattoman kutsuloitsun ja hetken kuluttua lompakkoni viiletti käytävällä minua kohti. Nappasin sen ilmasta kiinni ja sujautin shortsieni taskuun. Olin pukeutunut valkoiseen, lyhythihaiseen ja vartalonmyötäiseen T-paitaan ja tummansinisiin kangasshortseihin.
"Aiotko osallistua kesäleirille?", kysyin tytöltä. Itse olisin koululla koko leirin ajan, mutta 24. heinäkuuta lähtisin viikoksi kotiin. Sitten olisin leirillä ja leirin jälkeen menisin viikoksi Pariisiin isoäitini luo. Ja sitten uusi lukukausi jo alkaisikin. Kuulin, että heinäkuun viimeisenä päivänä järjestettäisiin musiikkifestarit jossakin päin Ranskaa. Itse en ollut kiinnoistunut festareista, sillä en liiemmin pitänyt siitä. Muutamat kavereistani kuitenkin aikoivat osallistua festareille, sillä siellä esiintyi joitakin heidän idoleitaan. Itse en ymmärtänyt fanittamista lainkaan.
"Itse aion osallistua, sillä siellä tulee luultavasti olemaan hauskaa. Kuulin, että säännöt ovat vapaammat kuin normaalisti", selitin. Se jos mikä oli plussaa. Saisin siis tehdä öisiä retkiäni ilman pelkoa kiinnijäämisestä. Tai no, luultavasti leirilläkin olisi jokin tupaanmenoaika tai vastaava, mutta arvelin, että sitä oli siirretty myöhemmäksi kuin normaalisti. Ja se jos mikä helpotti yöllisiä retkiäni huomattavasti.
Lily-Bella Davies (15): Taiteellinen ja kunnianhimoinen, 5-luokkalainen serpentardtyttö. Teräväkielinen ja fiksu lukutoukka.
Muut hahmoni: Cerinna Crèin (28), Effie Solender (20) ja Alisha Marshall (16)