//Tämän pelin ajankohta 16.12. Paikalle odotetaan Opal Calypsoa. :)//
Sinä joulukuisena päivänä olin aamulla sonnustautunut mustaan koulukaapuni. Nyt kuitenkin, kun oppitunnit olivat ohitse ja viikonloppu edessä, olin vaihtanut rennommalle linjalle: ruusuiseen pitkähihaiseen, tummanpunaisiin pillivarkkuihin (rennoin juttu ikinä), sekä valkoisiin tennareihin. Hiukseni olivat kiharrettuina, korkealla poninhännällä. Näytin siis vapaa-aikaa viettävältä, mutta nätiltä tytöltä, joka oli unohtanut taas koulunkäynnin pariksi päiväksi. Niin ei kuitenkaan ollut. En vieläkään hallinnut ehkä yksinkertaisinta loitsua, jota Châteaussa opiskeltiin: en osannut loitsia kipinöitä. Niinpä en päässyt koulusta edes vapaa-ajalla, vaan jouduin käyttämään aikaa mintunvihreiden kipinöiden loihtimiseen.
Siispä seisoin linnan käytävällä nojaillen seinään. En nimittäin parempaa paikkaa ollut keksinyt. Pouffsoufflen oleskeluhuone oli nimittäin täynnä kouluviikon loppua juhlivia tupatovereitani ja pihalla samoin oli hirvittävästi väkeä. Ihme kyllä vaikutti siltä, että ihmiset eivät oikein piitanneet käytävällä käppäilystä. Uskoin siis saavani olla rauhassa. Eikä minua sitä paitsi huvittanut harjoitella näin alkeellista loitsua kaikkien vanhempien oppilaiden nenän alla.
Kumarruin seinään nojaavan reppuni puoleen. Olin ostanut sen Espanjasta viime kesänä. Se oli ruskean, sekä valkoisen kirjava ja kauniisti kuvioitu. Se oli ehdottomasti paras koulureppu mikä minulla on eläessäni ollut. Vedin sen vetoketjun auki ja työnsin käteni sisään. Koulukirjoja, papereita ja - yäk, jotain märkää! Vedin käteni salamana pois ja katsoin sitä. Sormenpääni olivat aivan mustassa tahnassa. Voihkaisin ja kurkistin reppuuni. Voi ei. Mustepullo oli hajonnut. Olin ilmeisesti kolautellut reppua milloin mihinkin ovenkarmiin ja mustepullo oli räksähtänyt rikki. Kaupan päälle jopa koulukirjani olivat musteessa. Pyyhin sormeni erittäin "sivistyneesti" paitaani ja avasin mustereppuni sivutaskun. Siellä sauva oli ollut. Kohotin sen ylös ja sivelin sitä sormillani. Sauvan varteen oli kaiverrettu nimikirjaimeni. Olin vakuuttunut että tämä oli hienoin sauva jonka olin koskaan nähnyt.
Kohottauduin seisomaan. En edelleenkään nähnyt ristinsielua, mutta minulla oli pieni aavistus että pian joku ilmaantuisi paikalle. En kuitenkaan jäänyt miettimään sitä, vaan keskityin palauttamaan mieleeni, kuinka niitä kipinöitä oikein loitsittiinkaan. Punaisten kipinöiden loihtiminen oli sujunut leikiten, mutta heti kuin väri vaihtui siitä ei tullut enää mitään.
Suljin silmäni ja kohotin sauvani eteen. Yritin kuvitella pontevasti mielessäni mintunvihreitä kipinöitä, edes turkooseja. Kuvittelin kysyisiä värejä niinkin ankarasti että olin varma halkeavani pian. Lopulta kuulin pienen poksahduksen. Se ei ollut mitenkään merkittävä ääni, mutta se sai minut avaamaan silmäni juuri sopivasti huomatakseni, kuinka taikasauvani lennähti kädestäni suoraan päin vastapäistä seinää. Kuului pieni kopsahdus ja sauva kimposi maahan. Se vieri muutaman metrin päähän ja jäi paikoilleen, ikään kuin ilkkuen minulle. Tepastelin sen luokse ja nostin lattialta. En voi mokata näin pahasti.
Minulla oli kuitenkin sisua, joten päätin yrittää toisenkin kerran. Toisin saman rutiinin. Mieti Amber, mieti ankarasti, komensin itseäni. Kuvittele kuinka sauvasi päästä sinkoutuu kipinöitä. Onnistut varmasti. Silloin kuulin käytävän toiselta laidalta pienen kolauksen. Hätkähdin. Onnistuin samalla tökkäämään sauvalla oikeaan silmääni.
"Au!" huudahdin ja peitin sen kädellä. "Nyt riitti! En varmasti opi tätä koskaan!" puuskahdin ja jäin seisomaan käytävälle puristen sauvaa vasemmassa kädessä ja peittäen samalla oikealla kädellä vuotavaa silmääni.