//Peliin odotetaan mukaan professori M. Molinaa. Muilta roolipeli on valitettavasti suljettu. Aika on vaikkapa 19:30//
Kävelin turhautuneena ulos Pouffsoufflen tuvasta. -Oikein tukiopetukseen joutuu kun ei paria piirrettä osaa lukea, ajattelin mielessäni ja tuhahdin. Mihin ennustusta edes tarvittiin? Jos kyseessä ei olisi Molina, jättäisin mokoman turhakkeen kokonaan pois päiväjärjestyksestä. Ja sitten piti oikein uhata peikolla! Astuin kiukkuisesti portaiden ensimmäiselle askeleelle. Nousin raput ylös ja pysähdyin kirjaston kohdalle. -Voisin hiukan käydä pänttäämässä ennustusta ja kirjoittaa pienen lunttilapun siltä varalta että Molina tiukkaisi jotain. Astuin sisälle kirjastoon ja kävelin suoraan ennustus kirjojen hyllylle. Vilkaisin nopeasti kelloa; 19:40. Minulla oli 20min aikaa ennenkuin tukiopetus alkaisi. Kaappasin muittamutkitta kasan Molinan kirjoja syliini. Menin istymaan lähimpään nojatuoliin. Selkäni arpea vihlaisi ikävästi, kun istuuduin. Avasin ensimmäisen kirjan ja aloin lukea, samalla kun kirjoitin kirjan asiaa tiivistelmänä lapulle.
Hetken kuluttua suljin viimeisen kirjan kannen. Katsoin tyytyväisenä lappuani. Siinä oli kaikki perus- ja tärkeimmät asiat. Nousin ylös taas vihlaisun saattelemana. Piilotin lapun taskuuni ja vein kirjat takaisin hyllyyn. Vilkaisin kelloa; 19:53. Nyt olisi kiiruhdettava, jotten myöhästyisi. Kiirehdin kirjastosta ulos ja säntäsin seuraaviin rappusiin. Hetken kuluttua olin tornin rappusten alapäässä. Aloin rivakasti nousta kierreportaita ylös. Minulla oli aikaa enää kolme minuuttia. Pian olinkin jo verhojen takana. Huitaisin verhot sivuun, kun astuin luokkaan. Jäin oven eteen odottamaan, sillä en ollut varma pidettäisiinkö tunti luokassa vai Molinan työhuoneessa. En nähnyt Molinaa joten hän oli varmaan työhuoneessaan. En kuitenkaan uskaltanut mennä sinne, sillä en mieluusti tavannut häntä.