//tähän peliin odotellaan Aurora Smithiä. Ajankohta on 4.9.2016//
Istuskelin hiljaa puun katveessa missä yleensä istuinkin, kun minulla ei ollut tärkeää tekemistä. Koulupäivä oli loppunut muutama kymmenen minuuttia sitten ja olin tullut ulos, kun oli niin hyvä sää. Tai eihän sitä nyt koskaan tiedä alkaako satamaan tai tapahtumaan jotain muuta kivaa säätä mullistavaa niinkuin tapahtui silloin kun olin Katherine Westwoodin kanssa uima-altailla.
Nyt minulla oli kuitenkin kuulokkeet korvissani ja niistä pauhasi tämän hetken lempilauluni. Minulla oli matala läksypino maassa vieressäni odottamassa minua tekemään niitä, mutta hei! Kuka nyt jaksaisi ne heti tehdä.
Todistin itselleni epä-Serdaiglemaisuuttani kun en heti niitä tehnyt, mutta en välittänyt siitä.
Olihan lajitteluhattu melkein minun Serpentardiin pistänyt. Olin jokatapauksessa iloinen Serdaigleen päästyäni, vaikka tiesin Serpentardinkin olevan aivan yhtä hyvä ja ihana. Olinkin tutustunut jo melko moneen Serpentard-oppilaaseen ja pakko vain sanoa heidän olevan ihastuttavia. Sopisin heidän joukkoonsa yhtä hyvin kuin Serdaigleihin, mutta ehkäpä tulevaisuuteni ja mieltymysteni takia lajitteluhattu oli minut Serdaigleen tunkenut. Hymyilin itselleni ajatellen kuinka hassua oli mietiskellä tupien eroavaisuuksista.
"Can't keep my hands to myself
I mean I could, but why would I want to?
My hands to myself
Can't keep my hands to myself
My hands to myself
Can't keep my hands to myself", hyräilin itsekseni.
Nousin ajatuksissani seisomaan ja aloin tanssimaan tajuamatta joidenkin pihalla olijoiden tuijottavan minua.
Pyörähdys, tuulimyllyliike käsillä, taivutus lattiatasosta taivaaseen, kurkotus vasemmalle, kurkotus oikealle, piruetti...
"Wow!", kiljaisin ja huomasin istuvani järvessä. Kuulokkeeni olivat kastuneet ja nostin ne varovasti vedestä. Olin astunut vinoon piruetissa ja kompastunut, kierähtänyt lämpimään järviveteen. Nousin inhon vallassa vedestä. En siksi, että inhoaisin vettä vaan, koska olin kastunut vahingossa. Luonnonvoimat voittavat aina tytön. Tuo se oli yksi monista motoistani, joita olin keksinyt itselleni. Käyttämäni ykkösmotto 'Katso mihin astut, niin tiedät minne olet menossa' on oikeastaan muistutus itselleni. En tällä kertaa ollut näet katsonut mihin astuin. Otin sauvani taskusta ja kuivasin oranssin mekkoni, ihonväriset sukkahousuni ja vaaleanpunaiset Converseni.
"Noh. Olen varovaisempi ensi kerralla. Tuo lempipuuni oli hienoisessa rinteessä, joten oli luonnollista, että olin kaatunut järveen, joka sen alla hohti kirkkaan sinisenä.
Kompuroin takaisin puun varjoon märät kuulokkeet mukanani. Ne saattoivat olla lakanneet toimimasta, mutta päätin kuivata nekin ja niin tein. En halunnut kokeilla niitä vielä, koska saattaisin saada sähköiskun korviini. Kaivoin käsilaukusta, joka minulla oli mukanani toiset kuulokkeet, jotka asetin korvilleni ja laitoin seuraavan laulun soimaan MP3-soittimestani.
"Deep in my bones I can feel you
Take me back to a time when we knew
Hideaway
We could waste the night with an old film
Smoke a little weed on the couch in the backroom
Hideaway
Say you'll never let me go
Say you'll never let me go", lauloin mukana heilutellen käsiäni.
Tunsin kuinka jokin sylissäni liukui nurmikolle ja mäkeä alas. Avasin silmäni ja näin kuinka MP3-soittimeni roikkui kuulokkeiden varassa vedenrajassa.
"Ei!", kiljaisin täyttä kurkkua ja aloin vetämään kuulokkeillani (jotka olin ottanut irti korvistani) MP3-soitinta ylös mäkeä. Oli tosiaan turvatonta istua juuri tässä kohdassa mäkeä, joka niin vinosti suistui järveen. Kuulokkeet irtosivat soittimesta ja se luisui nyt hurjaa vauhtia järveen. Nappasin sauvani salamannopeasti maasta oppikirjapinon päältä ja sanoin hätäisesti:
"Tulejo MP3-soitin". Soitin lensi käteeni ja huokaisin syvään puristaen sitä todella lujaa kädessäni. Miten tälläinen huono onni minua seurasi?
Kiinnitin kuulokkeeni takaisin soittimeen ja jatkoin äskeisen kappaleen toistamista tanssien samalla varsin huomiota herättävästi, mutta niin, enhän minä itse sitä huomannut.