//Alue on varattu Cassialle ja Ivanille//
Kävelin - tai oikeammin hiissasin tossujani asfalttia vasten - Limogesin kaupungilla.
Oli hohkaavan kuuma lauantaiaamu, ja minä olin tullut käymään apoteekissa.
Limogesin kaupungissa oli tunnetusti hyvät velhojen ja noitien apoteekit, ja sieltä saatiin hyvät ainekset esimerkiksi taikajuomia varten.
Työnsin apoteekin lasiovet auki ja astelin viileään sisätilaan.
Edessäni avautuivat hyllyrivit, joiden päälle oli aseteltu satunnaisesti kasveja.
Hyllyjen takana, ison tilan takaosassa oli tiskejä, ja niiden takana muutama ovi.
Paikan järjestys oli hieman muuttunut viime käyntini jälkeen, enkä ihmetellyt, koska edellisestä käynnistäni oli kauan, jota en myöskään ihmetellyt, koska vanhempani olivat jästejä, joten miksipä tarvitsisin siis yleensäkään liemiaineksia.
Itseasiassa he luulivat minun olevan tällä hetkellä kaupungissa huvikseni vaateostoksilla, mutta oikeasti olin siis tullut kaupungiin apoteekin takia.
Syy apoteekkiin tulemiseeni oli taas kouluun liittyvä. Olin selannut ensivuoden taikajuomien kirjaani, ja huomannut siellä mainittavan harvinaisen aineksen, rynnisarven sarven, joka oli arvokasta ja harvinaista.
Olin vain halunnut selvittää, löytyikö edes näin hyvästä apoteekistä niinkin harvinaista liemiainesta.
Astelin tiskin luokse ja huikkasin: "Hei! Saisinko apua?" Toivoin jonkun henkilökuntaan kuuluvan kuuleneen huikkaukseni, ja jäin odottelemaan tiskin luokse.