Villi kuin kyhmi

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Villi kuin kyhmi

ViestiKirjoittaja Warren Clarke » 05 Loka 2016, 22:31

Naurahdin huvittuneena. Noita, joka ei ollut kuullutkaan räjähtävästä näpäyksestä? Noh, kaikki eivät vain liiku samoissa piireissä kai sitten. “Räjähtävä näpäys on korttipeli, missä kortit räjähtelee, noin yksinkertaisesti sanottuna”, infosin. Tiuku sanoi, että hänestä olisi kiva kokeilla peliä joskus. Nyökkäsin vain hymyillen, koska en kehdannut kysyä, haluaisiko Tiuku tulla pelaamaan joskus minun porukkani kanssa.

“Miten voit muistaa noin tarkasti ruokalajit? Minä en muista ikinä niitä! Muistan juuri ja juuri lukujärjestykseni ja päivämäärät, mutten niissäkään ole aina oikeassa”, Tiuku kertoi nauraen.

Minäkin naurahdin. “Olen opetellut ruokalistat ulkoa, niin ei aina tarvitse ihmetellä, mitä ruokaa. Ne on kuitenkin ollut samat jo monta vuotta.” Pidin ovea auki Tiukulle, joka kulki siitä kiittäen ohimennessään. Seurasin tyttöä sisään ja annoin oven mennä hiljaa kiinni. Tiuku sanoi ottavansa siilinsä mukaan syömään. Nyökkäsin, koska eipä tuolla minulle erityisemmin väliä ollut, kun siili kerran oli kesy.

“Mitä ajattelit tehdä illallisen jälkeen?” Tiuku kysyi. “Jos hengailette porukkasi kanssa, panisitteko pahaksenne jos liittyisin hetkeksi seuraanne? Olen vasta aloittanut tässä koulussa joten kaverit ovat enemmän kuin tervetulleita.”

Ahaa, sen takia Tiuku ei tiennyt ruokalistoista. Se voisi ehkä myös selittää tietämättömyyden maailman parhaasta korttipelistä, jos tyttö oli vaikka muuttanut jostain peräkylästä tai kaukaa ulkomailta, missä ei tunneta räjähtävää näpäystä.

“Tietysti voit tulla mukaan”, sanoin virnistäen samalla kun kävelimme sisään Suurten saliin. “Suurin osa porukasta on kai menossa tänään huispaamaan, mutta ainakin Andy jää tupaan. Ja Nat myös, jos hän on jo päässyt jälki-istunnosta. Voidaan vaikka pelata räjähtävää näpäystä, jos haluat kokeilla sitä?” Rohkenen ehdottamaan. “Toivottavasti koulusi on startannut täällä hyvin. Missä olit ennen?”

//Voih, toivottavasti jalkasi paranee pian :/ älä raada liikaa, eihän siitä enää ole kellekään hyötyä jos raadat itsesi ihan hengiltä, sitten on vaikea enää opiskella ollenkaan. Toivottavasti voit pian paremmin <3 //
Warren Clarke, viidesluokkalainen Gryffondor, emotyylinen basisti ja villi maailmanparantaja, joka pyrkii aina miellyttämään muita.
Warren Clarke
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Tiuku Mandala » 26 Loka 2016, 19:54

Warrenin kerrottua räjästävästä näpäytyksestä,kiinnostukseni vain kasvoi tuota hauskalta kuulostaa peliä kohtaan.Miksei Tylypahkassa koskaan pelattu tuollaisia pelejä? Sen koulun oppilaat voisivat kyllä ottaa mallia tästä koulusta. Täällä on niin paljon hauskempaa ja monipuolisempaa,mietin itsekseni tallustellessamme kohti linnaa.

Warrenin kerrottua hänen opiskelleen ruokalistat ulkoa niiden toistumisen takia,en voinut kuin todeta että se on järkevintä mitä voi tehdä. Silittelin Opalia kuunnellen Warrenia.

Kysyttyäni Warrenilta lupaa liittyä mukaan pelailemaan ja saatuani myöntävän vastauksen, en voinut estää hymyn leviämistä kasvoilleni. Kuultuani myös,että siellä olisi muutamia muitakin ihmisiä paikalla,sisälläni alkoi kuplimaan jännitys ja innostus.Saisin ehkä vihdoinkin täältäkin koulusta itselleni kavereita. Warrenin ehdotettua räjähtävää näpäytystä ja sen peluuta illalle,olisin vaikka voinut hyppiä riemusta. "Se olisi ihan mahtavaa!",puhelin innostuksesta soikeana.

Warrenin kysyttyä aikaisempaa kouluani,en voinut estää irvistystä joka hiipi kasvoilleni. "Kävin Tylypahkaa Englannissa. Isäni halusi kuitenkin muuttaa takaisin kotiseuduilleen joten muutimme Ranskaan. Englannissa olin ehta kaupunkilaistyttö,mutta nyt muutimme keskelle ei mitään. Se ei ole minun paikkani". Viimeisen lauseen kerrottuani huokaisin ajatellen niitä riitoja jota olen isäni kanssa asiasta käynyt.

//Erittäin lyhyt,myöhäinen ja kirjoitusvirheitä kuhiseva viesti. Anteeksi pitkä odotus! :/
14-vuotias Gryffondoriin kuuluva rääväsuu. Älkää pelätkö, en pure vaikka siltä ehkä näytänkin! :D
Tiuku Mandala
Oppilas

ViestiKirjoittaja Warren Clarke » 17 Tammi 2017, 13:17

Tiuku hymyili innoissaan ehdotukselle, ja julisti sen ihan mahtavaksi jutuksi. Minäkin hymyilin Tiukun innostuksen tartuttamana.

"Kävin Tylypahkaa Englannissa", Tiuku kertoi edellisestä koulustaan. "Isäni halusi kuitenkin muuttaa takaisin kotiseuduilleen, joten muutimme Ranskaan. Englannissa olin ehta kaupunkilaistyttö, mutta nyt muutimme keskelle ei mitään. Se ei ole minun paikkani." Tiuku muuttui vähän synkemmäksi puhuessaan koulunvaihdosta ja huokasi.

"Äh, aika ikävää", vastasin Tiukulle. "Mutta sopeudut kyllä, toivottavasti, ja voithan jo parin vuoden päästä muuttaa vaikka takaisin Englantiin. Millainen koulu Tylypahka on? En tiedä siitä kovin paljoa, vain niitä juttuja, jotka historian tunneilla kerrotaan sen historiasta", höpöttelin.

Jutellessamme saavuimme Suurten Saliin, missä pöydät olivat jo puolillaan juttelevia ja ruokaa suuhunsa kauhovia oppilaita. Suunnistin Gryffondorien pöytään, mutta siellä ei näkynyt Andya, Natia ja muita. Joko he olivat jo syöneet, tai sitten eivät olleet vielä tulleet. Istuin alas ja odotin Tiukun istuvan viereeni.

//Pelataanko mihin asti? Ruokailun loppuun vai pelataanko myös ilta? Tai lopetetaanko siihen, että Tiu, Warren ja muut jäävät pelailemaan?
Warren Clarke, viidesluokkalainen Gryffondor, emotyylinen basisti ja villi maailmanparantaja, joka pyrkii aina miellyttämään muita.
Warren Clarke
Oppilas

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 31 Elo 2017, 17:37

Lukitaan keskeneräisenä.

Warren Clarke, Gryffondor: 16 p
Tiuku Mandala, Gryffondor: 12 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Edellinen

Paluu Lukuvuosi 2016-17