Naurahdin huvittuneena. Noita, joka ei ollut kuullutkaan räjähtävästä näpäyksestä? Noh, kaikki eivät vain liiku samoissa piireissä kai sitten. “Räjähtävä näpäys on korttipeli, missä kortit räjähtelee, noin yksinkertaisesti sanottuna”, infosin. Tiuku sanoi, että hänestä olisi kiva kokeilla peliä joskus. Nyökkäsin vain hymyillen, koska en kehdannut kysyä, haluaisiko Tiuku tulla pelaamaan joskus minun porukkani kanssa.
“Miten voit muistaa noin tarkasti ruokalajit? Minä en muista ikinä niitä! Muistan juuri ja juuri lukujärjestykseni ja päivämäärät, mutten niissäkään ole aina oikeassa”, Tiuku kertoi nauraen.
Minäkin naurahdin. “Olen opetellut ruokalistat ulkoa, niin ei aina tarvitse ihmetellä, mitä ruokaa. Ne on kuitenkin ollut samat jo monta vuotta.” Pidin ovea auki Tiukulle, joka kulki siitä kiittäen ohimennessään. Seurasin tyttöä sisään ja annoin oven mennä hiljaa kiinni. Tiuku sanoi ottavansa siilinsä mukaan syömään. Nyökkäsin, koska eipä tuolla minulle erityisemmin väliä ollut, kun siili kerran oli kesy.
“Mitä ajattelit tehdä illallisen jälkeen?” Tiuku kysyi. “Jos hengailette porukkasi kanssa, panisitteko pahaksenne jos liittyisin hetkeksi seuraanne? Olen vasta aloittanut tässä koulussa joten kaverit ovat enemmän kuin tervetulleita.”
Ahaa, sen takia Tiuku ei tiennyt ruokalistoista. Se voisi ehkä myös selittää tietämättömyyden maailman parhaasta korttipelistä, jos tyttö oli vaikka muuttanut jostain peräkylästä tai kaukaa ulkomailta, missä ei tunneta räjähtävää näpäystä.
“Tietysti voit tulla mukaan”, sanoin virnistäen samalla kun kävelimme sisään Suurten saliin. “Suurin osa porukasta on kai menossa tänään huispaamaan, mutta ainakin Andy jää tupaan. Ja Nat myös, jos hän on jo päässyt jälki-istunnosta. Voidaan vaikka pelata räjähtävää näpäystä, jos haluat kokeilla sitä?” Rohkenen ehdottamaan. “Toivottavasti koulusi on startannut täällä hyvin. Missä olit ennen?”
//Voih, toivottavasti jalkasi paranee pian :/ älä raada liikaa, eihän siitä enää ole kellekään hyötyä jos raadat itsesi ihan hengiltä, sitten on vaikea enää opiskella ollenkaan. Toivottavasti voit pian paremmin <3 //